anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Absurdu na Allegro. System ocen sprzedajacego

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

O systemie ocen już tu trochę pisano, ale dzisiaj dorzucę coś z własnego podwórka.

Klien kupuje sznurowadła. W ofercie mam tylko białe i czarne. W wiadomości dla sprzedającego jako zamawiany kolor wpisuje SZARY. Po moim kontakcie telefonicznym i informacji, że takiego koloru w tej ofercie nie oferuję zwracam wpłatę przez payu. Po ok. 30 dniach od zakończenia transakcji otrzymuję opinię nie polecam, oraz oceny gwiazdkowe na zaniżonym poziomie. Standard Allegro leci na łeb.

Czy to nie REGULAMINOWY ABSURD aby kupujący mógł wystawiać ocenę sprzedawcy gdy sam nie dotrzymuje zasad na allegro? 

Oraz czy to nie absurd aby moderator nie mógł usunąć oceny powołując się na zapisy regulaminu?

Gdzie w regulaminie allegro znajdują się informacje o ochronie dobrego imienia sprzedawcy?

 

Niżej cyt. odpowiedź jaką otrzymałem od moderatora.

Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość i przepraszam za długi okres oczekiwania.

Przykro mi, że spotkał się Pan z taką oceną ze strony Kupującego, jednak po przeanalizowaniu sprawy, nie mam podstaw do usunięcia oceny. Kupujący wyraził swoje odczucia co do transakcji, w ocenie gwiazdkowej zostały poruszone różne aspekty (np. jakość obsługi), których nie jestem w stanie jednoznacznie zweryfikować. Dodatkowo ocena nie narusza zasad Allegro.

Rozumiem, że ocena Pana zdaniem jest mocno niesprawiedliwa i krzywdząca, jednak mogę ingerować w oceny tylko w przypadkach jednoznacznych i takich, które naruszają regulamin.

Chciałbym poinformować, że ocena może zostać usunięta na prośbę Kupującego wysłaną do Allegro, dlatego zachęcam do bezpośredniego kontaktu z Kupującym w tej sprawie.

Muszę działać zgodnie z procedurami i mimo odmownej decyzji, mam nadzieję, że mogę liczyć na Pana wyrozumiałość.

Mam nadzieję, że uda się Państwu w tej sprawie dojść do porozumienia.

Pozdrawiam
[edit]

dziękuję za kolejną wiadomość.

rozumiem, że nie takiej odpowiedzi Pan oczekiwał oraz, że oceny są bardzo ważne dla Sprzedających, jednak nie mogę w tej sytuacji usunąć oceny. 

Ingerować w oceny wystawiane przez Kupujących możemy tylko w konkretnych sytuacjach, gdy naruszają regulamin.

W tym przypadku nie mogę mieć pewności jaki był dokładnie powód wystawienia negatywnego komentarza. 

Zachęcam do kontaktu z Kupującym w tej sprawie, ponieważ tylko w ten sposób ocena będzie mogła zostać usunięta.

Pozdrawiam
[edit]
Zespół Allegro

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

No to co, szukamy SuperSprzedawców z niższą ilością ocen, wystawiamy negatywy niezgodne z prawdą albo jak mają zły dzień, jak to teraz kupujący robią i tych ocen nikt nie usunie, bo nie 🙂

Doskonale Cię rozumiem, jednak najgorsze i tak są oceny kosztów wysyłki albo gdy kupujący ocenia PRODUKT w ocenie sprzedającego, mało tego, dodatkowo zaniży jakość obsługi mimo, że paczka wysłana w ten sam dzień, a po sprawdzeniu listu przewozowego co? Paczka szła trzy dni, nie wiedzieć czemu. I tak sprzedający zawsze dostanie i po kieszeni i po portfelu 🙂 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Znam ten problem.

Dzisiaj rano dostałem negatywa od klientki, która kupiła towar 2 kwietnia. Nie zapłaciła za niego! Nie kontaktowała się nawet ze mną.

Dzisiaj dostałem negatywa i wszystkie noty zaniżone na 1 gwiazdkę.

Na szczęście miałem więcej szczęścia bo pracownik Allegro usunął komentarz (normalnie święto, bo normalnie dostaję odpowiedzi w stylu jak Twoja).

Allegro ma to w 4 literach tak naprawdę.

Kiedyś nawet musiałem zakładać sprawę w sądzie o 2 komenty (wygrałem ją w obu instancjach). Mimo, iż był to ewidentny przykład celowego zaszkodzenia i zakup tylko w celu wystawienia komentarza, Allegro umyło łapki, twierdząc, że nie są w stanie zweryfikować bzdurnych zarzutów jakie były w komentarzu. Na szczęście sąd, nie miał z tym najmniejszych problemów.

Ostatecznie, wredna klientka popłynęła na prawie 4000zł. Z pewnością nauczy ją to szacunku do innych osób.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@konto zamknięte  Tak trzymać, 😀

oznacz moderatorów

Harmonia-Zakupow
#8 Zapaleniec#

🙂

oznacz moderatorów

autoport_opel
#8 Zapaleniec#

Podpowiesz z którego kodeksu i artykułu toczyła się sprawa?

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID Napisz im, że negatywy sprzedawców wpływają także na ogólny wizerunek Allegro i rozumni ludzie powinni to wiedzieć. 80 %negatywnych ocen nadaje się do kosza, bo są od czapy. Na EEEbaju jakoś nie mają  problemów z odróżnianiem negatywów zasłużonych od negatywów bezzasadnych i takie usuwają. Może tam bardziej posługują się rozumem?

Ula

Ula
oznacz moderatorów

kytorr
#13 Ambasador#

W mojej ocenie Allegro zachęca takimi działaniami do samosądów itd. W końcu się ktoś przejedzie do kogoś i też wystawi mu negatywny wpir&**((l XD ot tak, bo miał zły dzień. A wiem, że takie sytuacje już się dzieją.. tylko allegro nigdy tego nie potwierdzi bo przecież tak nie jest..

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Najgorsze jest to że w znacznej części ocen, wystarczy wykonać zwrot/reklamacje i da się dogadać, ale jeb** lepiej wstawić negatywną opinie, stracić pieniądze, mieć przedmiot do śmieci i kupić drugi, zamiast wymienić/otrzymać zwrot 🤣

Nielogiczna logika

 

No chyba, że negatywny komentarz to duża uciecha dla całej rodziny, jak będą siedzieć i opowiadać przy rosole w niedziele, jako to huhuhu nie fajny produkt kupiłem, a Ci sprzedawcy.. olaboga Grażynka podaj tej sałatki z ziemniaczkami..

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Niestety, ale to klienci stali się roszczeniowi, chamscy, opryskliwi i wybitnie pretensjonalni. Wiesz do czego dochodzi? Znam sprzedawcę, który dostał negatywa ponieważ pomylił się w wysyłce. W związku z tym, ten pomylony produkt zostawił klientowi jako gratis i dosłał na swój koszt właściwy produkt. Tym sposobem, on był stratny, a klient miał gratis. No i efekt? Klient wystawił mu negatywa, opisując, że dostał nie ten produkt co chciał!!!

Do tego teraz dochodzi. Allegro ma wszystko w nosie, a klienci robią co chcą, mając ich błogosławieństwo i czując się bezkarnymi. Taka prawda, czy się komuś podoba czy nie. Obecnie można d..ę miodem smarować, a i tak raz na 100-200 osób trafi się delikwent, który będzie chciał coś wyłudzić czy po prostu będzie szukał zaczepki. Sam ostatnio zostałem zwyzywany od debili i oszustów. Tylko dlatego, że Inpost uszkodził paczkę. Ja wysłałem towar w kartonie, oni uszkodzili, przepakowali przesyłkę w foliopak. Udowodniłem to dopiero klientowi po zdjęciach etykiety z momentu nadania i tego co dostał, ale co zostałem zwyzywany to moje...

Prób wyłudzeń i innych historii też jest min. 1-2 w miesiącu...

Dzisiaj trzeba wszystko nagrywać, fotografować, spisywać itp. Do tego doszło, a i tak człowiek nie jest pewien czy za chwilę znów jakiś "as" czegoś nowego nie wymyśli.

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

"Niestety, ale to klienci stali się roszczeniowi, chamscy, opryskliwi i wybitnie pretensjonalni" zapomniałeś dodać, ze do tego są mściwi i zrobią wszystko, żeby zepsuć opinię.

Mamy na jednym z kont taki przypadek, ze klient zakupił towar, nie zapłacił, wystawił negatywny komentarz, został zablokowany.

Dokonał kolejnego zakupu z innego konta (to samo nazwisko i adres), tylko inne imię, nie zapłacił i wystawił negatywny komentarz. Przez te komentarze z Super Sprzedawcy spadliśmy na zwykłego sprzedawcę ze średnią poleceń na poziomie 99% i długo nie dobijemy do 99,5 % żeby odzyskać statu SS.

A dzisiaj robi zakupy z kolejnego konta, tym razem rejestrowanego na osobę numer jeden, ale całkiem inny login więc to pewnie inny klient 🙂 tylko przypadkowo ma te same dane i adres co pierwszy klient.

Już wiem, że za zakupy nie zapłaci i wystawi komentarze negatywne, jak widać niektórzy bardzo się nudzą w czasie epidemii i takie zabawy przychodzą im do głowy.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@PHUABIB2  I gdzie jest system ochrony allegro. Wystarczy porównywać IPI klienta i blokować możliwość zakładania kolejnych kont. Tak możliwość allegro ma i kiedyś stosowała na licytacjach.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@BURZYNSKID  jeżeli dobrze pamiętam, to allegro kiedyś miało aktywację konta za pomocą otrzymanego od nich listu z kodem. Szkoda, że do tego nie wrócą 🤣

Chociaż z drugiej strony pewnie by jeszcze bardziej podnieśli prowizję, żeby pokryć koszty ich listów 🤣

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@PHUABIB2w takim razie, na takiego delikwenta jest rozwiązanie. Art.212 KK. Składasz pozew za 300zł z oskarżenia prywatnego i jeśli jest jak piszesz, wygraną masz na 100% bo koleś W ŻADEN sposób się z tego nie wybroni. Musiałby udowodnić, że te komenty i noty są zasadne. A jak mają być skoro nawet za towar nie płacił? Naprawdę, zakładaj sprawę i nawet się nie zastanawiaj. Wcześniej wyślij mu tylko listem poleconym próbę ugody. Daj jakieś warunki, aby to usunął + zapewnienie, że ani on, ani nikt z jego znajomych już więcej nie będzie Ci szkodził bo jeśli złamie ten warunek to np. zobowiązuje się do zapłaty np. 10 000zł. Jak tego nie podpisze, składaj pozew. Przejedziesz się 2-3 razy na rozprawę i po sprawie. Ja tak jedną klientkę nauczyłem rozumu. Kosztowało ją to ok. 4000zł (2000zł nawiązki dla mnie, 1000zł grzywny i prawie 1000zł kosztów sądowych, w tym oczywiście zwrot moich 300zł za pozew).

Później można jeszcze zakładać sprawę z powództwa cywilnego, ale tu już Ty musisz wykazać, że poniosłeś straty, np. poprzez utratę SS. Jest to oczywiście do zrobienia bo wystarczą np. wydruki dokumentujące spadek obrotu itp. Sprawa karna jest jednak prostsza, bo to nieuczciwy klient musi wykazać, że to w jaki sposób Cię oczernił, jest niby prawdą.

Dodam, że niestety Allegro jest temu współwinne ponieważ nie reaguje na takie zgłoszenia sprzedawców, a klienci to wykorzystują. Moja klientka otwarcie mówiła przed sądem, przyjmując taką linię obrony, że ona tylko wyraziła swoją opinię korzystając z narzędzi jakie dało jej Allegro. Więc, bez komentarza.....

Takie chwasty trzeba eliminować bo szkodzą celowo uczciwym ludziom.

oznacz moderatorów

Harmonia-Zakupow
#8 Zapaleniec#

Współczuję 😞

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@Adekpol 😂 To mi się podoba. Czasami włożenie kija w mrowisko dział. Jak mrówki atakują to sprawca s..a.

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@konto zamkniętemyślałem o tym, poczytałem trochę na ten temat w internecie i tak się zastanowiłem, czy ma to sens.

Mam też swoje prywatne życie, problemy rodzinne związane ze zdrowiem Taty któremu zdiagnozowano raka i teraz walczymy o każdy dzień i każde badania, dzieci, które siedzą w domu i nie chcą się uczyć online więc ciągle muszę siedzieć i nadzorować, czy coś tam robią na komputerach czy tylko grają i machnąłem ręką.

Komentarz zniknie za rok, ja nie mam siły i czasu walczyć przed sądem z jakimś klientem o komentarz, po prostu brak mi na to czasu jako człowiekowi, a prawnika nie wezmę, bo to gra nie warta świeczki.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@PHUABIB2 Prawnik nie jest potrzebny. Poradzisz sobie sam. Ja sam to poprowadziłem, włącznie z napisaniem pozwu. A nawet jeśli weźmiesz prawnika to i tak w kosztach sądowych, które pokryje skazany, zwróci Ci za niego (tylko urzędowe stawki, więc warto wziąć kogoś kto się normalnie ceni).

Daleko masz do tego klienta? Bo na rozprawy musiałbyś jechać tam gdzie jest sąd rejonowy dla jego miejsca zamieszkania.

Ja bym nie odpuszczał. To Twoja ciężka praca, a tutaj jest wręcz wybitny przypadek sk....a, który Ci uprzykrza życie i niszczy opinię za wszelką cenę.

Poza tym, na razie możesz spróbować polubownie to załatwić, tak jak pisałem. I tak przed złożeniem pozwu trzeba wyciągnąć rękę do takiej osoby i spróbować polubownie się dogadać. Pierwsza rozprawa, a w zasadzie posiedzenie, też jest polubowne. Sędzia próbuje Was pojednać na warunkach jakie wyznaczacie. Może też powołać mediatora.

oznacz moderatorów

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@konto zamknięte  Dosyć daleko, drugi koniec Polski, według mapy Google mam do niego 531 km.

Jak pisałem, na razie nie mam głowy do tego, żeby walczyć z tym typem, są ważniejsze sprawy niż Allegro i wredny klient.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@PHUABIB2 Hm... to kawałek. Ja miałem ok. 320km w jedną stronę, ale jednak postanowiłem, że nie odpuszczę.

W takim razie, jak będziesz miał chwilę to ew. podzwoń po prawnikach z okolicy gdzie mieszka ta osoba. Popytaj o cenę prowadzenia takiej sprawy. Pamiętaj też, że na złożenie pozwu masz rok czasu od momentu gdy dostałeś taki komentarz. Musisz też pamiętać, że albo Ty albo Twój pełnomocnik musicie być zawsze na rozprawie. Nieuzasadniona nieobecność to tak jakby odstąpienie od oskarżenia. Spora wada gdy jest taka odległość. Ja np. jadąc na drugą rozprawę, miałem akurat strajk weterynarzy i zablokowaną drogę. Na szczęście postanowiłem pojechać pod prąd gdy ruch był wstrzymany i zapytałem policjantów, którzy byli przy blokadzie, jak to objechać. Najpierw nie chcieli powiedzieć, ale w końcu powiedzieli jak i zdążyłem bez problemu 🙂 Więc jednak pełnomocnik na miejscu jest wygodniejszy.

Jak byś miał jakieś pytania, to wal do mnie śmiało. Możesz pisać tu, albo przez pytanie do sprzedającego na jakiejś mojej aukcji.

Powodzenia!

oznacz moderatorów