anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Albo gratis albo negatyw

ejczbi
#12 Orędownik#

Ile tu już widziałem wątków, jak to źli sprzedawcy kupczą gratisami za usunięcia negatywa. Niektórzy klienci chyba już wzięli to za standard, a przynajmniej ten, który wystawił nam komentarz.

Rzeczywiście popełniliśmy błąd przy wysyłce, o którym dowiedzieliśmy się prosto z negatywa  (bez żadnego kontaktu z nami). Oczywiście tam już jesteśmy obsmarowani jaka to jesteśmy najgorsza "firemka". No nic, po tylu latach tutaj nie zrobiło to na nas większego wrażenia, napisaliśmy do klienta z przeprosinami, że przysyłamy właściwy produkt (swoją drogą jego wartość to 25zł) i odbieramy ten który przysłaliśmy błędny.

Ale to mało, klient nie chce oddać produktu (którego ponoć w ogóle nie potrzebuje) i żąda tylko dosłania właściwego. Łaskawie wtedy usunie nam nawet negatyw. W korespondencji ani przez moment nie przestał nam ubliżać, generalnie bardzo nieprzyjemny typ. Przykład:

ibex1.png

 

No cóż, w zasadzie nadal nie zrobiło to na nas wielkiego wrażanie. Ale myślę, że warto dzielić się takimi sytuacjami na forum z kilku powodów:

 - takie sytuacje były, są i będą  i przydarzają się wszystkim. Trzeba umieć trzymać do nich dystans (zwłaszcza na poziomie emocji).

 - a nóż jakiś pieniacz to przeczyta i zrozumie, że dużo łatwiej się dogadać na spokojnie, a nie od razu się obrażać (to tak po prostu po ludzku jest to fair)

 - i co bardzo boli -  @msniezek  jest niestety przyzwolenie Allegro na takie działanie kupujących. Zgłaszaliśmy sytuację na czacie 2 razy. I nic. "Nie pomogę Panu" (nawet zanim napisałem jakich działań oczekuje), "nie mamy kompetencji sądu", "to nie są słowa uważane za obraźliwe w SJP"  itd.

oznacz moderatorów
53 ODPOWIEDZI 53

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek " kupujący ma pełne prawo ocenić tę pomyłkę w komentarzu. Chęć naprawy jest chwalebna i z pewnością dzięki niej unika się jakichś 95% negatywów"

Tak naprawdę to sprzedawca i tak nie ma wyjścia. Jeśli się pomylił, to MUSI dosłać prawidłowy przedmiot, w przeciwnym wypadku, taki oszust kupujący, wystąpi do POK. No i wtedy Allegro wyciągnie łapy do sprzedawcy. Więc nie pisz, że chęć naprawy jest chwalebna bo i tak zmuszacie sprzedawcę do określonych czynów.

@ejczbi współczuć tylko takiego klienta, ale cóż. Przykład idzie z góry. Allegro na to pozwala więc "klienci" korzystają z dobrodziejstw jakie im ten portal daje, pełnymi garściami. Będzie tak dopóki sprzedawcy nie przestaną się bać negatywów i będą się dalej uginać pod żądaniami takich oszustów.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek 

już podaję podstawę prawną

art 191 Kodeksu Karnego

takie żądanie jest szantażem i groźbą wykonanym przez Kupującego za pośrednictwem serwisu allegro, który posiadając o tym pełną wiedzę nic z tym nie robi

utwierdzając Kupującego w swojej bezkarności

tekstami typu: "Tak naprawdę jedynym sposobem na zahamowanie tego rodzaju sytuacji jest dbanie o to, aby takie pomyłki się zdarzały jak najrzadziej, a gdy już się zdarzą - pogodzenie się z tym, że komentarz jest negatywny."

w regulaminie allegro jest zapis

2.16

Allegro.pl stosuje mechanizmy, których celem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa Transakcjom oraz innym usługom świadczonym w ramach Allegro z których Użytkownik korzysta.

którego w tym przypadku serwis nie przestrzega

ponadto nie cytuje Kupującemu przepisów z własnego regulaminu

8.5.

Niezależnie od zastosowania przez Allegro.pl postanowień art. 8.2, 8.3 lub 8.4 Regulaminu, Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania związane z korzystaniem z Allegro, w szczególności może ponosić odpowiedzialność odszkodowawczą względem Allegro.pl lub innych Użytkowników.

oznacz moderatorów

ButikNo5
#7 Wielbiciel#

Allegro ponoć nie jest sądem ale powinno wspierać też sprzedających i usuwać takie złośliwe oceny. Uważasz że zasłużył na negatywa nie osądzaj kogoś jak nie znasz sprawy dokładnie. Przykład Pani kupiła sweterek w opisie była długość 53 cm Otrzymałam negatyw bo Pani twierdzi że ma 50 cm ale nie nie chce zwrócić wymienić bo jej się podoba i go nosi ? Wysłaliśmy jej drugi twierdzi że jest taki sam chyba ŹLE MIERZYŁA i w kolejnym sms przyznaje się że ma 53 cm ? Oczywiście nie zgłosiła nam tego wcześniej tylko skontaktowaliśmy się z klientką po negatywie  Nie chce również usunąć oceny. Negatyw powinien być za rażące naruszenie w ofercie można dać np 3 lub 4 gwiazdki, opisać sytuację a nie od razu negatyw chore

I co Pan o tym sądzi

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

thats-some-good-blackmail.jpg

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_testery_perfum
#8 Zapaleniec#

Podzielam twoje zdanie. Całe szczęście funkcjonuje asystentallegro gdzie czarna lista rośnie i można się nią dzielić 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Z taką bronią jak CZARNA LISTA to tak jakbyś szedł z widelcem na kałacha nie masz szans nawet jak masz rację.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mwmonety Raczej jak w tym kawale o Turkach, którzy na strzelaninę zawsze przychodzą z nożami😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Knowhere  Tak czy tak szanse takie same.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

1. Klient kupuje i nie płaci. Wystawia negatywa. Nie zapłacił bo przed zapłatą zadzwonił do sprzedawcy a ten go uraził podczas rozmowy bo kupujący subiektywnie ocenił, że ton głosu sprzedawcy wydaje mu się opryskliwy. Stwierdził, że sprzedawca nie zasługuje na to by u niego kupować. Transakcja , która nie doszła do skutku powinna mieć zblokowaną możliwość oceny. Trudno. Skoro ciężko zweryfikować co miało wpływ na ocenę kupującego to po co w ogóle dawać możliwość oceny? Nie doszło do transakcji. Koniec i kropka. Skoro sprzedawcy nie mogą oceniać kupujących to jakim prawem kupujący ma oceniać sprzedawcę skoro ten nawet towaru nie wysłał bo nie było zapłaty. Kto tu zawinił? Sprzedawca czy kupujący z punktu widzenia tego co widzimy na ekranie komputera i z punktu widzenia dowodów i faktów ! Tego co widzę ja i allegro... 

2. W mojej rodzinie ( 5 dorosłych osób)  mamy w sumie 13 kont aktywnych zdolnych do wystawienia komentarza. W całej rodzinie "nazwiskowej" pewnie bym naliczył ok 30 kont. Na co pozwala allegro? - osoba, której nie lubimy i na której chcemy się za coś odegrać ma w ofercie w promocji "japonki" za 7 zł. Kupujemy z 30 kont klapki. Możemy prawda? Nie płacimy. Możemy nie zapłacić prawda? Dowiedzieliśmy się bowiem, że japonki wykonane są z gumy, która może uczulać ( tak aby się jakość wytłumaczyć)  Zdążyliśmy na szczęście nie zapłacić 

Z_Kwitalski_0-1600518565765.png

 

 Wystawiamy 30 negatywów, które liczą się do oceny. Możemy prawda? Sprzedawca ma bardzo mało pozytywnych. Ledwo zaczął sprzedawać. Co się dzieje? Do żadnej transakcji nie dochodzi. Rozmyśliliśmy się wszyscy ( oficjalnie - motyw z uczuleniem) Możemy przecież. Nie dokonujemy zwrotów z poziomu MOJE ZAKUPY. Nie musimy tego umieć prawda? Sprzedawca na 100% będzie miał blokadę konta bo procent spadnie mu do 50-60% za 30 negatywów od razu od 30 kupujących. Serwis pozwala na takie rzeczy mimo, że to jedna wielka ustawka by była. Sprzedawca zniszczony. Koniec handlu przez niesprawiedliwy system. Nawet gdyby był Super Sprzedawcą i miał dużo pozytywów to te 30 negatywów w ciągu miesiąca jest nie do odrobienia. Nie ma szans. Traci tytuł. Przez co? Przez wadę systemu. Nie przez te negatywy tylko przez to, że skoro nie było transakcji to nie powinno tych negatywnych w ogóle być. Poczytajcie sobie co to znaczy transakcja. 

Źródło wikipedia: Transakcja – czynność zachodząca między sprzedającym i kupującym, która ma na celu wymianę towaru lub usługi.

Transakcje dzielimy na gotówkowe i bezgotówkowe ( jakaś ustna umowa) Skoro kupujący zawiera transakcję "pieniężną" i przychodzi mu do zapłaty coś ( faktura, rachunek, formularz allegro) to ma obowiązek zapłacić - wtedy transakcja jest ważna. Może nie zapłacić i transakcję anulować. Skoro nie ma zapłaty - nie ma transakcji gdyż nie doszło do wymiany ( rzecz za pieniądze ) Rozumiem zakup na odroczony termin płatności ale na allegro w przypadku zwykłego zakupu KUP TERAZ nie ma czegoś takiego. KUP TERAZ - kup w tej chwili ale i zapłać bo za chwilę będzie przekierowanie do banku. Skoro klient nie zapłacił KUP TERAZ przestaje obowiązywać. Klient nic nie kupił bo nie zapłacił. Zakupy na taśmie w markecie nie są WASZE jeśli za nie nie zapłacicie.

Rozumiem KUP ale zapłać później ale my rozmawiamy o KUP TERAZ co wymaga zapłaty od razu według regulaminu. Nie wiem ile dni jest na to ale załóżmy, że tydzień. Nie ważne. Z prawnego punktu widzenia po tym czasie X uznaje się transakcję za nieważną. Z jakiej racji więc ocena skoro zawinił kupujący? A może w takich przypadkach uruchomić ocenę kupującego ? !! Aby jemu wystawić negatywa a nie żeby on oceniał nas. Za co? Za to, że to on nie zapłacił mamy dostać negatywa? To jest tak absurdalne jak twierdzenie, że ziemia jest płaska ( z całym szacunkiem dla tych, którzy tak myślą) 

3. Kolejna rzecz - dlaczego od komentarzy zależy np. tytuł Super Sprzedawcy? Tytuł super sprzedawcy powinien być tytułem na który ciężko pracuje sprzedawca i powinien odzwierciedlać jego pracę, jego starania i dbałość o klienta, prawda ? TAK - wszyscy zapewne powiedzą. A tymczasem tak nie jest. Jak to? Ano tak - Sprzedawca wysyła paczki tego samego dnia, ma same pozytywy, koszty wysyłek sugerowane przez allegro aby mieć smart. Do wyboru 200 firm przewozowych 

Z_Kwitalski_1-1600518565769.png

 

 Odpowiada na maile całodobowo w ciągu minuty. Nie śpi. Rodzina go zostawiła. Zero skarg od klientów. Większość dzwoni i dziękuje 

Z_Kwitalski_2-1600518565771.png

 

 Na szkoleniach allegro podawany jest jako wzór do naśladowania. Nie ma super sprzedawcy bo nie pozwalają na to klienci. Załóżmy, że co 8 klient ocenia koszt wysyłki na 4 gwiazdki. Reszta na 5. Niby super oceny. No właśnie nie. Koszty wysyłki na 4 gwiazdki a reszta na 5 oznacza średnią 4.666 a na Super Sprzedawcę trzeba mieć 4.950  Kiedyś liczyłem. Napisałem wyżej, że co ósmy tak daje i nie będzie SS. Tak naprawdę aby być nad kreską 4.950 trzeba ok 12 pozytywnych na 5 gwiazdek aby to 4.666 zniwelować by się załapać. Nie trudno dostać 4 gwiazdki za koszt wysyłki nawet w przypadku poleconego za 6,49 zł. Ostatnio mieliśmy przypadek, że klient tłumaczył, że po prosu uważa że za drogo i dlatego dał 3 gwiazdki. Aby odrobić taki komentarz ( w sumie 13 gwiazdek - średnia 4.333 potrzeba ok 35 pozytywnych na full) 

4. Ostatnia rzecz. Zakupu z zagranicy i wybór cennika polskiego oraz wysyłkę za pobraniem. Pomijam tu ogromną lukę w systemie. Chcę skupić się na komentarzu. Ogrom sprzedawców za takie niezrealizowane zamówienia dostaje negatywy. Prosta rzecz - jeśli jest wysyłka za granicę w formularzu a wybrany cennik polski za dostawę do polski to powinna być blokada komentarza z automatu! Proste jak blokada kosztów wysyłki przy SMART. Kilka linijek kodu i warunków. Mogę podesłać. Wystarczy porównać kod pocztowy z miejscowością. Nazwę miejscowości z tymi w polsce. Poczta Polska ma wybór z automatu miejscowości po kodzie więc co za problem aby tak potężny serwis jak allegro zaimplementowało coś takiego. Warunek 1 --> jeśli jest wybór cennika polskiego a kod nie należy do polski - zablokuj komentarz. Warunek kolejny - jeśli nazwa miejscowości nie należy do polski a wybór jest z cennika do polski - zablokuj komentarz itp itd. Jest wiele opcji. 

Mało tego - taka transakcja powinna być anulowana z automatu. Dlaczego sprzedawca ma poświęcać na to swój czas? Jest niezgodność. Prosta rzecz do wprowadzenia a sprzedawcy nie dość , że walczą o anulowanie komentarzy to jeszcze muszą obsługiwać takie zamówienie i DOSTAJĄ KARY w postaci jakości sprzedaży, że nie wprowadzili numeru przesyłki i nie wysłali w terminie. ABSURD.

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

Nie dawaj innym głupich pomysłów. Ale myślę, że w tej sytuacji Allegro by zareagowało i pomogło gdybyś się skontaktował. Tak. Fajnie by było9 gdyby była możliwość oceny kupującego.

Jeśli masz za mało gwiazdek, zawsze możesz poprosić o usunięcie komentarza: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/moje-oceny

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

miliarderzy Mało prawdopodobne. Ja nie daję pomysłów tylko pragnę Wam opowiedzieć o wadach systemu jakie sam zauwazyłem. To raczej dawanie pomysłów allegro a raczej głupich sytuacji które mogą powstać dzięki wadzie systemu komentarzy. Szansa na usunięcie taki eoceny jest 50/50 %. Albo zostanie usunięta albo nie. Przytoczyłem przykład z oceną, która nie została usunięta mimo, że do transakcji nie doszło. W odpowiedzi -  to subiektywna ocena kupującego, który nie zapłacił bo poczuł "strach" .  Chciał dokończyć transakcję ale nie dokończył. Skoro nie dokończył to komentarz powinien być zblokowany. Do transakcji nie doszło. Napisałem wyżej definicję słowa TRANSAKCJA. System komentarzy ma bardzo dużą wadę na etapie finalizacji transakcji. Skoro do niej nie doszło - blokada. Skoro doszło - możliwość wystawienia oceny. Skoro nie doszło - blokada, bo z jakiej racji komentuje się coś co nie istnieje/nie zaistniało ? To tak samo jakby składać reklamację na wypalone piksele w matrycy monitora, którego nawet sprzedający nie zdążył wysłać. 

 

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

Zgadzam się z tym, że w określonych sytuacjach możliwość oceny powinna być wyłączona. Tak jest w przypadku, gdy ktoś anuluje zakup. Wówczas nie ma możliwości wystawienia opinii. Tylko czy w innych sytuacjach może to pomóc? Z pewnością. Moim zdaniem opcja wystawienia opinii czy komentarza powinna być zablokowana co najmniej do chwili, kiedy kupujący opłaci zamówienie w przypadku zakupu z opcją płatności z góry. Tutaj nie rodzi do żadnych konfliktów.   

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

miliarderzy 👌 i jest kolejny pomysł. Można ? - można.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Z_Kwitalski prawda jest taka, że jeśli patologia na Allegro nadal będzie kwitła w najlepsze, a oni nic z tym nie zaczną robić to sprzedawcy powinni solidarni zastrajkować. Gdyby każdy z nas na początek zamknął w danym dniu, wszystkie swoje aukcje to nagle by był niezły zonk. Klienci wchodzą, a na Allegro praktycznie tylko oferty ich sklepu.

Założę się o wszystko, że momentalnie Allegro zmieniłoby podejście do sprzedawców. Bo nie chodzi tu o faworyzowanie jakiejkolwiek grupy (sprzedawca, kupujący), ale o zwykłą uczciwość i walkę z nieuczciwymi cwaniakami.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte "Gdyby każdy z nas na początek zamknął w danym dniu, wszystkie swoje aukcje" - tak się składa, że nawet znam idealną datę na tę okoliczność: dzień wejścia na giełdę😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte  @Knowhere  prowokatorzy😀

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere musimy to wrzucić w "zgłoś swój pomysł" 😄

Chyba najwięcej punktów by to zdobyło :D:D:D

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte  @Knowhere  wichrzyciele😁

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@miliarderzy  Ryzykowne jednego raz poprosiłem bo mi popisał po 3 gwiazdki zgodził się i w zamian napisał negatywa ,

oznacz moderatorów

miliarderzy
#12 Orędownik#

@Z_Kwitalskidzięki za pochwałę

@mwmonetyupssss... to widać, że nie warto ryzykować prośbą o usunięcie, jeśli nie jest to negatyw

oznacz moderatorów