Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący napisał do nas wiadomość wymuszającą groźbą zwrot należności który wg prawa należny mu nie był (zakupił towar na firmę i nie wyraziliśmy zgody na jednostronne zerwanie umowy):
"Prosze o natychmaistowy zwrot pieniedzy (..) Brak checi wspolpracy bedzie skutkowal Negatywnym komentarzem”
Otrzymaliśmy informację od pracownika Allegro w tej sprawie, że:
sformułowanie w rodzaju "albo określone świadczenie albo wystawię negatywną opinię" stanowiące działanie przybierające formę wymuszenia na przedsiębiorcy określonego działania poprzez groźbę bezprawną a będące przestępstwem wg Art. 115 § 12 KK
nie narusza zasad serwisu Allegro.
Dla przypomnienia:
Art. 115 § 12 Kodeksu karnego: Groźbą bezprawną jest groźba(..) rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego.
Kupujący swoją groźbę bezprawną zrealizował i wystawił negatywny komentarz.
Pracownik Allegro problemu nie widzi.
Zgłoszenie 11180163
Pytanie do serwisu Allegro:
Czy oficjalnie potwierdzacie że sformułowanie w rodzaju "albo określone świadczenie albo wystawię negatywną opinię" stanowiące działanie przybierające formę wymuszenia na przedsiębiorcy określonego działania poprzez groźbę bezprawną a będące przestępstwem wg Art. 115 § 12 KK
nie narusza zasad serwisu Allegro ?
@_HolaOla_ Naprawdę nie widzicie problemu w komentarzu, który wykracza poza faktyczny przebieg transakcji? Zgodnie z regulaminem, ocena powinna być zgodna z jej prawdziwym przebiegiem, która została zakończona obustronnie, pomyślnie.
To, że sprzedający nie ma obowiązku przyjmować zwrotu już nikogo nie obchodzi, nie jest to problem transakcyjny, gdyż nie ma już w tej chwili trwającej transakcji, co oznacza, że ocena jest niezgodna z prawdą, nie było żadnego problemu.
Finalizacją transakcji jest zawarcie umowy, jak pisałem wcześniej, czyli doszło już do wymiany, nie powstały żadne problemy - a ocena negatywna wystawiona tylko dlatego, że sprzedający skorzystał ze swoich praw, co po prostu nie spodobało się kupującemu (nie jest to w żadnym wypadku związane z transakcją, gdyż została ona zakończona). Miał prawo nie przyjąć zwrotu, nic mu do tego
Polecam Allegro trzy razy sprawdzić art. 11 pkt. 5 własnego regulaminu z podkreśleniem na pierwszą jego część:
"Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji"
Fakt, jest to problem, który można rozwiązać na drodze sądowej, ale w pierwszej kolejności złamany został regulamin serwisu.
Witaj @DarkStoorM ,
Twoje rozumowanie jest błędne, bo opiera się na błędnej definicji transakcji, którą wziąłeś z Wikipedii zamiast z regulaminu Allegro. A ten stanowi, że transakcje to "procedury zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów pomiędzy Użytkownikami w ramach Allegro."
Pozdrawiam.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 Nie zaglądałem do wikipedii, to jest ogólna definicja transakcji.
W takim razie Allegro ma błędną definicję 🙂
> nie potwierdziliśmy, że Kupujący działał w sposób niezgodny z zasadami.
Tak, ponieważ otrzymaliśmy od Was tą kuriozalną informację, że wiadomość od Kupującego o treści :
"Prosze o natychmaistowy zwrot pieniedzy (..) Brak checi wspolpracy bedzie skutkowal Negatywnym komentarzem”
czyli sformułowanie w rodzaju:
"albo określone świadczenie albo wystawię negatywną opinię" stanowiące działanie przybierające formę wymuszenia na przedsiębiorcy określonego działania poprzez groźbę bezprawną a będące przestępstwem wg Art. 115 § 12 KK
nie narusza zasad serwisu Allegro
I Wy to publicznie tutaj i teraz potwierdzacie ???
really ? nie ma u Was nikogo kto dostrzega absurd tej odpowiedzi ?
Komentarz poza sytuacyjny dla obserwatorów z źródeł niezależnych:
Po fakcie tego zgłoszenia - nasze konto Allegro zostało zablokowane przy stanie oceny sprzedaży:
"tylko 31% sprzedawców na Allegro radzi sobie lepiej od Ciebie"
Po naszych wyjaśnieniach wątpliwych zarzutów w wysłanej jednej wiadomości email, blokada została natychmiast odblokowana jako bezpodstawna.
Prosimy serwis Allegro o nie wywieranie na nas pozaprawnej presji.
Nasza firma nie jest firmą polską (firma nasza jest z UK) i egzystuje w międzynarodowym handlu zagranicznym od czasu gdy serwis Allegro jeszcze nie istniał.
Takie Wasze działania nie będą mile widziane w arbitrażu EU.
@_HolaOla_ Radzę ta sprawę przekazać do działu prawnego Waszego serwisu przed udzieleniem nieprzemyślanej odpowiedzi.
@kontozakupowe1 to napisz teraz kupującemu że masz korespondencję - szantaż i ma 24h na usunięcie komentarza inaczej sprawa idzie do sądu i tak zrób to się nauczy, wygrasz to w 100 %
Wystąp z wnioskiem o unieważnienie oceny w ciągu 21 dni od daty jej otrzymania. uzasadnij odpowiednio i poczekaj na reakcję.
@kostas11 Proponujesz prawdziwy szantaż w odpowiedzi na szantaż, którego nie było.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄