Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem z zakładką Dostawa i płatność oraz czasem dostawy tam podawanym
Zgodnie z informacjami allegro podawany tam jest przewidywany czas dostawy
czyli wg słownika języka polskiego: przewidywanie «to, co ktoś przewiduje, przypuszcza, czego się spodziewa, domyśla»
Prawo polskie np: ustawa konsumencka widzi to tak:
Art. 12 ustawy o prawach konsumenta: przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:
sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę
czyli nakłada na sprzedawcę obowiązek (i jest to sprawdzane podczas kontroli np: Inspekcji Handlowej) podania rzeczywstego czasu dostawy - może to być przedział czasowy
Kodeks Cywilny Art. 543[1].Dz.U.2019.0.1145 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Wydanie rzeczy kupującemu - czas graniczny
§ 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/wydanie-towaru/
Przypuszczenie z zakładki dostawa i płatność, że wysyła się towar w 24h 4dni 26dni jest tylko hipotetycznym podaniem czasu dostawy
nie obligatoryjnym ,rzeczywistym czy też granicznym.
jest jeszcze lepiej kupujący widzi czas dostawy 24h a ja w tej samej ofercie widzę Czas wysyłki zwykle do 2 dni roboczych- ale to chyba temat na osobny wątek
Podsumowując wpis.
Jako sprzedawca do tej pory podawałem w/w informacje na stronie o sprzedającym - było to akceptowane przez serwis allegro ale ostatnio to się zmieniło - pojawiły się zarzuty adminów
by wszystkie tego typu informacje znalazły się w zakładce dostawa i płatność
lub by ich wcale tam nie umieszczać cyt "W zakładce "Dodatkowe informacje o dostawie" dodać można jak sama nazwa wskazuje, tylko dodatkowe informacje dotyczące dostawy. Limit znaków tam to 650, stąd tekst jest zawijany, ponieważ z założenia ma to być krótka notatka."
Mam pytanie (ale tylko do długoletnich sprzedawców na allegro, którzy jak my przeszli kontrole wszystkim możliwych instytucji) - jak poradzić sobie z tym problemem, precyzyjne podanie czasu dostawy to jeden z filarowych obowiązków informacyjnych ustawy konsumenckiej - nie jest nim na pewno przewidywany czas dostawy?
Ponieważ wątek pojawił się z opóźnieniem (wynika to zapewne z zawartych w nim cytatów i linków, które system błędnie rozpoznał jako spam), podbijam go, namawiając równocześnie autora do konsultacji sprawy z prawnikiem, to najlepsze i najpewniejsze źródło tego rodzaju wiedzy.
Ale być może sprzedawcy mają coś do dodania.
Dlaczego powołujesz się na podlinkowany artykuł, który nie jest częścią umowy z kupującym?
W umowie, w zakładce dostawa i płatność jest od pewnego czasu w sposób jasny podawany czas realizacji, bez określenia „przewidywany”. Dawniej był to „przybliżony” czas realizacji i to mogło budzić wątpliwości.
Gdy sprzedawca nie wyda rzeczy w terminie realizacji określonym w umowie można, zgodnie art. 5431 Kc, wyznaczyć mu dodatkowy termin, a po jego niedotrzymaniu odstąpić od umowy.
@xyz96niby jasny, ale niezgodny z regulaminami przewoźników np. dla wysyłki "Allegro Przesyłka polecona". W tym przypadku Poczta Polska podaje - Rozdział II pkt.2 "Przewidywany czas realizacji usługi...", "...cztery dni robocze licząc od dnia następnego po dniu nadania przesyłki (z wyłączeniem sobót) – w obszarze zamiejscowym". Allegro podaje "Czas przewozu 2 - 3 dni". Nie raz miałem zapytania co się dzieje z przesyłką.
Kupującego i Sprzedawcę obowiązuje regulamin allegro - on prowadza także własną terminologię i definicję pojęć
w zakładce dostawa i płatność jest podany przewidywany czas dostawy
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przewidywany-czas-dostawy-twojej-przesylki-AVlrm8wY3Sg
a nie ten wymagany ustawami
allegro nie pozwala mi wpisać w ofercie i w regulaminie aukcji nawet tego paragrafu z kodeksu cywilnego czy też zacytować brzmienia odpowiedniego paragrafu ustawy konsumenckiej
SUPER TO allegro gadane - utworzyłem wątek i zadałem pytanie - tutaj spierałem sie z innym użytkownikiem
a ktoś uznał że moja odpowiedź to odpowiedź na moje pytanie
absurd
Odpowiem więc co ja robię z tym tematem
składanie reklamacji na allegro nie przyniosło efektu - otrzymałem kilkanaście wzajemnie wykluczających się odpowiedzi głównie nie na temat
właśnie piszę donosiki do UOKIK UKE i Inspekcji Handlowej na allegro w sprawie
łamania prawa przy prezentowaniu czasu wysyłki i dostawy
polecam Państwu zrobić to samo
Witam też chcę złożyć skargę właśnie szykuję pismo z Prawnikiem na szereg niezgodności z prawem a regulaminem Allegro. Czy dostał Pan odpowiedź z któregokolwiek urzędu po złożeniu skargi ?
Po raz pierwszy piszę na allegro gadane , widzę tu wielki haos i lobbing samego allegro. Dlatego piszę tu po raz pierwszy i ostatni , trzymając się wątku czasu dostawy. Czas dostawy który widzi kupujący określą allegro i nieważne jakimi posługuje się narzędziami do wyliczenia tej wartości, jeżeli terminu dostawy nie może zagwarantować samo allegro który ten termin określiło tojest to celowe wprowadzanie w błąd kupującego czyli nic innego jak oszustwo podlegające karze z przepisów o uczciwej konkurencji. Dlaczego żadna instytucja państwowa nie podejmuje sprawy ? Łapówki , lobbing, udziały w spółce ? Allegro jest organizacją przestępczą? Popełnia tysiące przestępstw dziennie ? Żadne allegro gadane tego nie zmieni.
@RED allegro wprowadza zmianę i za nas powoli zaczyna deklarować czas wysyłki, na wszystkich moich aukcjach jest 24 godziny , a ja mam 3 dni robocze ( allegro odpowiedziało że na chwilę obecna widzę to tylko ja "na chwilę obecną" a czas 24 godziny został ustawiony bo zgodnie z numerami przesyłek w takim czasie wysyłam) wysyłam 1 do 3 dni roboczych, to zależy od ilości zamówień
potwierdzam, dla mnie to jest kryminał - UOKIK, UKE i Inspekcja handlowa powinna się tym natychmiast zająć
na tej samej stronie oferty u mnie Kupujący widzi przewidywany czas wysyłki 24h
a ja widzę wchodząc po zalogowaniu na ten sam link aukcji czas wysyłki zwykle do 2 dni
czyli ani Kupujący ani Sprzedawca nie widzi tego samego
pomijam już fakt, o którym pisze w innym poście, że ta zakładka nie wypełnia obowiązku informacyjnego wynikającego z ustawy konsumenckiej, a czas dostawy towaru podany przez allegro jest sprzeczny z czasami dostaw podanymi w regulaminami przewoźników
@RED obecnie 50 % sprzedających i kupujących widzi nowe informacje dotyczące czasu dostawy.
Jak obliczamy czas wysyłki
Wartość, którą wyświetlamy, oznacza, że dla danej deklaracji czasu wysyłki sprzedający 75% paczek wysyła o podanym czasie lub szybciej.
Przykład:
Sprzedający zadeklarował czas wysyłki 3 dni w swoich ofertach i wysłał 100 zamówień.
75% zamówień wysyła więc do 2 dni, dlatego podamy czas wysyłki: zwykle do 2 dni roboczych.
Dotyczy to wartości historycznej z ostatnich 30 dni.
Z jakim regulaminem jest to niezgodne? Dlaczego Twoim zdaniem nie możemy tego liczyć w ten sposób?
Jako Sprzedającym dajecie nam możliwość określenia czasu wysyłki. Jeśli definiuję czas nadania paczki na 72 godziny (dajecie mi taką możliwość), to każdy z moich potencjalnych Klientów ma otrzymać bardzo jasny komunikat, że jego paczka wyjdzie najpóźniej za 3 dni robocze.
Może zdarzyć się tak, że będę szybsza i wyrobię się w 48h. Wtedy każdy klient będzie szczęśliwy. Ale gdy wyznaczam termin na 3 dni, a wy zaczynacie sobie wyliczać statystyki i tworzyć komunikaty "zwykle do 2 dni roboczych" (bo akurat w tym momencie miałam możliwość być szybsza), to w przypadku Twojego przykładu (20% zamówień wysłanych w ciągu deklarowanych 72h) 20% moich Klientów ma prawo poczuć się poszkodowana. Bo Allegro wyświetla komunikat, że "zazwyczaj do 2 dni roboczych". A to ostatecznie znajduje przełożenie na oceny stawiane Sprzedającym.
I właśnie dlatego nie możecie liczyć tego w taki sposób.
proszę się zapoznać z treścią wątku jaki założyłem
możecie sobie liczyć czas dostawy jak chcecie ale to sprzedawca ma obowiązek podać czas dostawy towaru nie allegro i to podany przez niego czas dostawy jest obowiązujący, Kupujący musi go znać i akceptować
przepis ustawy jest jasny
Art. 12 ustawy o prawach konsumenta: przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę
a nie allegro
które podaje tylko wyliczony przez siebie przewidywany czas dostawy a w regulaminie usług piszę, że
Artykuł 7. ZAWARCIE UMOWY W RAMACH OFERTY
7.1.
Allegro nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie gwarantuje, że Sprzedający oraz Kupujący są uprawnieni do zawarcia i wykonania umowy.
a tak mi odpowiedział konsultant allegro na pytanie, dlaczego w zakładce dostawa i płatność jest 650 znaków bez podziału na linie by coś dopisać
cyt:
Rozumiem Państwa stanowisko, jednak w naszej ocenie we wskazanej zakładce dana ilość miejsca jest wystarczająca do umieszczenia wszelkich niezbędnych informacji dotyczących wysyłki.
[edit]
a tak inny
Dzień dobry,
w zakładce "O Sprzedającym" można dodać informacje o sobie lub swojej firmie, aby ułatwić kupującym podjęcie decyzji o zakupie, również dane kontaktowe.
W zakładce "Dodatkowe informacje o dostawie" dodać można jak sama nazwa wskazuje, tylko dodatkowe informacje dotyczące dostawy. Limit znaków tam to 650, stąd tekst jest zawijany, ponieważ z założenia ma to być krótka notatka.
Czasu realizacji zamówienia nie ma potrzeby dodawać, jest on wyświetlany na podstawie ustawień oferty (czas wysyłki, czas przewozu, faktyczny czas realizacji zamówień).
Jeżeli to nie wyjaśnia wątpliwości, proszę o zadanie konkretnych pytań, na które będę mógł udzielić precyzyjnej odpowiedzi.
[edit]
Allegro.pl sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635012, kapitał zakładowy: 33 016 950 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 525-26-74-798, REGON 365331553
jak pisałem w
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782
czas dostawy nie jest prezentowany wg mnie zgodnie z polskim prawem
allegro robiło w tym czasie testy i efektem finalnym jest, że od kilku dni możemy w zakładce dostawa i płatność znaleźć taką informację:
cyt" Czas wysyłki: zwykle do 2 dni roboczych.Wyliczamy na podstawie wcześniejszych wysyłek tego sprzedawcy. Podczas tworzenia tej oferty, sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu 24 godzin."
fajna opcja (widzimy jak sprzedawca średnio wysyła towar) ale zupełnie źle prezentowana
przecież info że sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu 24 godzin
dotyczy przewidywanego czasu dostawy wg regulaminu allegro
jakby się zastanowić
mamy obecnie w tej zakładce podane dwa przewidywalne czasy dostawy - przez sprzedającego i przez Allegro na podstawie statystyk
a gdzie jest podany rzeczywisty i graniczny czas dostawy?
dlaczego te kwestie nie zostały jednoznacznie uporządkowane?
dlaczego ciągle w systemie allegro istnieją strony
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/przewidywany-czas-dostawy-twojej-przesylki-AVlrm8wY3Sg
które nie są wzajemnie jednoznaczne?
dlaczego zabraniane jest uporządkowanie tych kwestii w regulaminie aukcji czy też w dodatkowych informacjach w zakładce dostawa i płatność - co dosadnie wyrazili mi admini z allegro blokując konto?