Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro bezprawnie bezpodstawnie obciążyło mnie wypłaconą kupującej rekompensatą pomimo iż z mojej strony działania były w pełni zgodne z przepisami.
Wypłacono rekompensatę bez jakiejkolwiek weryfikacji zgłoszenia.
Wniosek w Allegro Protect [ ref:_00D24aE05._5003VVWvl0:ref ]
złożono 20.12.2022 o 21:42 a odpowiedź 21.12.2022 o 05:08
Do dziś nie mam odpowiedzi od pracownika allegro ale..
Rekompensatę naliczono 20 gru 2022, 22:12 czyli w pół godziny od złożenia wniosku!!!
To patologiczne procedury powodują tak niezgodne z prawem działania portalu, niestety jest to normą.
Dodam że kupująca złożyła odstąpienie które zostało rozliczone zgodnie z przepisami.
Proszę o interwencję
@ALL-DA Cześć ponownie. 🙂 Zapoznam się tą sprawą, ale prześlij mi proszę numer zamówienia albo ID dyskusji prowadzonej z kupującym.
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Cześć ponownie. 🙂 Zapoznam się tą sprawą, ale prześlij mi proszę numer zamówienia albo ID dyskusji prowadzonej z kupującym.
Dyskusji nie było.
Proszę się odnieść do procedur i do samej sprawy.
nr wniosku, nr zamówienia został podany ,w załączniku widać że odpowiedz była udzielona a wasz pracownika nawet nie czekał na nią.
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Cześć ponownie. 🙂 Zapoznam się tą sprawą, ale prześlij mi proszę numer zamówienia albo ID dyskusji prowadzonej z kupującym.
Dyskusji nie było.
Proszę się odnieść do procedur i do samej sprawy.
nr wniosku, nr zamówienia został podany ,w załączniku widać że odpowiedz była udzielona a wasz pracownika nawet nie czekał na nią.
Dziś pracownik raczył przesłać odpowiedź:
Można dowiedzieć się dlaczego pracownik ALLEGRO PROTECT nałożył na mnie koszty wypłaconej rekompensaty,
Jak widać odpowiedź wysyła dopiero teraz a koszty rekompensaty naliczył po zaledwie 20 minutach od zgłoszenia, prośby o wyjaśnienie.
Jak widać nie czeka na ustosunkowanie się sprzedawcy, przyznaje rekompensatę bez weryfikacji ( niech to robi, to wasz program wasze pieniądze) ale nie rozumiem dlaczego jej kosztami mnie obciążacie.
Oczywiście tak jak informowałem zwrot został rozliczony zgodnie z przepisami.
Proszę o anulowanie opłaty , ustosunkowanie się do moich zastrzeżeń, przesłanie wyjaśnień z działu prawnego na jakiej podstawie wasz pracownik zachował się tak w powyższym wniosku i czy portal uznaje takie działanie za prawidłowe.
@ALL-DA Wyjaśniam to z zespołem Allegro Protect. Kiedy otrzymam odpowiedź, to wrócę do Ciebie w tym wątku
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Wyjaśniam to z zespołem Allegro Protect. Kiedy otrzymam odpowiedź, to wrócę do Ciebie w tym wątku
Dzięki @ko_alka będę zatem czekał,
Proszę jeszcze dopytać wasz dział prawny czy taki sposób przyznawania rekompensat i przerzucania ich na sprzedawcę (bez weryfikacji, możliwości ustosunkowania się sprzedawcy ) jest prawidłową procedurą, jeśli tak to jakie ma umocowania prawne i regulaminowe.
W tej chwili wygląda że wystarczy zgłoszenie kupującego (którego treści nawet nie otrzymuję) i to wystarcza do naliczenia sprzedawcy kosztów wypłaconej rekompensaty.
Nie dając możliwości na ustosunkowania się przed rozpatrzeniem wniosku i automatycznie nalicza się opłaty.
Wydaje się mi ze nie tak powinna wyglądać procedura i nie tak opisuje ją wasz regulamin.
czy dobrze zrozumiałem sytuację? zrobiłeś kupującemu zwrot przez allegro do 14 dni od zgłoszenia zwrotu a allegro na wniosek kupującego że kasy nie dostał zrobiło mu drugi zwrot z pok na twój rachunek?
@az1rael napisał(a):
czy dobrze zrozumiałem sytuację? zrobiłeś kupującemu zwrot przez allegro do 14 dni od zgłoszenia zwrotu a allegro na wniosek kupującego że kasy nie dostał zrobiło mu drugi zwrot z pok na twój rachunek?
Dokładnie tak jak napisałem zwrot rozliczono zgodnie z przepisami,
zwroty dokonywane są poza narzędziami allegro na konto podane w zgłoszeniu odstąpienia ale to nie ma znaczenia.
Nie ma ustawowego nakazu wykonywania zwrotu przez pośredników (narzędzia allegro) a konsultant z ALLEGRO PROTECT powinien poczekać na ustosunkowanie się sprzedawcy do zastrzeżeń.
Dodam że w osobnym zgłoszeniu do zwrotu pobranej prowizji przekazano allegro potwierdzenie dokonania zwrotu, zwrot prowizji zatwierdzono.
no nieźle czyli szukaj teraz kupującego w polu co jest na plusie ok 600zł będzie twierdził że nie dostał lub będzie miał wywalone na odpowiadanie allegro i tobie żeby kasę zwrócił
@ALL-DA Dziękuję Ci za cierpliwość. Korekta została naliczona na rachunku, skontaktowaliśmy się z Tobą w tej sprawie mejlowo.
@ALL-DA twój błąd
gdyby zwrot był zrobiony przez allegro
nie było by problemu
@ALL-DA zadajesz generalnie złe pytania
Kupujący złożył fałszywe oświadczenie woli w celu uzyskania korzyści materialnej lub doprowadzenia innej osoby do niekorzystnego rozporządzania mieniem
pytanie jest oczywiste do @ko_alka co zrobi serwis w takim wypadku? czy wiedząc o popełnieniu przestępstwa zgłosi je odpowiednim organom? permanentnie zablokuje użytkownika?
@ALL-DA też możesz zgłosić możliwość popełnienia przestępstwa przez serwis,
co cię obchodzi jak serwis weryfikuje te sprawy - jak to wygląda pisałem w innych postach
Niestety nie zgadzam się z Tobą @RED
@RED napisał(a):
@ALL-DA twój błąd
gdyby zwrot był zrobiony przez allegro
nie było by problemu
Problemem i błędem jest brak weryfikacji zgłoszenia przez pracownika allegro, nie to w jaki sposób dokonano zwrotu.
Twoja argumentacja jest analogiczna do sytuacji gdy zgwałconej dziewczynie tłumaczy się że jeśli nie założyłaby mini wychodząc "na miasto" to nie byłoby gwałtu.
Wiem że dokonywanie zwrotów za pośrednictwem allegro pewnie pomogłoby portalowi w weryfikacji bezpodstawnych zgłoszeń od Kupujących.. ale wolę dokonywać bezpośrednio zwroty na konta podane w zgłoszeniach, w ten sposób prowadzić procedurę zwrotów i księgowość. Mam do tego prawo, zatem będę "zakładać mini" i będę oczekiwać by portal zgodnie z prawem i regulaminem przeprowadzał weryfikacje zgłoszeń.
Pracownik ALLEGRO PROTECT nawet nie próbował poczekać na wyjaśnienia, w parę minut przyznał rekompensatę i przerzucił na mnie jej koszty.
Takie sytuacje z bezpodstawnym obarczaniem sprzedawców wypłaconymi rekompensatami powtarzają się i według mnie wynikają z błędnych wewnętrznych procedur.
Dlatego ponownie proszę @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ o przesłanie wyjaśnień z działu prawnego na jakiej podstawie wasz pracownik zachował się tak w powyższym wniosku i czy portal uznaje takie działanie za prawidłowe.
Dodam że sam Allegro Protect / POK uważam za dobrą funkcję ale fatalnie realizowaną Prowadzi to do tego że wielu sprzedawców zraża się do portalu, pieniądze wypływają w ramach nieuzasadnionych rekompensat, a sprzedawcy koszty procedowania takich POKów, czasu zmarnowanego na odwołania od naliczonych opłat ostatecznie muszą przerzucać na ceny towaru.
W efekcie każdy na tym traci sprzedawcy, uczciwi kupujący ale także allegro generując koszty procedowania zgłoszeń/reklamacji, nie wspominając o opinii jaką wypracowują sobie u sprzedawców.
@ALL-DA Wyjaśniamy tę sytuację wewnętrznie, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. Zgodnie z naszym procesem przed przyznaniem wniosku i obciążeniem salda kupujący powinien w pierwszej kolejności rozpocząć dyskusję, w której problem zostałby wyjaśniony (przez obie strony). Dlatego dokonaliśmy korekty na Twoim rachunku.
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Wyjaśniamy tę sytuację wewnętrznie, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. Zgodnie z naszym procesem przed przyznaniem wniosku i obciążeniem salda kupujący powinien w pierwszej kolejności rozpocząć dyskusję, w której problem zostałby wyjaśniony (przez obie strony). Dlatego dokonaliśmy korekty na Twoim rachunku.
@ko_alka jak widać przynajmniej technicznie nie ma wymogu otwarcia dyskusji, czy jest formalnie nie wiem.
Faktem jest że podobne sytuacje z obarczaniem rekompensatami nie oczekując na odpowiedź sprzedawcy powtarzają się, dlatego poprosiłem o kontakt z działem prawnym i oficjalne stanowisko.
Według mnie to wynik waszych wewnętrznych procedur które powinny być dopasowane do przepisów i realiów.
Koleją rzeczą którą warto by zmienić to treść wniosków która nie zawiera treści zastrzeżeń tylko nic nie wnoszące ogólniki.
Automatyczne wklejanie treści zgłoszenia kupującego we wniosek Allegro Protect który otrzymuje sprzedawca pomogło by zarówno allegro jak i sprzedawcom.
Niestety aktualne komunikaty utrudniają i opóźniają wyjaśnienie takiego wniosku.
@ko_alka Minęły kolejne dni tydzień od zgłoszenia.. można liczyć na oficjalną odpowiedź od waszego działu prawnego.
Wydaje się mi że tydzień to wystarczający czas by udzielić odpowiedzi na jakiej podstawie wasz pracownik zachował się tak w powyższym wniosku i czy portal uznaje takie działanie za prawidłowe.
@ALL-DA Udzieliłam Ci już odpowiedzi w tej sprawie i otrzymałeś potwierdzenie, że był to błąd po naszej stronie w procesie. Zostały podjęte działania, aby taka sytuacja nie wydarzyła się ponownie.
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Udzieliłam Ci już odpowiedzi w tej sprawie i otrzymałeś potwierdzenie, że był to błąd po naszej stronie w procesie. Zostały podjęte działania, aby taka sytuacja nie wydarzyła się ponownie.
@ko_alka Cieszę się że przyznaliście się że to wasz błąd.
Takie błędy przytrafiają się cyklicznie więc ponawiam prośbę o podanie procedur rozpatrywania, zasad przyznawania i co najważniejsze zasad obarczania sprzedawców kosztami wypłacanych rekompensat.
Proszę skontaktować się z działem prawnym i umieścić tu odpowiedź tak by w przyszłości uniknąć nieporozumień i zbędnych przepychanek z konsultantami rozpatrującymi w nieprawidłowy sposób wnioski allegro protect.