anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro jest adwokatem klienta zamiast Arbitrem w sporach

tadeksasnal
#9 Pomysłodawca#

Allegro OGARNIJCIE SIĘ! 

Klient kupił u mnie przedmiot, który posiada 12 mc gwarancji producenta. Po 10 miesiącach pisze, że przedmiot uległ zużyciu. OK, (myślę) nie ma problemu producent jako gwarant rozpatrzy i wyda nowy towar lub zwróci przedmiot jeśli reklamacja będzie zasadna... Wszystko w ustawowych terminach... Nic bardziej mylnego. 

26 marca 2023 20:16
"Niestety jestem zmuszony zareklamować produkt i zgłosić reklamację produktu. Wada produktu jest istotna i uniemożliwia korzystanie z produktu. "


Odpisuję tego samego dnia po godzinach pracy 

26 marca 2023 23:07
"Proszę do nas odesłać [...] z krótkim opisem problemu i loginem z allegro."

Ze strony kupującego CISZA

Mija 14 dni, Allegro przypomina się 9 kwietnia 2023 20:20
Dyskusja trwa już 14 dni. [ Login ] czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym? itd. 

Klient odpowiada 9 kwietnia 2023 23:23
"witam, przesyłka została nadana zatem czekam na informację zwrotną. [...] Wnoszę zatem o zwrot pieniędzy do sprzedającego. "


3/4 okresu sobie pokorzystał, towar się zużył i cyk, żądanie zwrotu wpłaty — nie jakaś reklamacja, wymiana towaru czy usunięcie wady. Przedmiot nadany DOPIERO 2023-04-09 23:03:14 Nadanie przesyłki w punkcie Pickup

Czekamy więc na towar, aby go sprawdzić i zweryfikować zasadność reklamacji. Dostawa wjechała 12-04-2023 Mamy chyba jakiś czas na rozpatrzenie reklamacji (14 dni?) 
 
18 kwietnia 2023 21:49
Kupujący oznaczył problem jako nierozwiązany.

 

18 kwietnia 2023 22:03
kupujący złożył wniosek o zwrot pieniędzy z Allegro Protect do tego zamówienia.

Stoimy pod ścianą. Nie minął przysługujący nam termin (jako sprzedawcy odpowiadającemu wobec klienta na roszczenia gwarancyjne). Allego żąda od nas spełnienia roszczenia. Za nierozwiązaną dyskusję spada Super Sprzedawca, lecą statystyki, bo Poszkodowany nie jest w stanie zgodnie z prawem poczekać na wynik reklamacji a sam zwlekał z wysyłkę towaru ponad 14! Oczywiście po zwrocie wpłaty, brak możliwości odzyskania prowizji.
 
Teraz niech producent odrzuci roszczenie z winy użytkownika i mamy finał. Bez towaru, bez pieniędzy, zapewne z negatywem, nierozwiązaną dyskusją, bez SS itd. Jeszcze mi smarta zabierzcie albo US naślijcie. 
BRAWO!
oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

14dni od chwili zgłoszenia na rozpatrzenie i brakuje mi tutaj odrzucenia reklamacji z waszej strony z powodu nie odesłania w terminie sprzętu, albo w tym wszystkim przeoczyłem!

oznacz moderatorów

tadeksasnal
#9 Pomysłodawca#

Wiesz... Klient zawsze może złożyć drugi raz reklamację, z tym że będzie 150% bardziej wku....
Poza tym ja jestem w stanie wiele zrozumieć, poszedłem mu na rękę. Piękne podziękowanie otrzymałem. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

No niestety ale na tym portalu jest bardzo łatwo zniszczyć komuś ciężko wypracowaną reputację i niestety ale zwykle to można tylko usłyszeć "nie jesteśmy stroną" i nie pomożemy. Sprzedawca nie ma narzędzi obronnych od portalu a we wszystkich sporach może jedynie walczyć po sądach . Portal się ciągle zmienia ,szkoda tylko że nie na lepsze .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale jest wyjątek od tego> jeżeli stroną jest oficjalny sklep Allegro.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@tadeksasnal poprosiłam o zakończenie dyskusji jako rozwiązanej. Samo złożenie wniosku o rekompensatę z Allegro Protect nie powoduje, że zostanie on zaakceptowany. W Twojej sprawie wniosek kupującego zostałby wstrzymany do czasu wyjaśnienia problemu w dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

tadeksasnal
#9 Pomysłodawca#

@la_nika  "Prosimy Sprzedającego o ostateczne stanowisko w sprawie"
Ostateczne to znaczy, że jak napiszę "Damy znać za tydzień" to będzie ostateczne? 

" jeżeli nie dostarczyłeś towaru lub nie rozpatrzyłeś reklamacji Kupującego to kwotę zaakceptowanego wniosku doliczymy do Twoich rozliczeń z Allegro ."
KIEDY? Informujcie ile mam czasu na odpowiedź. Bo jak w 24 nie odpowiadam to lecą statystyki. 7 dni bez odpowiedzi poczekacie i będzie ok? 

"W Twojej sprawie wniosek kupującego zostałby wstrzymany" - to, czemu nie został? ZOSTAŁBY. Napiszcie, że JEST wstrzymany do czasu odpowiedzi Sprzedającego. 

"do czasu wyjaśnienia problemu w dyskusji."
SS ubity przez nierozwiązaną dyskusję, Dlaczego ona tam jeszcze wisi jako nierozwiązana? Klient ma zadecydować czy zwrócona wpłata jest wystarczająca, czy może jeszcze nie bo sobie odszkodowanie może zażyczyć? Widzicie, że jest zwrot to zamykamy temat. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@tadeksasnal sprzedający ma 24h w dni robocze na odpowiedź, więc nie czekalibyśmy 7 dni na Twoje ustosunkowanie się, czy raczej na ostateczne stanowisko moglibyśmy poczekać, ale powinieneś odpisać i przekazać wiadomość np. "czekam na informację od producenta" w ciągu 24h. 
Wniosek kupującego o Allegro Protect został odrzucony. Napisałam, że zostałby wstrzymany, ponieważ tak by się stało, gdybyś nie zdążył rozwiązać tej sprawy. 
Dyskusja wisi tam jeszcze jako nierozwiązana i tutaj muszę poprosić Cię o cierpliwość, bo dopiero poprosiłam o oznaczenie jej jako rozwiązanej. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@tadeksasnal wracam z odpowiedzią. W przypadku uznanej reklamacji kupujący powinien otrzymać także zwrot za przesyłkę z reklamowanym przedmiotem. Stąd prośba, abyś udokumentował zwrot tej kwoty w dyskusji. Dopiero wtedy będziemy mogli odnieść się do możliwości zakończenia dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Ale jak zużyciu? Naturalne zużycie nie rodzi praw do reklamowania. Weź rękawice ogrodowe poużywaj zużyj i wyślij do producenta. To samo opony klocki tarcze 

oznacz moderatorów

tadeksasnal
#9 Pomysłodawca#

@Monika__L to jest inny rodzaj produktu. Można reklamować produkt jeśli poziom zużycia spadnie poniżej 80% wartości nowego towaru. Taką jakość gwarantuje producent. 

oznacz moderatorów