anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro lokalnie kupujący niechce ponieść kosztów przesyłki zwrotnej

MAMY ROZWIĄZANIE!
Kamilekania
#7 Wielbiciel#

Sprzedałem szkatułka na biżuterię(80zł) kupujący twierdzi że wysłałem uszkodzona ja twierdzę że w transporcie się uszkodziła kupujący chce zwrotu towaru

Ja się zgodziłem i proszę o odesłanie towaru i zwrócę pieniądze

Natomiast kupujący chce bym zapłacił za przesyłkę zwrotną. Na co się nie zgadzam. Jak powinien zakończyć się ten spór 

Regulamin mówi że sprzedawca na allegro lokalnie nie musi płacić za przesyłkę zwrotną. 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
LEW433
#21 Demiurg#

Na AL sprzedający nie musi przyjmować zwrotów, ale  jak tak się dogadaliście.😕 Jeżeli to zwrot a nie reklamacja to nie musisz zwracać, ale tu problem bo uszkodzona ale wszystko zależy od tego w jaki sposób kupujący to zwraca, zwrot/reklamacja.

oznacz moderatorów
Kamilekania
#7 Wielbiciel#

Kupujący twierdzi że towar by uszkodzony przed wysyłką ja twierdzę że został uszkodzony w transporcie więc nie wiemj ak to rozpatrywać 

Jestem osobą prywatną chce zwrócić pieniądze za towar  jestem stratny bo dostanę uszkodzony przedmiot I będę musiał ponieść koszty prowizji

Nie muszę i niechce płacić za przesyłkę zwrotną a kupujący nie zakończy sporu jak niedostanie pieniędzy Za przesyłkę zwrotną czy allegro może zablokować mi konto

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Rekompensata z POK nie musi oznaczać blokady konta, odpowiadaj rzeczowo w dyskusji, wyjaśnij że nie musisz przyjmować zwrotów.

oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

ja twierdzę że został uszkodzony w transporcie więc nie wiemj ak to rozpatrywać 

Albo źle zabezpieczyłeś przesyłkę, albo miałeś pecha z kurierem. Tak czy tak kupujący nie jest temu winien. Oddaj całą kwotę wraz z przesyłką bo to nie ma sensu.

jestem stratny bo dostanę uszkodzony przedmiot I będę musiał ponieść koszty prowizji.

Nie będziesz nic stratny bo Allegro odda ci prowizję po pomyślnym zakończeniu sprawy.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:100160870 Rozumiem że wiesz kiedy przedmiot przechodzi na kupującego w sprzedazy konsument-konsument?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Kamilekania
#7 Wielbiciel#

Nie wiem

oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@pinsplash  będzie to pewnie wtedy, gdy zakupiony przedmiot dotrze w stanie jaki był w opisie.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Client:100160870 wprowadzasz CELOWO w błąd.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Client:100160870
#12 Orędownik#

@pinsplash  masz teraz pole do popisu

kiedy przedmiot przechodzi na kupującego w sprzedazy konsument-konsument?

Masz swoje pięć minut.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kamilekania Kupujący nie chce żadnego zwrotu bez podania przyczyny, tylko złożył Ci reklamację z powodu wad. Reklamację już rozpatrzyłeś pozytywnie, bo chcesz oddać pieniądze, a wtedy masz obowiązek zwrócić także koszty wysyłek w obie strony.

Jeżeli tego nie zrobisz, kupujący może w Dyskusji poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto. 

oznacz moderatorów
Kamilekania
#7 Wielbiciel#

Mam pytanie 3 miesiące temu kupiłem czujnik gazu po 2 miesiącach się zepsuł wysłałem do sprzedawcy bo był na gwarancji pokryłem koszty zwrotu a sprzedawca odesłał mi nowy produkt

Moje pytanie Czy sprzedawca powinien zapłacić za przesyłkę która musiałem pokryć by odesłać zepsuty towar na gwarancji

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kamilekania Tak, o ile była to reklamacja na podstawie rękojmi. Rękojmia jest zazwyczaj bardziej korzystna dla kupującego od gwarancji. Warunki rękojmi kształtują przepisy ustawy, a warunki gwarancji zapisy w karcie gwarancyjnej. Gwarancja nie jest obowiązkowa, a rękojmia jest. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, wadliwy towar odsyła się na koszt sprzedawcy. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Kamilekania 
W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi - miałbyś prawo do wystąpienia do sprzedawcy o zwrot kosztów przesyłki poniesionych przez Ciebie w związku z uznaną reklamacją wadliwej rzeczy o ile Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze wadliwą rzecz.
W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji - zobowiązania gwarancyjne są ujęte w karcie gwarancyjnej (możliwe, że miałeś dostarczyć produkt do gwaranta na swój koszt). 
Natomiast absolutnie nie należy (bez uzgodnienia ze sprzedawcą) odsyłać towaru na koszt sprzedawcy - bo sprzedawca ma prawo nie przyjąć przesyłki pobraniowej , przesyłka wróci do Kupującego i Kupujący będzie musiał pokryć koszty przesyłek w obie strony (których to kosztów Sprzedawca nie musi zwracać).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów