Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem szkatułka na biżuterię(80zł) kupujący twierdzi że wysłałem uszkodzona ja twierdzę że w transporcie się uszkodziła kupujący chce zwrotu towaru
Ja się zgodziłem i proszę o odesłanie towaru i zwrócę pieniądze
Natomiast kupujący chce bym zapłacił za przesyłkę zwrotną. Na co się nie zgadzam. Jak powinien zakończyć się ten spór
Regulamin mówi że sprzedawca na allegro lokalnie nie musi płacić za przesyłkę zwrotną.
Na AL sprzedający nie musi przyjmować zwrotów, ale jak tak się dogadaliście.😕 Jeżeli to zwrot a nie reklamacja to nie musisz zwracać, ale tu problem bo uszkodzona ale wszystko zależy od tego w jaki sposób kupujący to zwraca, zwrot/reklamacja.
Kupujący twierdzi że towar by uszkodzony przed wysyłką ja twierdzę że został uszkodzony w transporcie więc nie wiemj ak to rozpatrywać
Jestem osobą prywatną chce zwrócić pieniądze za towar jestem stratny bo dostanę uszkodzony przedmiot I będę musiał ponieść koszty prowizji
Nie muszę i niechce płacić za przesyłkę zwrotną a kupujący nie zakończy sporu jak niedostanie pieniędzy Za przesyłkę zwrotną czy allegro może zablokować mi konto
Rekompensata z POK nie musi oznaczać blokady konta, odpowiadaj rzeczowo w dyskusji, wyjaśnij że nie musisz przyjmować zwrotów.
ja twierdzę że został uszkodzony w transporcie więc nie wiemj ak to rozpatrywać
Albo źle zabezpieczyłeś przesyłkę, albo miałeś pecha z kurierem. Tak czy tak kupujący nie jest temu winien. Oddaj całą kwotę wraz z przesyłką bo to nie ma sensu.
jestem stratny bo dostanę uszkodzony przedmiot I będę musiał ponieść koszty prowizji.
Nie będziesz nic stratny bo Allegro odda ci prowizję po pomyślnym zakończeniu sprawy.
@Client:100160870 Rozumiem że wiesz kiedy przedmiot przechodzi na kupującego w sprzedazy konsument-konsument?
Nie wiem
@pinsplash będzie to pewnie wtedy, gdy zakupiony przedmiot dotrze w stanie jaki był w opisie.
@Client:100160870 wprowadzasz CELOWO w błąd.
@pinsplash masz teraz pole do popisu
kiedy przedmiot przechodzi na kupującego w sprzedazy konsument-konsument?
Masz swoje pięć minut.
@Kamilekania Kupujący nie chce żadnego zwrotu bez podania przyczyny, tylko złożył Ci reklamację z powodu wad. Reklamację już rozpatrzyłeś pozytywnie, bo chcesz oddać pieniądze, a wtedy masz obowiązek zwrócić także koszty wysyłek w obie strony.
Jeżeli tego nie zrobisz, kupujący może w Dyskusji poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) nałożyć Ci ograniczenia na konto.
Mam pytanie 3 miesiące temu kupiłem czujnik gazu po 2 miesiącach się zepsuł wysłałem do sprzedawcy bo był na gwarancji pokryłem koszty zwrotu a sprzedawca odesłał mi nowy produkt
Moje pytanie Czy sprzedawca powinien zapłacić za przesyłkę która musiałem pokryć by odesłać zepsuty towar na gwarancji
@Kamilekania Tak, o ile była to reklamacja na podstawie rękojmi. Rękojmia jest zazwyczaj bardziej korzystna dla kupującego od gwarancji. Warunki rękojmi kształtują przepisy ustawy, a warunki gwarancji zapisy w karcie gwarancyjnej. Gwarancja nie jest obowiązkowa, a rękojmia jest. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, wadliwy towar odsyła się na koszt sprzedawcy.
@Kamilekania
W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi - miałbyś prawo do wystąpienia do sprzedawcy o zwrot kosztów przesyłki poniesionych przez Ciebie w związku z uznaną reklamacją wadliwej rzeczy o ile Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze wadliwą rzecz.
W przypadku reklamacji z tytułu gwarancji - zobowiązania gwarancyjne są ujęte w karcie gwarancyjnej (możliwe, że miałeś dostarczyć produkt do gwaranta na swój koszt).
Natomiast absolutnie nie należy (bez uzgodnienia ze sprzedawcą) odsyłać towaru na koszt sprzedawcy - bo sprzedawca ma prawo nie przyjąć przesyłki pobraniowej , przesyłka wróci do Kupującego i Kupujący będzie musiał pokryć koszty przesyłek w obie strony (których to kosztów Sprzedawca nie musi zwracać).