Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
WItam
Wysłałem produkt przez Allegro Mini przesyłkę i od 14 dni w trackingu widnieje status "w drodze".
Czy w takim wypadku już złożyć reklamację na poczcie i zrobić zwrot pieniędzy dla kupującego?
Najchętniej już bym zrezygnował z wysyłki pocztą ale ok 1/3 kupujących wybiera u mnie Allegro Mini Przesyłkę
@Dawidmdj Proszę, podaj numer zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie.
Przesyłka dotarła dzisiaj po dwóch tygodniach. Pierwszy raz u mnie dotarła po tak długim czasie Allegro Mini.
@Dawidmdj U mnie rekordzistka "szła" 28 dni. Reklamację możesz złożyć na nieterminowe wykonanie usługi. PP uznaje przesyłkę za zaginioną po 30 dniach.
Po 30 dniach, ale roboczych, czyli po 5 tygodniach...
Przypominam, że Allegro Mini Przesyłka to przesyłka polecona, a takie według Prawa Pocztowego doręczone w ciągu 30 dni roboczych uznaje się za doręczone w terminie.
Dlatego tę formę wysyłki należy omijać bardzo szerokim łukiem.
Termin, po którego upływie przesyłkę uznaje się za zaginioną, określa regulamin usługi (art. 21 ust. 2 pkt 8 ustawy prawo pocztowe).
I teraz Allegro Mini Przesyłka, to Przesyłka firmowa zamiejscowa (symbol usługi 811 lub 845). W regulaminie usługi mamy:
§ 21. 2. Usługę uważa się za niewykonaną, jeżeli nastąpiła utrata przesyłki firmowej, przy czym za utraconą uważa się przesyłkę firmową niedoręczoną w terminie 30 dni, licząc od dnia nadania.
I w przypadku zaginięcia, liczymy dni kalendarzowe, jeżeli regulamin usługi nie stanowi inaczej.
Jeżeli zaś chodzi o terminowość, to w przypadku usług listowych nie ma czegoś takiego. Zawsze przesyłka doręczana jest w terminie, nawet jak upłynie termin, po którego upływie przesyłkę uznaje się za zaginiona (wtedy będzie ona zaginiona, ale nie opóźniona).