anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro naliczyło opłatę w ramach Allegro pocztex smart 99.99 zł od każdej paczki. UWAGA !

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

Jesteśmy długoletnim jak nam się wydawało do tej pory "partnerem handlowym"  Allegro. 

W ostatnim czasie Allegro naliczyło nam  horrendalną opłaty 99,99 zł za każdą paczkę nadaną w ramach usługi  Allegro Pocztex Smart w okresie od 01.11.2024 do 30.12.2024. Środki zostały zajęte z góry. A oplata została naliczona z miesięcznym opóźnieniem, czyli za wszystkie przesyłki nadane w listopadzie  nasze konto zostało  jednorazowo obciążone niebotyczną kwotą dopiero 20.12.2024, w czasie przerwy świątecznej.  Dopiero po powrocie z przerwy świątecznej zauważyliśmy że została nam naliczona opłata i wstrzymaliśmy nadawanie paczek przez Pocztex.

W chwili wprowadzenia przez Państwa zmian w wrześniu 2024 r. co do maksymalnego gabarytu obsługiwanych paczek w ramach "Allegro Pocztex Smart" do 20 kg, wprowadziliśmy rozwiązania na magazynie uniemożliwiające opuszczenie naszego magazynu przez paczki przekraczające 19 kg
(została zmniejszona maksymalna ilość przedmiotów w paczce w ustawieniach Allegro oraz zostały zamontowane wagi na linii pakującej w celu eliminacji paczek ponad 19 kg) i co za tym idzie naliczanie niebotycznej kwoty 99.99zł od paczki. Pomimo takich rozwiązań 20 grudnia została nam naliczona pierwszy raz drastyczna opłata za usługi Allegro. Z racji zatrzymania nadawania paczek przez Allegro Pocztex Smart dopiero 27.12.2024 r. kolejna makabryczna oplata została naliczona 20.01.2024.

W toku wyjaśniania sprawy okazało się  że w momencie rozpoczęcia nadawania paczek przez  E-nadawca Poczty Polskiej mieliśmy ustawiony gabaryt domyślny  jako 2XL i wszystkie nadawane przez nas paczki  były traktowane jako taki gabaryt, pomimo fizycznych rozmiarów gabarytu XL lub mniejszych.  Myśleliśmy że zmienia się  maksymalna waga i wymiary w obrębie ustawionego gabarytu domyślnego a nie nazwa gabarytu.

Pomimo okresu przejściowego w wrześniu oraz październiku nikt z Allegro nie poinformował nas że wszystkie nadawane przez nas paczki  w ramach "Allegro Pocztex Smart" w tym okresie traktowane są jako gabaryt 2XL i będzie się to wiązało w kolejnych miesiącach z naliczaniem ogromnych opłat.

Kolejna sprawa za przesyłki w gabarycie 2XL nadawane do dnia dzisiejszego na umowie własnej między nami a Pocztą Polską zapłacilibyśmy 22,00 zł za każdą  nadaną paczkę, a nie tak jak Państwo w ramach Smarta policzyli nam horrendalną opłatę 99.99 zł / paczka i z góry pobrali środki. Naliczanie 5-krotnej wartości kosztu  przesyłki w ramach usługi Smart jest  nieuczciwe i ekonomicznie nieuzasadnione dla nas jako nadających. Średnia wartość naszego koszyka zakupowego w miesiącu to około 40 zł. Naliczanie 2.5 krotnie większej opłaty za nadanie takich produktów jest wyzyskiem.

Allegro jako jedna z głównych platform sprzedażowych SMARTA wymyśliła chyba po to żeby klienci mieli darmową dostawę ?  A nie po to żeby dorabiać się na niedopatrzeniu partnerów handlowych.

Nie jesteśmy w stanie uwierzyć w to, że Allegro jako taki wielki gracz na rynku ma 5-krotnie gorsze stawki za usługi kurierskie wynegocjowane z Pocztą Polska niż my jako mała lokalna firma.

Czy Allegro jako tak duży gracz na rynku i wieloletni nasz partner handlowy musi uciekać się do tak niechlubnych praktyk jak najgorsi naciągacze w internecie?

Wystarczy odrobinę przychylności do jej wyjaśnienia zaistniałej sytuacji bez zbędnego przedłużania.
Możemy przesłać Państwu bilingi z numerami wszystkich paczek oraz przypisanymi do nich numerami zamówień. Po kodach EAN łatwo można zweryfikować wagę koszyka zakupów. Nasze produkty należą do ciężkiej grupy produktów i waga fizyczna jest zawsze większa niż waga gabarytowa.

Bardzo liczymy na pozytywne rozwiązanie problemu.

 

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

Czytajnikpl
#9 Pomysłodawca#

Nie przejmuj się mi naliczyli w poprzedniej firmie dodatkowe opłaty po 11 miesiącach. Było to około 100 dopłat za rzekome podjazdy kurierów po paczki. Chłopaki sami sobie nabijali nawet gdy ich nie zamawialiśmy ale po 11 miesiącach już tego przecież nie udowodnię 

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

@ipublimar W takim przypadku proponuję złożyć reklamację.

Reklamację można złożyć:

  • przez nasz formularz reklamacyjny, który znajdziesz w zakładce Zamówione przesyłki – wybierz konkretne zamówienie, które chcesz zareklamować, wejdź w szczegóły zamówienia i kliknij [reklamuj dostawę]
  • przez formularz na stronie Poczty Polskiej
  • pisemnie na druku reklamacyjnym dostępnym w każdej placówce pocztowej
  • przez E-Nadawcę.

W przypadku zgłaszania reklamacji za pośrednictwem E-Nadawcy:

  1. Zaloguj się do konta w E-Nadawcy i wejdź w zakładkę Przesyłki.
  2. Przejdź do jednego z trzech katalogów: Wysłane, Odebrane, Archiwum – w zależności od tego, gdzie znajduje się plik z przesyłką.
  3. Znajdź właściwy Zbiór, wybierz przesyłkę, którą chcesz zareklamować i kliknij [reklamacja].
  4. Wskaż przyczynę reklamacji i kliknij [zgłoś].
  5. W kolejnym oknie:
    • wypisz uwagi do reklamacji
    • podaj numer faktury
    • dodaj nasze pełnomocnictwo
    • dodaj dokumenty wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym
    • określ, czy chcesz odszkodowanie, a jeżeli tak – to w jakiej wysokości
    • określ, czy wypłatę odszkodowania chcesz dostać przekazem pocztowym czy przelewem na konto (podaj numer rachunku bankowego).
  6. Kliknij [zapisz] i gotowe! Potwierdzenie złożenia reklamacji zbaczysz w oknie Zgłoszone reklamacje.
   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Allegro nie chce przychylić się do pozytywnego rozpatrzenia mojej reklamacji.

Reklamacje uznaje jako niezasadną. 

Uważam że tak duży market place nie powinien  doszukiwać się  dodatkowych zysków poprzez wprowadzanie do regulaminu oraz cenników absurdalnych zapisów i cen.

Jeśli tutaj błędny gabaryt wynika z przeoczenia i wystąpił w początkowej fazie wprowadzania zmian  powinien odstąpić od naliczania opłaty lub skorygować opłatę,  której sam nie ponosi bo rozliczenia z pocztą polska są nadal na tych samych zasadach i Poczta Polska  paczki w gabarycie 2Xl nadal dostarcza w ramach podstawowej opłaty.

Zwłaszcza że Allegro ma możliwość weryfikacji koszyków zakupowych i sprawdzenia po kodach EAN  masy wysyłanych towarów.

Fizycznie od 17.09.2024 r żadna z nadanych przez nas paczek nie przekroczyła 19 kg oraz dopuszczalnej masy gabarytowej.

oznacz moderatorów

wiximo-store
#9 Pomysłodawca#

@ipublimarmamy dokładnie to samo. Był email we wrzesniu, ale wśród setek mejli oczywiście gdzies to zaginęło.
W mojej opinii tak istotne zmiany regulaminu powinny być do zaakceptowania gdzieś w panelu allegro a nie email i chyba liczą że nikt tego nie zauważy..
u nas część opłat jest nie słuszna, bo gabaryty paczke były mniejsze ale ktoś UP zmieniał recznie przy przyjęciu paczek z M na 2Xl.. mimo ze paczka miesiła się w dłoni.
częsć paczek faktycznie miała 80cm.. ale nadal uważam że to jawne plucie w twarz sprzedawcom dzięki którym allegro ma zarobek. Jak można wysłać zmianę regulaminu mejlem ? Biorąc pod uwagę że każda sprzedaż rodzi na allegro 3 mejle to nei sposób zauważyć te istotne wśród setek innych. mam wrażenie że jest to celowe działanie.
mało tego poczta nadal oczywiście w normalnej stawce bez zmian cennika przyjmuje takie paczki. Tylko allegro stwierdziło że od listopada max gabaryt w smart to XL.

My zorientowaliśmy się dopiero teraz w styczniu jak wyczyścicili nam całe konto ze środków i szukaliśmy szukaliśmy i znaleźliśmy. Kolejna opłata za reszte nadanych w styczniu bedzie 20 lutego najpewniej. u nas łącznie da to sumę prawie 30 tys.. jesteśmy załamani.

Poczta umywa ręce, mimo że to z ich powodu ( aby miec podjazd kuriera zawarlismy umowe dostępowa ) i nadawalismy paczki przez e-nadawce . gdyby nie to pewnie bysmy to wyłapali bo wprowadzajac wymiar w wysyłam z allgero..

dodam ze z poczty nikt nas nie przyuczył ( mimo ze był u nas osobiscie opiekun ) do obsługi tego ich zacofanego panelu.. my byliśmy swiecie przekonani ( bo nigdy nie było ani informacji od nich ani żadnych kar ) ze tam z automatu jest jakiś gabaryt i etykieta nie jest edytowalna.. nie wiem jak u was to wyglądało.

Kolejna kwestia to fakt że to allegro wymysliło sobie te 99.99 bo realnie poczta pobiera w takich sytuacjach 29 zl. ( na umowie indywidulnej ) a z tego cow iem negocjacje z poczta i allegro trwały miesiącami więc z pewnościa wynegocjowali lepsze warunki.

Więc wychodzi na to ze coś tam dają poczcie, ale 3/4 tej kwoty wpada w kieszeń allegro. niestety allegro przerzuca winę na pocztę pisząc jasno w wiaodmosci do mnie " to przewoźnik ustalił taką opłatę i taka jest mu przekazywana" natomiast z poczty otrzymałam taką informacje
"

Szanowni Państwo,

Przesyłki zostały nadane w ramach Państwa umowy (nadającego) z Allegro jako brokerem i przyjęte przez Pocztę Polską do realizacji w oparciu o przekazane dane tj.:

- na podstawie przekazania poprawnego maskowanego adresu emailowego - Allegro potwierdziło, że jest płatnikiem za przesyłki;

- na podstawie deklaracji w zakresie parametrów przesyłek na opakowaniu i pliku elektronicznym.

Zgodnie z informacją kierowaną do (nadających), zawartą w stosownym komunikacie, Allegro określiło dopłatę za przekroczenie parametrów w zakresie wymiarów 70x60x60cm lub wagi 20kg w przypadku metod:

Allegro Kurier Pocztex

Allegro Kurier Pocztex Pobranie.

Poczta Polska nie ma wpływu na wysokość opłat określonych przez Allegro w ramach kosztów dostaw i usług dodatkowych zamieszczonych w Regulaminie Allegro.

Odpowiedzialność Poczty Polskiej jako przewoźnika dotyczy zakresu związanego z realizacją usługi dostawy i usług dodatkowych. Roszczenia odnośnie opłat i wysokości płatności za przesyłki w ramach metod dostawy z płatnikiem Allegro, należy kierować do Allegro, a opłaty naliczane (nadającym), nie są tożsame z opłatami jakie uzyskuje Poczta Polska.

Wobec powyższego nie możemy uznać zasadności Państwa prośby o anulowanie dopłat.

Liczymy na to, że powyższe wyjaśnienia spotkają się z Państwa zrozumieniem i nasza współpraca dalej będzie się rozwijać.

"

 

Pisałam już na gadane post w tym temacie, ale nie odezwał się do mnie nikt kto również stanął w takiej sytuacji, sprawy z pewnoscią tak nie zostawimy i dziś byliśmy na spotkaniu z adwokatem, czy coś to da ? nie wiemy.. allegro to ogromny moloch ze sztabem prawników, więc szanse zwykłego kowalskiego mogą być marne..

Proszę się ze mną skontaktować, może gdy będzie nas więcej coś uda nam się wymyślić.

 

 
oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Nam naliczona kara jest niestety  znacznie wyższa i z pewnością też tego nie zostawimy.  Czekamy jeszcze na odpowiedzi reklamacyjne do Allegro i Poczty Polskiej, ale pierwsze odpowiedzi z ich strony nie napawają optymizmem.  Zastanawiam się czy UOKiK, nie poprosić o pomoc. Może Państwo próbowali ??? Z Poczty Polskiej mam informację że coraz więcej zgłoszeń mają w tej sprawie.

Dla mnie jest proste że jeśli wchodzi tak drastyczna opłata za zmianę dotychczasowego dopuszczalnego gabarytu. Marketplaces  Allegro "nasz partner handlowy" chciała by być uczciwy wobec NAS sprzedawców powinien ustawić automatycznie w ramach usługi Smart obsługę tylko i wyłącznie gabarytu XL. Paczki w gabarycie 2XL wymagające dodatkowej opłaty powinny być blokowane i wymagać ręcznego potwierdzenia i zatwierdzenia świadomości że za nadanie takiej paczki doliczona będzie opłata 99.99 zł.

 

oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Allegro nie chce przychylić się do pozytywnego rozpatrzenia mojej reklamacji.

Reklamacje uznaje jako niezasadną. 

Uważam że tak duży market place nie powinien  doszukiwać się  dodatkowych zysków poprzez wprowadzanie do regulaminu oraz cenników absurdalnych zapisów i cen.

Jeśli tutaj błędny gabaryt wynika z przeoczenia i wystąpił w początkowej fazie wprowadzania zmian  powinien odstąpić od naliczania opłaty lub skorygować opłatę,  której sam nie ponosi bo rozliczenia z pocztą polska są nadal na tych samych zasadach i Poczta Polska  paczki w gabarycie 2Xl nadal dostarcza w ramach podstawowej opłaty.

Zwłaszcza że Allegro ma możliwość weryfikacji koszyków zakupowych i sprawdzenia po kodach EAN  masy wysyłanych towarów.

Fizycznie od 17.09.2024 r żadna z nadanych przez nas paczek nie przekroczyła 19 kg oraz dopuszczalnej masy gabarytowej.

Jeśli wchodzi tak drastyczna opłata za zmianę dotychczasowego dopuszczalnego gabarytu. Marketplaces Allegro jako wiarygodny  "partner handlowy", który chciała by być uczciwy wobec NAS sprzedawców powinien ustawić automatycznie w ramach usługi Smart obsługę tylko i wyłącznie gabarytu XL. Paczki w gabarycie 2XL wymagające dodatkowej opłaty powinny być blokowane i wymagać ręcznego potwierdzenia i zatwierdzenia świadomości że za nadanie takiej paczki doliczona będzie opłata 99.99 zł.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@matt_rose 

gdzie takie sformułowanie jest w regulaminie allegro dotyczącym w/w usługi

Przesyłki zostały nadane w ramach Państwa umowy (nadającego) z Allegro jako brokerem

bo czegoś takiego nie widzę w regulaminach jakie podaje serwis

 

allegro jest zarejestrowanym operatorem pocztowym i powinno pamiętać o zgodnym z przepisami prawa pocztowego i transportowego - odpisywaniu na reklamacje.

oznacz moderatorów

wiximo-store
#9 Pomysłodawca#

@REDto nie zapis regulaminu a wymijajaca odpowiedź poczty gdy zgłosilismy ten problem.

Wygląda to tak ze allegro zwala na poczte, poczta na allegro a w sumie nic sie nie trzyma kupy.

Bo allegro twierdzi ze cała kwote przekazuje poczcie jako przewoźnikowi gdzie poczta jasno temu zaprzecza.

Ale oboje umywają rece od problemu.

 

@ipublimarnie , jeszcze nie zglaszaliśmy nic do UOKIK ale rozważamy to.
Bo jak na razie obie firmy umywają rece. Ja czekam do środy na odpowiedź adwokata w tej sprawie czy znajdziemy jakis punkt zaczepienia.
Tak wiem ze zgłoszeń na poczcie jest coraz więcej i o ile miałam nadzieję bo pierwszy dzień tj 21.01 gdy zauważyłam opłaty myślałam że są nastawieni na pomoc w tej sprawie, jednak kolejnego postanowili całkiem olac temat i zrzucić winę na allegro.
Pomijam fakt że nasz opiekun prawie nam już nie odpisuje, odpowiada wymijająco.. Nie odpowiedział na reklamacje niesłusznie naliczonych opłat.

A samo zachowanie allegro i informowanie o tak istotnych zmianach w mejlu uważam za nierzetelne. Mamy panel sales center, dlaczego takie zmiany regulaminów nie przechodzą w panelu do akceptacji..

 

oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Tak samo jest w naszym przypadku pozostańmy w kontakcie.  Jeśli będziecie mieli jakieś informacje od prawnika prosimy o informacje na prywatnego maila. B.pinkowski@publimar.pl

My czekamy do 05.02.2025 na odpowiedź reklamacyjną.

 

oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Bardzo proszę o zgłaszanie się wszystkich osób naciągniętych przez allegro  na opłatę za nadanie paczki na rynku krajowym w kwocie  99.99 zł sztuka w ramach ALLEGRO Kurier  Pocztex.

Jeśli  zgłosimy to grupowo i zobaczą że  zgłoszenie nie dotyczy jednej osoby, zrobi się szum medialny to większa szansa na  wyegzekwowanie naszych pieniędzy z powrotem. 

oznacz moderatorów

skrzynkovepl
#7 Wielbiciel#

My również borykamy się z tym problemem, jesteśmy w trakcie oczekiwania na odpowiedź reklamacyjną . 
mail: sklep@skrzynkove.pl

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@ipublimar

Poczta Polska zazwyczaj nie weryfikuje zadeklarowanych wymiarów przesyłek z wymiami przesyłek jeżeli ktoś ktoś ma pisemną umowę i rozlicza się ryczałtowo.

A ogólnie to nie ma podstaw do reklamacji. Przesyłka miała zadeklarowany gabaryt 2XL i tak została rozliczona przez Allegro. Rzeczywiście wymiar nie ma znaczenia (gabaryt określa maksymalne wymiary przesyłki, a nie minimalne). 

oznacz moderatorów

skrzynkovepl
#7 Wielbiciel#

W naszym przypadku zadeklarowana wielkość przesyłki była odpowiednia i wskazywała wartości dopuszczalne według nowego cennika. 

oznacz moderatorów

wiximo-store
#9 Pomysłodawca#

No nie do końca bo nam ktoś ręcznie zmieniał gabaryt m na 2xl już po zamknięciu naszej firmy godzinę po odbiorze paczek przez kuriera

 widać te działania w e nadawcy 

oznacz moderatorów

wiximo-store
#9 Pomysłodawca#

I tu już nawet nie chodzi o dobrze czy źle określony gabaryt. A bardziej o fakt że allegro o tak istotnych zmianach poinformowało 1 mejlem . Licząc na to żebyśmy nie zauważyli najpewniej . No nie oszukujmy się mejli dostajemy setki dziennie , łatwo to przeoczyć. Jak mówiłam w mojej opinii takie zmiany powinny być do zatwierdzenia że się zapoznało z nimi np w sales center. 

kolejna kwestia moralna to wysokość tej opłaty, gdzie informują że to przewoźnik ustalił wysokość opłaty i jest mu ona przekazywana. co oczywiście nie jest prawda.  Nawet na umowie indywidualnej poczta daje lepsze warunki niż 100 zł kary .. 

oznacz moderatorów

skrzynkovepl
#7 Wielbiciel#

Tak dokładnie. Ja się kontaktowałam z Pocztą Polską i odesłali mnie oczywiście do Allegro twierdząc, że te dopłaty to nie ich sprawka. Także te pieniądze do nich nie trafią a zatem dla kogo ta dopłata o za co, za co Allegro pobiera te opłaty skoro Poczta Polska nic na ten temat nie wie .. 

oznacz moderatorów

elektromet25
#7 Wielbiciel#

Odrzucili mi odwołanie macie jakieś rozwiązanie wam też odrzucili ?

oznacz moderatorów

ipublimar
#8 Zapaleniec#

Będziemy chcieli złożyć pozew zbiorowy, potrzeba minimum 10 osób.  

Zostawi Pan jakieś dane do kontaktowe do siebie. [edycja]

oznacz moderatorów

enimgp
#7 Wielbiciel#

Też zostałem oszukany na kilkadziesiąt paczek i doliczyli mi opłatę 99,99zł. Do jednej paczki mam naliczoną opłatę 99,99zł DWA razy

oznacz moderatorów