Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu. Paczka wróciła do nas. Minął miesiąc i klient chce zwrot pieniędzy. Ja proponuje ponowną wysyłkę po dopłacie dlatego że termin na zgłoszenie odstąpienia od umowy kupna minął. Jeden konsultant Allegro uważa że mam do tego prawo inny twierdzi, że mam zwracać pieniądze bo termin 14 dni obowiązuje od momentu odebrania paczki a klient jej przecież nie odebrał.
Kto ma rację? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@zo0lka niestety, ten drugi ma rację 😔
Czyli rozumiem, że klient nie odbierający paczki ma nieskończoną ilość dni na odstąpienie od umowy. A kiedy przesyłka wróci do mnie uszkodzona to też mam zwracać pełną kwotę za zamówienie? Dlaczego sprzedający ma ponosić koszty pakowania, pracownika i księgowości( opłata za rozliczanie zwrotów). Kupujący chyba ma obowiązek odebrać przesyłkę z paczkomatu skoro ją zakupił.
@zo0lka jeśli sprzedajesz jako firma, to za przesyłkę odpowiadasz do momentu otrzymania jej przez kupującego
@zo0lka klient w przypadku zakupu od firmy przez internet czyli na odległość ustawowo ma14 dni od dnia następnego od odebrania paczki do rąk własnych, jeśli kurierowi odmówi przyjęcia paczki wprost przy próbie doręczenia to od tego momentu. Ergo jak nie odebrał z paczkomatu to odstąpienie może złożyć kiedy chce bo fizycznie towaru w ręce nie miał chyba że ten towar ma ustawione ograniczenia zwrotu wg ustawy konsumenckiej i w ofercie było to wskazane wtedy od zakupu odstąpić nie może bez zgody sprzedawcy firmy. Inaczej jest w przypadku zakupu od osoby prywatnej nie będącej firmą tam zgoda na zwrot musi być ze strony sprzedawcy
Ok, dziękuję za informację.
Jest to absurdalne, że klient nie wywiązuje się z umowy i jeszcze z tego tytułu przysługują mu przywileje jakich nie mają klienci odbierający paczki w terminie.
Ale warto wiedzieć sama mam przesyłkę której nie odebrałam rok temu z paczkomatu z powodu choroby i minął mi, jak myślałam, termin odstąpienia od umowy. Skorzystam z nowych przywilejów.
@zo0lka jeśli za odeslanie bo kupujący nie odebral w terminie naliczona zostanie na ciebie jakaś kwota do zapłaty zestrony przewoźnika to masz prawo potrącić ją z kwoty zwrotu bo to kupujący nie wywiązał się z umowy nie odbierając
@zo0lka zgodnie z dyrektywą i UK konsument może odstąpić przed wysyłaniem, po wysłaniu, po odebraniu do 14 dni od odebrania tu ponosi tylko koszt odesłania - powrotu paczki !
Nieodebranie to nie odstąpienie a niewywiązanie się z umowy co reguluje KC, może zrezygnować z towaru ( nie nazywajmy tego odstąpieniem ) wtedy odliczasz koszt magazynowania o ile poinformowałeś i wezwałeś go do odebrania paczki, odliczasz koszt wysyłki i powrotu paczki czyli straty jakie poniosłeś z powodu nie wywiązania się z umowy 😉
No i właśnie. Wszędzie pojawia się info że nieodebrane zamówienia nie jest równoznaczne z odstąpieniem od zakupu. Logiczne byłoby gdyby taki klient również miał 14 dni na odstąpienie i po tym terminie jedyną opcją byłaby dopłatą do ponownej wysyłki. Dziwi mnie fakt że to ja jako sprzedawca muszę wykonywać jeszcze dodatkową robotę i próbować kontaktować się z kupującym czy chce towar czy nie. To chyba powinno być w jego interesie żeby odzyskać pieniądze lub przedmiot.
Dlaczego nieodebrane zamówienie z paczkomatu nie ma ustalonego terminu składania odstąpienia od zakupu, zupełnie tego nie rozumiem.
@zo0lka bo taki jest przepis?
Oby więcej takich! Są przecież wspaniałe!
@zo0lka błędem było to co zrobiłeś, paczka leżała i teraz się szarpiesz 😞 Ja zawsze robię tak, w dniu w którym wraca piszę maila z informacją :
Paczka wróciła, mamy trzy wyjścia proszę dać znać w ciągu 3 dni:
1. opłacenie powrotu paczki o ile był i ponownej wysyłki
2. rezygnacja z zamówienia rozliczamy koszty jakie ponieśliśmy i zwracamy resztę
3. mogę dołożyć do kolejnego zamówienia
4. niektórzy zamiast odstąpić wolą naliczać za magazynowanie też dopuszczalne ale po co ?
Jak się nie odzywają mam gotowe wypowiedzenie z artykułami KC, wysyłam - odliczam koszty przesyłek i resztę oddaje, ostatnio nawet miałem coś takiego w dyskusji, klientka pisze co z kasą napisałem co i jak, cisza potem przypomnienie, załączyłem odstąpienie z mojej strony, oddałem kasę, poprosiłem allegro o zamknięcie dyskusji i po sprawie, po co trzymać paczki i czekać ?
Jakie koszty poniesione odejmujesz od nieodebranego zamówienia? W jakich przypadkach możesz odliczyć koszty przesyłek? Przy Smart nie ma opcji, prawda?
Może faktycznie opcja pisania wiadomości będzie rozwiązaniem tematu. Początkowo dzwoniłam do klienta ale zadko który miał czas odebrać albo oddzwonić, na wiadomości w panelu Allegro też większość nie odpisywała.
jak wyślesz przez panel wiadomości to masz zadochron przed allegro który widzą w systemie, koszty masz w panelu możesz podejrzeć ale powroty dotyczą tylko przesyłek poza smartem darmowy zwrot w smarcie jest darmowy dla kupującego
@zo0lka dlatego że ten przepis powstawał jak nie istniały paczkomaty
@sl-aw-ek @az1rael @kostas11 zastanawia mnie tylko jeden pominięty fakt związany z przesyłką OwP , na które klient świadomie się decyduje , w tym przypadku nie ma kuriera , który przynosi paczkę i podaje / zakładam ,że podaje / paczkę klientowi i od tego momentu odbiorca jest w jej posiadaniu , tu na zlecenie odbiorcy paczki jest ona pozostawiana we wskazanym punkcie czyli dostarczona do miejsca przeznaczenia ... i teraz sedno ...czy w tym przypadku czas na odstąpienie nie powinien być liczony od momentu przekazania paczki do punktu przez kuriera ?
Art. 28. [Początek biegu terminu do odstąpienia od umowy]
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
objęcie w posiadanie sugeruje, że do rączek a punkt odbiorczy inną osobą trzecią nie jest podobnie paczkomat też
@az1rael Skrzynka pocztowa w wypadku Miniprzesyłki też nie jest osobą trzecią, tylko kawałkiem blachy. Idąc tą drogą, rozumiem że nie ma prawa zwrotu dla zakupów z tą formą wysyłki??
@TechartGSM to źle rozumiesz przepis powstał bo konsument ma mieć możliwość zapoznać się z kupowanym towarem, a nie zrobi tego jak nie dostanie go do ręki, ergo ma prawo zwrotu 14 dni od momentu odebrania paczki bo wtedy może się z towarem zapoznać (z wyj ograniczenia prawa do zwrotu wg ustawy)
@az1rael Tylko tutaj listonosz nie doręcza przesyłki, tylko pozostawia w skrzynce na listy, ergo adresat nie dostaje od przewoźnika przesyłki "do ręki" idąc torem Twojej sugestii.