Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu. Paczka wróciła do nas. Minął miesiąc i klient chce zwrot pieniędzy. Ja proponuje ponowną wysyłkę po dopłacie dlatego że termin na zgłoszenie odstąpienia od umowy kupna minął. Jeden konsultant Allegro uważa że mam do tego prawo inny twierdzi, że mam zwracać pieniądze bo termin 14 dni obowiązuje od momentu odebrania paczki a klient jej przecież nie odebrał.
Kto ma rację? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@TechartGSM skrzynka pocztowa to co innego. Jest szereg przepisów pocztiwych określających korzystanie z niej, awizowanie etc nawet jest przypisana pod określonego właściciela / zarejestrowana czyli dochodzi do wydania wlaścicielowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej jak wlaścicielem skrzynki nie jest co innego punkt odbioru przewoźnika bo przecież przewoźnik sam sobie by wydawał paczkę czy do jakiegoś pick upa czy paczkomatu ale już jesli kupujacy wskazuje jakis kiosk ruchu czy żabkę która stanowi osobny podmiot prawny / osobowość prawną to wyznacza stronę trzecią do odbioru. Reasumując jak przewoźnik wrzuca pakę do maszyny to termin nie leci, jak przewoźnik próbuje doręczyć a ciebie nie ma i nie odbierasz to termin nie leci, jak wtedy zawiezie ci pakę na jakiś swoj punkt odbioru i ci da znać że paka tam jest i nie odbierasz termin nie leci bo nie ty wskazałeś gdzie ci ma doręczyć, ale jak przewoźnik podrzuca twoją pakę do strony trzeciej i ja tam wydaje np na żabkę i ty nie odbierasz to ci czas leci na zwrot.
@az1rael no dobra , to z innej beczki . Hipoteza , nagły wyjazd klienta , dzwoni do kuriera prosi o pozostawienie paczki u sąsiada ,tak też się dzieje ....od kiedy liczymy czas na odstąpienie ?
@mdrogeria wskazał osobę trzecia uprawnioną do odebrania i ta odbiera termin odstąpienia zaczyna biec
@zo0lka 14 dni na odstąpienie od umowy liczone jest od dnia w którym kupujący otrzymał przesyłkę - czyli musi ją odebrać, aby przysługiwał mu ten termin.
Kupujący może też poinformować o odstąpieniu przed odbiorem przesyłki i wtedy może jej nie odbierać.
Jeśli jednak nie odbierze przesyłki oraz w międzyczasie nie poinformuje o odstąpieniu i przesyłka wróci do sprzedawcy - to jest to niewywiązanie się z umowy przez klienta i przepisy o 14 dniach nie mają już tu zastosowania.
Sprzedawca może wówczas odstąpić od umowy, ale wcześniej powinien wezwać kupującego do odbioru towaru lub dopłaty za ponowną wysyłkę, pokrycia kosztów zwrotu (jeśli zostały poniesione) i wyznaczyć mu dodatkowy termin ... tu jest to dobrze opisane
https://prawomarketingu.pl/co-moze-sprzedawca-gdy-klient-nie-odbiera-paczki