Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Jesteśmy długoletnim jak nam się wydawało do tej pory "partnerem handlowym" Allegro.
W ostatnim czasie Allegro naliczyło nam horrendalną opłaty 99,99 zł za każdą paczkę nadaną w ramach usługi Allegro Pocztex Smart w okresie od 01.11.2024 do 30.12.2024. Środki zostały zajęte z góry. A oplata została naliczona z miesięcznym opóźnieniem, czyli za wszystkie przesyłki nadane w listopadzie nasze konto zostało jednorazowo obciążone niebotyczną kwotą dopiero 20.12.2024, w czasie przerwy świątecznej. Dopiero po powrocie z przerwy świątecznej zauważyliśmy że została nam naliczona opłata i wstrzymaliśmy nadawanie paczek przez Pocztex.
W chwili wprowadzenia przez Państwa zmian w wrześniu 2024 r. co do maksymalnego gabarytu obsługiwanych paczek w ramach "Allegro Pocztex Smart" do 20 kg, wprowadziliśmy rozwiązania na magazynie uniemożliwiające opuszczenie naszego magazynu przez paczki przekraczające 19 kg
(została zmniejszona maksymalna ilość przedmiotów w paczce w ustawieniach Allegro oraz zostały zamontowane wagi na linii pakującej w celu eliminacji paczek ponad 19 kg) i co za tym idzie naliczanie niebotycznej kwoty 99.99zł od paczki. Pomimo takich rozwiązań 20 grudnia została nam naliczona pierwszy raz drastyczna opłata za usługi Allegro. Z racji zatrzymania nadawania paczek przez Allegro Pocztex Smart dopiero 27.12.2024 r. kolejna makabryczna oplata została naliczona 20.01.2024.
W toku wyjaśniania sprawy okazało się że w momencie rozpoczęcia nadawania paczek przez E-nadawca Poczty Polskiej mieliśmy ustawiony gabaryt domyślny jako 2XL i wszystkie nadawane przez nas paczki były traktowane jako taki gabaryt, pomimo fizycznych rozmiarów gabarytu XL lub mniejszych. Myśleliśmy że zmienia się maksymalna waga i wymiary w obrębie ustawionego gabarytu domyślnego a nie nazwa gabarytu.
Pomimo okresu przejściowego w wrześniu oraz październiku nikt z Allegro nie poinformował nas że wszystkie nadawane przez nas paczki w ramach "Allegro Pocztex Smart" w tym okresie traktowane są jako gabaryt 2XL i będzie się to wiązało w kolejnych miesiącach z naliczaniem ogromnych opłat.
Kolejna sprawa za przesyłki w gabarycie 2XL nadawane do dnia dzisiejszego na umowie własnej między nami a Pocztą Polską zapłacilibyśmy 22,00 zł za każdą nadaną paczkę, a nie tak jak Państwo w ramach Smarta policzyli nam horrendalną opłatę 99.99 zł / paczka i z góry pobrali środki. Naliczanie 5-krotnej wartości kosztu przesyłki w ramach usługi Smart jest nieuczciwe i ekonomicznie nieuzasadnione dla nas jako nadających. Średnia wartość naszego koszyka zakupowego w miesiącu to około 40 zł. Naliczanie 2.5 krotnie większej opłaty za nadanie takich produktów jest wyzyskiem.
Allegro jako jedna z głównych platform sprzedażowych SMARTA wymyśliła chyba po to żeby klienci mieli darmową dostawę ? A nie po to żeby dorabiać się na niedopatrzeniu partnerów handlowych.
Nie jesteśmy w stanie uwierzyć w to, że Allegro jako taki wielki gracz na rynku ma 5-krotnie gorsze stawki za usługi kurierskie wynegocjowane z Pocztą Polska niż my jako mała lokalna firma.
Czy Allegro jako tak duży gracz na rynku i wieloletni nasz partner handlowy musi uciekać się do tak niechlubnych praktyk jak najgorsi naciągacze w internecie?
Wystarczy odrobinę przychylności do jej wyjaśnienia zaistniałej sytuacji bez zbędnego przedłużania.
Możemy przesłać Państwu bilingi z numerami wszystkich paczek oraz przypisanymi do nich numerami zamówień. Po kodach EAN łatwo można zweryfikować wagę koszyka zakupów. Nasze produkty należą do ciężkiej grupy produktów i waga fizyczna jest zawsze większa niż waga gabarytowa.
Bardzo liczymy na pozytywne rozwiązanie problemu.
Nie przejmuj się mi naliczyli w poprzedniej firmie dodatkowe opłaty po 11 miesiącach. Było to około 100 dopłat za rzekome podjazdy kurierów po paczki. Chłopaki sami sobie nabijali nawet gdy ich nie zamawialiśmy ale po 11 miesiącach już tego przecież nie udowodnię
@ipublimar W takim przypadku proponuję złożyć reklamację.
Reklamację można złożyć:
W przypadku zgłaszania reklamacji za pośrednictwem E-Nadawcy:
Allegro nie chce przychylić się do pozytywnego rozpatrzenia mojej reklamacji.
Reklamacje uznaje jako niezasadną.
Uważam że tak duży market place nie powinien doszukiwać się dodatkowych zysków poprzez wprowadzanie do regulaminu oraz cenników absurdalnych zapisów i cen.
Jeśli tutaj błędny gabaryt wynika z przeoczenia i wystąpił w początkowej fazie wprowadzania zmian powinien odstąpić od naliczania opłaty lub skorygować opłatę, której sam nie ponosi bo rozliczenia z pocztą polska są nadal na tych samych zasadach i Poczta Polska paczki w gabarycie 2Xl nadal dostarcza w ramach podstawowej opłaty.
Zwłaszcza że Allegro ma możliwość weryfikacji koszyków zakupowych i sprawdzenia po kodach EAN masy wysyłanych towarów.
Fizycznie od 17.09.2024 r żadna z nadanych przez nas paczek nie przekroczyła 19 kg oraz dopuszczalnej masy gabarytowej.
@ipublimarmamy dokładnie to samo. Był email we wrzesniu, ale wśród setek mejli oczywiście gdzies to zaginęło.
W mojej opinii tak istotne zmiany regulaminu powinny być do zaakceptowania gdzieś w panelu allegro a nie email i chyba liczą że nikt tego nie zauważy..
u nas część opłat jest nie słuszna, bo gabaryty paczke były mniejsze ale ktoś UP zmieniał recznie przy przyjęciu paczek z M na 2Xl.. mimo ze paczka miesiła się w dłoni.
częsć paczek faktycznie miała 80cm.. ale nadal uważam że to jawne plucie w twarz sprzedawcom dzięki którym allegro ma zarobek. Jak można wysłać zmianę regulaminu mejlem ? Biorąc pod uwagę że każda sprzedaż rodzi na allegro 3 mejle to nei sposób zauważyć te istotne wśród setek innych. mam wrażenie że jest to celowe działanie.
mało tego poczta nadal oczywiście w normalnej stawce bez zmian cennika przyjmuje takie paczki. Tylko allegro stwierdziło że od listopada max gabaryt w smart to XL.
My zorientowaliśmy się dopiero teraz w styczniu jak wyczyścicili nam całe konto ze środków i szukaliśmy szukaliśmy i znaleźliśmy. Kolejna opłata za reszte nadanych w styczniu bedzie 20 lutego najpewniej. u nas łącznie da to sumę prawie 30 tys.. jesteśmy załamani.
Poczta umywa ręce, mimo że to z ich powodu ( aby miec podjazd kuriera zawarlismy umowe dostępowa ) i nadawalismy paczki przez e-nadawce . gdyby nie to pewnie bysmy to wyłapali bo wprowadzajac wymiar w wysyłam z allgero..
dodam ze z poczty nikt nas nie przyuczył ( mimo ze był u nas osobiscie opiekun ) do obsługi tego ich zacofanego panelu.. my byliśmy swiecie przekonani ( bo nigdy nie było ani informacji od nich ani żadnych kar ) ze tam z automatu jest jakiś gabaryt i etykieta nie jest edytowalna.. nie wiem jak u was to wyglądało.
Kolejna kwestia to fakt że to allegro wymysliło sobie te 99.99 bo realnie poczta pobiera w takich sytuacjach 29 zl. ( na umowie indywidulnej ) a z tego cow iem negocjacje z poczta i allegro trwały miesiącami więc z pewnościa wynegocjowali lepsze warunki.
Więc wychodzi na to ze coś tam dają poczcie, ale 3/4 tej kwoty wpada w kieszeń allegro. niestety allegro przerzuca winę na pocztę pisząc jasno w wiaodmosci do mnie " to przewoźnik ustalił taką opłatę i taka jest mu przekazywana" natomiast z poczty otrzymałam taką informacje
"
Szanowni Państwo,
Przesyłki zostały nadane w ramach Państwa umowy (nadającego) z Allegro jako brokerem i przyjęte przez Pocztę Polską do realizacji w oparciu o przekazane dane tj.:
- na podstawie przekazania poprawnego maskowanego adresu emailowego - Allegro potwierdziło, że jest płatnikiem za przesyłki;
- na podstawie deklaracji w zakresie parametrów przesyłek na opakowaniu i pliku elektronicznym.
Zgodnie z informacją kierowaną do (nadających), zawartą w stosownym komunikacie, Allegro określiło dopłatę za przekroczenie parametrów w zakresie wymiarów 70x60x60cm lub wagi 20kg w przypadku metod:
Allegro Kurier Pocztex
Allegro Kurier Pocztex Pobranie.
Poczta Polska nie ma wpływu na wysokość opłat określonych przez Allegro w ramach kosztów dostaw i usług dodatkowych zamieszczonych w Regulaminie Allegro.
Odpowiedzialność Poczty Polskiej jako przewoźnika dotyczy zakresu związanego z realizacją usługi dostawy i usług dodatkowych. Roszczenia odnośnie opłat i wysokości płatności za przesyłki w ramach metod dostawy z płatnikiem Allegro, należy kierować do Allegro, a opłaty naliczane (nadającym), nie są tożsame z opłatami jakie uzyskuje Poczta Polska.
Wobec powyższego nie możemy uznać zasadności Państwa prośby o anulowanie dopłat.
Liczymy na to, że powyższe wyjaśnienia spotkają się z Państwa zrozumieniem i nasza współpraca dalej będzie się rozwijać.
"
Pisałam już na gadane post w tym temacie, ale nie odezwał się do mnie nikt kto również stanął w takiej sytuacji, sprawy z pewnoscią tak nie zostawimy i dziś byliśmy na spotkaniu z adwokatem, czy coś to da ? nie wiemy.. allegro to ogromny moloch ze sztabem prawników, więc szanse zwykłego kowalskiego mogą być marne..
Proszę się ze mną skontaktować, może gdy będzie nas więcej coś uda nam się wymyślić.