anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

allegro nie chce zwrócić prowizji - klient kupił 3 razy to samo, opłacił jedno.

Hipnosisss
#8 Zapaleniec#

Witam. Klient kupił u mnie 3 te same książki na jednej aukcji (wystawione kilkanaście sztuk) w odstępie 10 minut. Opłacił książkę i wysyłkę tylko przy trzecim zakupie. Paczkę oczywiście wysłałem. Allegro zwróciło mi prowizję za jedną sprzedaną książkę (przyszedł mejl minutę po zakupie klienta o automatycznym rabacie transakcyjnym) a za drugi nie chce bo wg. [edycja] konsultantki nie ma do tego postaw. W zakładce sprzedane jedna książka jest jako "PŁATNOŚĆ OPŁACONA" - to ta wysłana oczywiście, druga jako "KUPUJĄCY ANULOWAŁ" a trzecia "PŁATNOŚĆ ANULOWANA" . Chcą abym udowadniał, że nie jestem kombinatorem i bez oświadczenia kupującego o odstąpieniu od umowy nie mam co liczyć na żaden zwrot prowizji. Co to za złodziejstwo z biały dzień uprawia allegro? Co to w ogóle jest za różnica "klient anulował" i "płatność anulowana"? Jakaś nowość  od allegro, które znalazło sobie furtkę do okradania sprzedających na prowizji ze sprzedaży do których w ogóle nie doszło???? Jak klient mnie oleje i nic nie odpowie i nie napisze to tracę kasę? To są jakieś jaja czy co? Co oni wprowadzili za krętactwa do regulaminu??? To jak ja sobie dla żartu i na złość jakiemuś allegrowiczowi kliknę na jego aukcji "kup teraz" za kilka przedmiotów po 6 i 7 tyś złotych i będę udawał głupa nie odpowiadając na jego mejle i telefony to sprzedający zapłaci kilka tysięcy prowizji za nic i nic z tym nie może zrobić? Co to za chory kraj? Co mam z tym robić?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kostas11
#21 Demiurg#

@Hipnosisss a regulamin znamy ?  usługa wykonana, kasa się należy 🙂  ściągnij od kupującego bo naraził Cię na straty 😄

  1. Prowizja od sprzedaży naliczana jest każdorazowo w chwili zawarcia umowy w ramach przeprowadzonej Transakcji.

  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Allegro może przyznać Sprzedającemu rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro w bieżącym okresie rozliczeniowym lub w kolejnych okresach rozliczeniowych.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Hipnosisss
#8 Zapaleniec#

kostas, czuję się jakbym czytał odpowiedzi tej [edycja], z którą mejlowałem przez pół dnia. Od 2 lat odkąd sprzedaję książki na allegro (nie pod tym nickiem) miałem chyba tylko 3 takie przypadki. Wystarczyło napisać o zwrot prowizji od sprzedaży do której W OGÓLE NIE DOSZŁO i po temacie. Nie piszę tu o żadnych zwrotach, cudach z dostawą, pobraniem  itp. To zostało anulowane przez klienta od razu po zakupie. Teraz widzę, że wprowadzili jakieś nowinki na okradanie sprzedających: "płatność anulowana", "klient anulował" i idą w zaparte. Skoro zakup widnieje jako anulowany to co tu jest niejasnego? Kto go anulował? Krasnale? Dlaczego mnie okradają? Chyba widzą to samo co ja u siebie na koncie. Wpłaty nie ma to o jakiej transakcji/prowizji mowa?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Hipnosisss  jesłi masz płatnośc rozpoczetą zawsze czekaj regulaminowe 7 dni zanim wystąpisz o zwrot prowizji . Ponieważ klient moze tą płatnośc ponowić

Ja zawsze czekam 10 dni z rozpoczetymi/anulowanymi płatnościami potem anuluje transakcje i wystepuje o zwrot prowizji. Nigdy jeszcze nie mialem odrzuconego wniosku

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

@_Likos_

Ja też nie miałem odrzuconego wniosku ale jak płatność była rozpoczęta mimo że minęło więcej niż 7 dni to przyznanie zwrotu trwało dłużej (kilka dni). Jak płatność nie została wybrana zwrot od razu po złożeniu wniosku.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Nad_Pilica 

ja z reguły i w tym i w tym przypadku dostaje dość szybko z tym że jak napisalem czekam 10 nie 7 dni może dlatego. Troszke dłużej czekałem w momencie kiedy np zwracałem kupującemu wpłate za zwrot. Wówczas to trwało do momentu pobrania środków (kilka-kilkanascie godzin) lecz ostatnio i te zwroty prowizji naliczane sa w kilka minut. Przynajmniej u mnie

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

@_Likos_

Jakość sprzedaży ma wpływ. Ja mam słabszą więc czekam dłużej ale nie aż tak słabą żeby nie dostać.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Hipnosisss Złóż odwołanie od nieopłaconych zakupów tu; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym Allegro nie może pobierać prowizji, gdy klient nie zapłaci za towar nie z Twojej winy.

oznacz moderatorów

Hipnosisss
#8 Zapaleniec#

Demiurg, na razie czekam na odpowiedź kupującego. Telefonu nie odbiera. Napisałem mu aby mi odpisał na mejla rezygnację bo tego żąda konsultantka. Tak, tak, od widzimiesię konsultantki i klienta-żartownisia zależy czy mi zwrócą 4 złote. A pomyślcie co by było przy prowizji idącej w tysiące złotych! Chory kraj.  A wiecie o co chodzi z tym "klient anulował" i "płatność anulowana". Jakaś różnica, że jedno traktują z automatu a przy drugiej trzeba udowadniać swoją niewinność? Jedną prowizję mi zwrócono automatycznie ale nawet nie wiem za którą z tych dwóch.

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

@Hipnosisss

Anulowanie zakupu - zwrot prowizji z automatu, jak anulował płatność składasz wniosek o zwrot. Jak nie wybrał płatności zwrot jest od razu, a jak wybrał płatność i anulował to trwa kilka dni. Tak widzę to u siebie. Jeszcze jakość sprzedaży ma znaczenie. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Hipnosisss zdecydowanie nie godzimy się na obrażanie naszych Pracowników na tym forum.
Do zakupu nie doszło na koncie, z którego piszesz, więc nie mogę sprawdzić co się wydarzyło, że rabat transakcyjny nie został Ci automatycznie przyznany. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@Hipnosisss - Po prostu skorzystaj z formularza kontaktowego z Allegro i opisz dokładnie sytuację. Faktem jest, że niektóre pierwsze takie wnioski są odrzucane automatycznie - to działa automat. Trzeba więc napisać odwołanie, żeby zajął się tą sprawą pracownik Allegro. Zgłaszałem różne sprawy - nie powiem, odwołania są "upierdliwe", lecz jak do tej chwili, po dokładnym i uczciwym przedstawieniu sytuacji - zawsze otrzymywałem zwrot prowizji od niezrealizowanej transakcji. Nie było z tym jakichś większych problemów. Problemem jest jedynie czas poświęcony na rozwiązanie takiego tematu.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów