Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
wysłałem dzisiaj komplet dwóch kolumn za pobraniem ,cena z wysyłką 717 zł ponieważ były to dwie duże kolumny nadałem je jak o dwie oddzielne paczki po 16 kg, teraz kupujący dzwoni do mnie że dostał awizację na pobranie 1434 zł !!! czyli Allegro-DPD policzyło mi drugą kolumnę jako nowy komplet kolumn i klient ma do zapłacenia nie za jeden a za swa komplety kolumn 😞
jak to odkręcić ? bo boję się ze kolumny do mnie wrócą jeżeli kwota pobrania sią nie zmniejszy a to duży, ciężki i delikatny towar, boję się że go sponiewierają podczas wożenia tam i z powrotem.
Od dawna współpracuję z DPD i wiem z kim co załatwiać ale tu chodzi o wysyłkę przez Allegro i chyba z Allegro muszę to załatwić (?) Pomocy !!!
@ELEKTROMARKET Podaj numer zamówienia, o które chodzi? Nadawałeś je przez Wysyałam z Allegro? Wygenerowałeś dwie etykiety w naszym systemie?
numer oferty 12809438086, wystawiłem dwie etykiety na każdą kolumnę:
1000531834643U
1000531834644U
ale zamiast policzyć pobranie za komplet dwóch kolumn 716,99 zł system pomnożył mi to pobranie razy dwa i klient ma do zapłacenia 1433,98 zł 😞
tak nadawałem przez Wysyałam z Allegro, wygenerowałem dwie etykiety, po jednej na każdą kolumnę, tak jak to zawsze robiłem wysyłając bezpośrednio z DPD: kolumna 1/1 i kolumna 1/2 a pobranie za całość wysyłki składającej się z dwóch kolumn
@ELEKTROMARKET Przekazałam tę sprawę do konsultacji. Gdy będę wiedzieć więcej, odezwę się ponownie.
@ELEKTROMARKET Z informacji, które udało mi się uzyskać, wynika, że dodałeś w tym zamówieniu kolejną przesyłkę z pełną kwotą pobrania zamiast podzielić kwotę między dwie przesyłki. Nie jest to więc błąd systemu.
nie sugeruję błędu systemu ale nie widziałem innego wyjścia, jak inaczej mógłbym nadać przesyłkę składającą się z dwóch kolumn?
Na protokole nadania mam napisane
" Podsumowanie:
Ilość przesyłek: 1
Ilość paczek: 2 "
i to jest zrozumiałe bo nie raz wysyłałem zestawy składające się nawet z 5 paczek ale nigdy DPD nie naliczało mi za taką wysyłkę pięciokrotności ceny zestawu tylko płaciłem za jedną przesyłkę wielopaczkową...
Wracając do meritum - co mogę zrobić aby klient zapłacił za jedna przesyłkę składającą się z dwóch kolumn? a nie za dwa oddzielne zestawy kolumn jak ma naliczone?
Czy jest sens zwracać się w tej sprawie do bezpośrednio do DPD ? czy umyją ręce bo to przesyłka nadana przez Allegro ?
@ELEKTROMARKET bo WzA kwota pobrania się dublują i kwota ubezpieczenia się dubluje. My jak musimy nadać WzA to tylko w pierwszej zostawiamy kwoty a w podpaczkach wstawiamy 0.
Pobrania się dublują, kwota ubezpieczenia się dubluje, numer konta się nie zaciąga z ustawień oraz waga i wymiary też nie pobierają się z poprzedniej podpaczki.
Trzeba uważać na WzA
mądry człowiek po szkodzie, ale jak jest dużo wysyłek a mało czasu to się leci domyślnie, po najmniejszej linii oporu, byle szybciej a później wyskakują takie "kwiatki"
do tej pory wysyłałem bezpośrednio z DPD importując przesyłki z arkusza Allegro-DPD, praktycznie samograj tylko klikałem "zatwierdź" kilka razy i gotowe ale przeszedłem na WzA bo DPD mi wystawiało f-ry za wysyłki z Allegro, nie wiem czy dobrze zrobiłem bo od początku z WzA mam kłopoty z czego dzisiejszy ze zdublowaną kwotą pobrania mnie powalił..
Przecież Allegro ma wszystkie dane i jak ktoś kupuje za X zł + wysyłka Y zł to nie powinno się dać wydrukować 2 x (X+Y) nie każdy ma czas wnikać w niuanse mechanizmów WzA ja bym tego nawet nie zauważył gdyby nie telefon od przerażonego klienta..
oczywiście nikt nie wie jak "odkręcić" to podwójne pobranie, sympatyczna moderatorka stwierdziła tylko "Nie jest to błąd systemu" i radź sobie człowieku sam 😞
Przelej klientowi kasę za jeden komplet, niech zapłaci za dwa i tak kasa do Ciebie wróci, kwestia tylko tego czy Allegro nie walnie Ci prowizji od sprzedaży dwóch kompletów 😉
W DPD można zmniejszyć kwotę pobrania.
niestety nie można, oto odpowiedź DPD:
Szanowni Państwo, Dyspozycja nie została przyjęta. W związku z polityką bezpieczeństwa w zakresie obsługi przesyłek za pobraniem informujemy o braku możliwości świadczenia usługi polegającej na korygowaniu kwot pobrania w dół, tj. ich zmniejszaniu bądź całkowitemu anulowaniu. Obecnie możemy zaproponować zwrot przesyłki do nadawcy, następnie ponowne nadanie z poprawną kwotą pobrania
podwójna prowizja to pikuś, obawiam się że jak facet dostanie 700 zł to może zrezygnować z odbioru przesyłki, tak to jest jak nie wiesz z kim masz do czynienia (brak komentarzy dot. kupujących)
@ELEKTROMARKET a spróbuj się dodzwonić do sortowni gdzie jest paczka i podesłać nową etykietę, niech podmienią i doręczą 🙂
Kiedyś pamiętam wysyłałem na maila jakiemuś przewoźnikowi etykietę bo mieli dwie takie same i bez problemu ogarnęli sprawę 🙂
prędzej się do prezydenta Dudy dodzwonię niż do sortowni DPD, już kiedyś próbowałem coś odkręcić, cudem zdobyłem telefon na magazyn, jeden powiedział że OK, nast, dnia drugi powiedział że nic nie wie, paczka przeleżała w magazynie prawie miesiąc zanim do mnie wróciła, pies z kulawą nogą się nie zainteresował, tak że poczekam aż do mnie wróci, koszty jakoś przeżyje gorzej jak by mi rozpieprzyli te kolumny co już raz się zdarzyło przy zwrocie
@ELEKTROMARKET jak wrócą uszkodzone to spisujesz protokół i reklamację składasz, dokumentacja itp.
taa, już to przerabiałem, nie chcieli dać żadnej rekompensaty a pisałem że sprzedam kolumny jako uszkodzone ale za 3/4 ceny, żądali faktury VAT za naprawę kolumn i dopiero na tej podstawie może by coś zwrócili, odpuściłem temat, poprzykręcałem głośniki, jeden wymieniłem, posklejałem kolumny i używam je w garażu bo mam duży i lubię majsterkować
ps. jeżeli jest ktokolwiek, komu firma kurierska zwróciła pieniądze za zniszczony/uszkodzony towar niech się odezwie i zdradzi sekret jak to się robi bo mi się nigdy nie udało