anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro popiera bezprawne, bezpodstawne opinie kupujących - sąd to konieczność?

YIVO
#11 Animator#

Cześć, zabawna, przykra sytuacja z jednym z kupujących. Zamówił towar listem ekonomicznym, udostępniam taką opcję do najtańszych produktów, inaczej mało kto by je kupował, przesyłka wyszła w poniedziałek, w środę email z pretensjami gdzie jego paczka. Wiem, że list ekonomiczny potrafi iść nawet miesiąc, dlatego podany szacunkowy czas dostawy to od 7 do 32 dni. Wyjaśniłem mu bardzo uprzejmie, że wybrał taką opcję dostawy, poinformowałem go ponownie ile wynosi czas dostawy, jednak ewidentnie ma problem z czytaniem z zrozumieniem bo kolejnego dnia (wczoraj) już w bardzo arogancki sposób i z przejściem na "Ty" bije do mnie z pretensjami, że przesyłka do niego nie dotarła. Ja znowu w uprzejmy sposób informuje go, że musi poczekać, nie wybrał kuriera czy paczkomatu aby otrzymać zamówienie na drugi dzień tylko najtańszą dostępną i zarazem najwolniejszą opcję dostawy. Oczywiście zanim do mnie napisał zdążył wystawić negatywną opinie po 1 gwiazdce. Zauważyłem to dopiero później, poinformowałem go zatem oczywiście w bardzo uprzejmy sposób, że trzeba mieć podstawy aby wystawiać opinię czy to negatywną, czy pozytywną inaczej dochodzi do naruszenia prawa. Na co on odpowiedział, że usunie opinie dopiero jak otrzyma towar lub dostanie zwrot pieniędzy, szantaż? Oczywiście, że tak, kolejne naruszenie prawa.

Postanowiłem zatem sprawdzić adres dostawy, który podał w zamówieniu, zauważyłem śmieszną zależność, że osoby o dziwnych, krętych zagranicznych nazwiskach są dużo bardziej roszczeniowi niż polacy, tak jakby im się więcej należało, ciekawe dlaczego, skąd ta mentalność? 🤔 W dodatku, osoby, które wybierają listy ekonomiczne najczęściej popełniają błędy w adresie dostawy, mianowicie nie podają ich kompletnych, np. zamawiają pod numer 15, a takiego numeru nie ma bo jest 15a/15b/15c itd. Albo co gorsza tak jak w tym przypadku, zamawiają list do bloku, a nie podają numeru lokalu/mieszkania tylko i wyłącznie numer bloku... Jak to widziałem, to już wiem, że list do niego nie dotrze, nie da się go przeadresować, w końcu to ekonom nierejestrowany, wróci od razu jak doręczający urząd pocztowy będzie go przetwarzał i w systemie wyświetli się komunikat o niepełnym adresie dostawy bo pod wskazanym adresem jest blok, a został podany tylko numer budynku...

Co zrobić, jak walczyć z takim chamstwem i arogancją? Allegro jak zwykle nie pomaga, popiera takie działania, w zaistniałęj sytuacji brak jakichkolwiek podstaw do wystawienia przez kupującego negatywnej opinii.

  1. Bezprawna jest ocena jakości produktu i zgodności z umową jeżeli go jeszcze nie otrzymał,
  2. Bezprawne jest wystawienie negatywnej opinii jeżeli transakcja nie została jeszcze sfinalizowana, tzn. do momentu otrzymania towaru lub upływu maksymalnego szacunkowego czasu dostawy, to jak ocena usługi jakieś firmy w google, z której w ogóle się nie skorzystało (na szczęście google jest o wiele bardziej pomocne w kwestii usuwania bezprawnych opinii),
  3. Nawiązując do pkt 2. Bezprawne jest wystawienie negatywnej opinii jeżeli umowa kupna z winy kupującego została przez niego nienależycie wykonana, mianowicie jak opisywałem, kupujący podał błędny/niepełny adres dostawy. To my jako sprzedawca powinniśmy mieć w takiej sytuacji prawo do wystawienia mu oceny, a nie on nam.

Allegro nie pomaga w takich sytuacjach, zostaje przedsądowe wezwanie do usunięcia bezprawnej opinii, problem w tym, że wysłać je mogę tylko na email bo jak wspomniałem wcześniej, kupujący podał niepełny/błędny adres dostawy...

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

mwmonety
#21 Demiurg#

Listów ekonomicznych ,bez możliwości ich śledzenia nie powinno się udostępniać ,nawet jak może być przez to słabsza sprzedaż . Nie każdy klient to rozumie i zawsze kiedyś się taki trafi co może zrujnować Twój wizerunek swoją regulaminowo subiektywna oceną . Podobnie bywa przy wysyłkach pobraniowych albo z odbiorem osobistym.

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

Zabawne jest, że subiektywna opinia nie jest zgodna z obowiązującym prawem, ale z regulaminem Allegro już tak. Ciekawe, że te dwie rzeczy nie idą w parze. 🤔 Opinia powinna być zgodna z rzeczywistością i prawdą, a subiektywna opinia taka nie jest. Najczęściej problem sprawiają klienci, zwłaszcza ci, którzy podają niepełne lub błędne adresy dostawy. Na szczęście, gdy przesyłka wróci z adnotacją od przewoźnika, nie mają już wtedy nic do powiedzenia. Jeśli wcześniej wystawili negatywną opinię, to natychmiast ją usuwają. Tutaj jednak mam do czynienia z wyjątkowym klientem, więc pewnie będzie ciężko. Przed wysłaniem maila z formalnym przedsądowym wezwaniem nie będę musiał ponosić żadnych kosztów, więc na pewno nie będę miał skrupułów, aby go wysłać jeśli opinii polubownie nie usunie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@YIVO nic nie zrobisz , dawno zrezygnowałem z wszelkiego rodzaju przesyłek listowych  ,a udostępnianie  nierejestrowanego to proszenie się o problemy  ,ocena bez treści czyli allegro nie ma podstaw aby ją usunąć .

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

A jak przesyłka wróci bo tak na pewno się stanie z adnotacją Poczty Polskiej "niepełny/błędny adres dostawy"? Też nie będzie podstaw. Oczywiście już są podstawy, sprawa w sądzie na wygranej pozycji, być może nawet opłacalna jeśli kancelaria dałaby radę wyliczyć wartość szkód na wizerunku firmy spowodowanych przez opinię kupującego by zażądać odszkodowania.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@YIVO musisz wziąć pod uwagę fakt ,że ocena jest bez treści 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria ale treści czego może dotyczyć juz są a także można wykazać to że allegro robi kupujących w wała przewidywanym czasem dostawy i jest też wiadomość że i pod jakim warunkiem usu nie komentarz oraz idzie wykazać że dzban nie potrafi dobrze adresu wpisać @YIVO jeśli dobrze pamietam to przesłanie wezwania przez allegro jest jaknajbardziej akceptowalne bo będzie widać że odczytał wiadomość

oznacz moderatorów

YIVO
#11 Animator#

Ręcę opadają, pkt 1. już wyklucza prawomocność opinii, jeżeli system ocen nie pozwala na pominięcie punktu to klient nie ma prawa wystawić opinii jeżeli nie miał jeszcze styczności z towarem, bo ocena zgodności towaru z opisem przed jego otrzymaniem jest rażącym łamaniem prawa, opinia/ocena jest totalnie bezpodstawna. Ciekawe kiedy Allegro zrozumie, że jedziemy na tym samym wózku i w sytuacjach, w których jasno i rażąco łamane jest prawo przez kupujących zacznie w końcu pomagać.

"Dzień dobry,

dziękuję za ponowny kontakt i przepraszam za dłuższy czas oczekiwania na odpowiedź.

1. System ocen nie pozwala na pominięcie jednego z aspektów, dlatego też kupujący musi wypełnić pole zgodności z opisem. Serwis udostępnia kupującemu możliwość dodania komentarza 90 dni od momentu dokonania zakupu, dlatego umieszczenie opinii przed otrzymaniem przesyłki nie jest naruszeniem zasad,  a kupujący mógł mieć już styczność z innym aspektem transakcji, takim jak kontakt.

2. Analogicznie, jak powyżej – jest to uprawnienie kupującego, bo serwis daje taką możliwość. Nie mamy wpływu na to, w jaki sposób kupujący interpretuje szacunkowy maksymalny termin dostawy. Sam komentarz jest bez treści, dlatego tym bardziej nie ma to zastosowania.

3. W przekonaniu serwisu kupujący odpowiada za podanie poprawnych danych do realizacji zamówienia, natomiast nie jesteśmy stroną umowy i w momencie, gdy komentarz jest bez treści tzn. klient w treści nie uzasadnia powodu wystawienia oceny – nie możemy go usunąć, ponieważ nie możemy działać na zasadzie domysłów. Nie wiemy, czy kupujący wystawił ocenę z powodu, do którego Pan się odnosi. Dodatkowo nie jesteśmy w stanie zweryfikować całego kontaktu między Państwem, dlatego nie wiemy, czy np. kontaktował się Pan z kupującym celem doprecyzowania adresu dostawy.

4. Jeśli dysponuje Pan dodatkowym materiałem dowodowym świadczącym o działaniu kupującego w złych zamiarach, proszę dosłać – wówczas dział bezpieczeństwa transakcji zweryfikuje działania pod kątem nieuczciwej konkurencji.

5. Widzę, że przesyłka była opłacona z góry, dlatego na ten moment nie mamy podstaw, aby twierdzić, że zakup dokonany był wyłącznie celem zaszkodzenia Pana firmie. Jeśli kupujący narazi Pana na dodatkowe koszty i nie odbierze paczki oraz hipotetycznie odstąpi od umowy, oczywiście ma Pan prawo do pomniejszenia kwoty zwrotu o cenę powrotu paczki, którą obciąży Pana przewoźnik. 

Odnosząc się do Pana kolejnej wiadomości, nie mamy wpływu na to, w jaki sposób kupujący interpretuje ofertę oraz metody dostawy – nie odbiera mu to prawa do wystawienia zgodnej z jego uczuciami, subiektywnej opinii. Jeżeli kupujący podał błędny adres dostawy w zamówieniu, może Pan skontaktować się z klientem i doprecyzować tę kwestię. Celem pomocy właśnie wysłałam do kupującego komunikat z prośbą o kontakt z Panem w tej sprawie i doprecyzowanie szczegółów zamówienia."

oznacz moderatorów