anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro zablokowało mi konto

teles_
#1 Nowicjusz#

1. Towar Listwy przypodłogowe wartości 600zł wysłałem do klienta za 100zł

2. Klient sobie je pomalował i stwierdził ze mu się nie podobają. Stwierdził ze dzwonił do producenta który mu powiedział ze nie można malować tych listew a producent nas zapewniał że można je malować i taką notkę dałem w opisie aukcji. (100 innych klientów je malowało i nie było problemu)

3. Zażądał mojego kuriera po jego zniszczony towar i pełnego zwrotu

4. Odmówiłem

5. Allegro ochrona kupujących mu oddało całą kwotę gdzie towar jest zużyty (nie nadaje się do sprzedaży) i leży u klienta.

6. Mnie allegro dało wezwanie do zapłaty im i zablokowało mi konto !!!

7. Dla mnie to podwójne złodziejstwo bo nie mam towaru, nie mogę handlować a do tego klient ma wysyłkę gratis ode mnie dłużyc i towar u siebie.. 

Super jesteście allego.... wspierajcie dalej uczciwych sprzedających.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

teles_
#1 Nowicjusz#

8. Allego: Zmieniło mi tytul posta z "Jak mnie allegro oszukało" na zablkowalo mi konto :)))))

9. Sprzedaz z kwietnia i nie moge dostac zwrotu prowizji bo 45dni tylko mozna sie starac - czyli jestem potrónie oszukany!!!

 

Dziękuję allegro - super [edycja] jestescie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@teles_ Zawsze należy rozmawiać i wyjaśniać, nawet jak uważasz że to ty masz rację. Teraz tylko wyjaśnienie wszystkiego z allegro i podwinięcie ogona pomoże.😁

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@teles_ 

" Stwierdził ze dzwonił do producenta który mu powiedział ze nie można malować tych listew " i moim zdaniem tu był pies pogrzebany.

Po 1 ) skoro sprzedajesz jakieś produkty to chyba masz kontakt z producentem/dystrybutorem wiec chyba nie było problemu uzyskać oświadczenie że listwy można malowac ???  To by rozwiązało problem ( no chyba że nie mozna a to był tylko chwyt marketingowy - wówczas nalezało uznac reklamacje oddac pieniądze i przeprosić kupujacego.

Po 2 W dyskusji nalezy rozmawiac z klientem. Niezaleznie od tego czy sie z nim zgadzamy czy też nie. Wyjasnienie problemu to wręcz obowiązek sprzedającego. Nawet jeśli nie uznajesz reklamacji to klient ma prawo wiedzieć dlaczego tak jest i miec to jasno i bezsprzecznie udokumentowane. Jeden wpis na ponał połtora miesiąca dyskusji-- no cóż miałeś cierpliwego klienta. Ja nawet znając allegro takze jako sprzedawca pewnie w takiej sytuacji takze zgłosił bym wniosek do POK. 

Cóż smutne to ale moim zdaniem bardzo mocno sie przyłożyleś do swej obecnej sytuacji.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@teles_ Kupujący próbował wyjaśnić sprawę w dyskusji. Od 6 maja do 24 czerwca odpowiedziałeś w niej tylko raz. Nie reagowałeś nawet wtedy, gdy konsultant Allegro napisał:

"Przypominam, że zgodnie z art. 5.2. Regulaminu: "Treść Oferty powinna być rzetelna i kompletna oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego stan, jakość, pochodzenie, marka czy producent(...). Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ofercie, w tym jest odpowiedzialny za wszelkie jej błędy lub nieścisłości". Klient wskazał wady, które nie zostały wymienione w opisie, dlatego proszę @teles_ o zawarcie propozycji rozwiązania tej sprawy".

Żeby odzyskać pełną funkcjonalność konta, postępuj zgodnie z informacjami, które otrzymasz w korespondencji od nas.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Nie wiem kto ma rację. Kupujący,czy sprzedający, ale na jakiej podstawie Allegro stwierdza, że produkt posiada wady?

"Klient wskazał wady, które nie zostały wymienione w opisie"

Czy to w wyniku jakiejś eksperyzy, czy Allegro przeczytało instrukcję użytkowania?

Malować można plakatówkami samochód i twierdzić, że farba się zmywa, czyli posiada wady.

Są farby dedykowane do materiałów i nieznajomość takich szczegółów nie dyskwalifikuje produktu do pomalowania.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@DECO-MASTER Masz rację, szkoda tylko że sprzedawca nie odpowiadał w dyskusji.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@lew433

To inna bajka i może mieć tyko do siebie pretensje.

.......wprost na spotkanie ognia leć....😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

Można odnieść wrażenie, że niedogodności które spotkały Autora wątku były konsekwencją ignorowania otworzonego sporu, a nie wadliwego produktu czy też jego opisu.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@A3dam Tylko wrażenie??????😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Za mało danych, żeby odnieść się do sprawy z pełnym przekonaniem.
Nie wiemy np. czy klient złożył reklamację z tytułu rękojmi (wskazując wadę produktu - jaką?) czy korzystał z ustawowego prawa odstąpienia od umowy bez podania przyczyny (rezygnacja z zakupu z powodu "nie podoba mi się"), nie wiadomo czy listwy zostały "tylko" pomalowane czy również zamontowane, etc.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@A3dam Aj czepiasz się, my nie wiemy i się nie dowiemy(jest ktoś co wie i nie jest ani sprzedający ani kupujący, zapytaj).😁 To wszystko idzie w takim kierunku że nie ma już żadnych granic, także mi się nie podoba.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@A3dam

Z pełnym przekonaniem to się nie da, masz rację, bo znamy tylko to, co nam sprzedający ujawnił. Dumnie nie odpowiadał w dyskusji. Głupio.

Martwi mnie odpowiedź:

"...Klient wskazał wady, które nie zostały wymienione w opisie, dlatego..."

Na jakiej podstawie wady stwierdziło allegro?

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@DECO-MASTER 
Moim zdaniem z tego tekstu nie wynika, że Allegro stwierdziło istnienie wad tylko "przypomniało" Kupującemu, że "Klient wskazał wady".

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@A3dam

Tak. Gdyby sprzedający odniósł się w porę, udowodnił, pewnie byłby górą. Olał i ma kwiatki.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@teles_ dobrze że allegro się wypowiedziało 🙂 jak zwykle nie wszystko zostało opisane, masz instrukcję producenta lub jego pisemne stanowisko że można produkt malować ? było je uzyskać przedstawić w dyskusji i odrzucić reklamację, a tak olałeś odpowiedzi i jest tego efekt 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@kostas11

Koniec bajki.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@teles_ jak masz przypadek tego typu

musisz odpowiadać na reklamacje

- wystarczyło napisać, że czekasz na odesłanie towaru celem rozpatrzenia reklamacji

- koszta reklamacji pokrywasz po jej rozpatrzeniu nie wcześniej - musi byc dla konsumenta darmowa

- za towar odpowiada wobec konsumenta sprzedawca, nie dystrybutor, więc jeżeli umiesz pomalować te listwy to dystrybutor wprowadza w błąd

- @nat_not zaszalałaś 🙂 - przecież wadą w tej transakcji jest kupujący

"Klient wskazał wady, które nie zostały wymienione w opisie"

Przypominam, że Sprzedawca nie ma obowiązku wypiyawać potencjalnych wad produktu, a sformułowanie typu "**piiip**a zniszczy towar a profesjonalista sobie ze wszystkim poradzi - towar dla proefsjonalistów"

lub "jeżeli masz problem ze wszystkim, umiesz zepsuć drzwi od lodówki to nie kupuj i nie próbuj montować" są niegrzeczne i abuzywne

 

niestety tacy Kupujący się trafiają - w ofercie towaru, który jest sprzedawany masowo przez wiele lat , który posiada same pozytywne komentarze i podobny opis u wielu sprzedawców

potrafią sugerować " wady, które nie zostały wymienione w opisie"

 

@nat_not serwis allegro podobno działa zgodnie z polskim prawem więc ponownie proszę o podanie przepisów na podstawie których domagacie się od sprzedawcy jakiś pieniędzy

 

oznacz moderatorów