anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro zalicza przesyłki Inpost nadane terminowo jako nadane po terminie.

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Zwracam uwagę Allegro i innych sprzedawców na notoryczny problem błędnego określenia terminu nadania co ma wpływ na program szybkich dostaw i statystyki. Dane z raportu wysyłek

Na czym to polega ?

W trackingu niektórych przesyłek Inpost brakuje informacji o odbiorze paczki przez kuriera i często przyjęciu w lokalnym oddziale. Jest zazwyczaj moment przyjęcia w oddziale docelowym.

Jak to wpływa na sprzedawcę ?

Wg Allegro przesyłki są nadawane o 2-3 w nocy i cudownie, tego samego dnia, pojawiają się w paczkomacie na drugim końcu kraju. Z tego powodu zabrano nam zwrot za przesyłki, mimo pilnowania terminowych nadań. Dwie odnotowane w ten sposób przesyłki wystarczyły. 

Numery paczek

620383739122100112014956

620383649124100118788226

620383649123425118707110

620383449120616114363899

620383549121050110675349

620383649108110126070229

620383549121010111576179

 

Wiśnia na torcie i jednoznaczny dowód.

Wg Allegro 620383739122100112014956 została nadana w dniu 05.03 czyli po terminie, a w bardziej szczegółowym trackingu epaka " https://www.epaka.pl/sledzenie-przesylek/inpost-paczkomaty/620383739122100112014956 "przesyłka ma status "Posortowano" w dniu 04.03. Zresztą, same daty umieszczeń w paczkomacie pozwalają stwierdzić, że coś jest nie tak.
Inpost błąd.png

 

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kostas11
#21 Demiurg#

@borowy33 a masz ustawioną godzinę do której zamówienie wychodzi tego same dnia ? wtedy do szybkich dostaw liczą się paczki zamówione od 00:00 do godziny nadania i wysłane w tym samym dniu 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście, że mam. Chodzi zupełnie o coś innego. Przeczytaj jeszcze raz i ze zrozumieniem ten temat.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

borowy33 odpowiedź jest prosta ,, musisz pilnować ,aby kurier zeskanował wszystkie przesyłki przy odbiorze ,, . Ominięcie lub niedokładne zeskanowanie skutkuje niezaliczeniem przesyłki jako nadana  i figuruje w systemie jako ,, przygotowana przez nadawcę ,, do chwili aż zostanie zeskanowana na sortowni jak piszesz po północy , a często na oddziale doręczającym na drugi dzień rano .Kurier skanując widzi ile przesyłek podejmuje i musisz pilnować żeby licznik na skanerze pokazywał liczbę przesyłek jaką w rzeczywistości nadajesz .

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@borowy33  Też tak miałem lecz odkąd zacząłem pilnować aby kurier w momencie odbioru zczytywał wszystkie przesyłki te problemy znikły.

Paczki w kilka minut po zaladowaniu na busa mają status "przyjęta w oddziale"

 

 

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderator
Moderator

@borowy33, wygląda to na problem po stronie przewoźnika - niestety jako Allegro nie możemy z tym nic zrobić. Myślę, że zasadnym w tym przypadku jest poproszenie o pomoc InPost.

   Maja
   Moderator


   _____________
   Jeśli zdanie kogoś innego trafia w Twój punkt widzenia,
   nie czekaj i przyznaj tej osobie W punkt!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

To jest problem przewoźnika, ale też Allegro bo korzysta z uproszczonego trackingu bez weryfikacji jego poprawności. Rozmawiałem z Inpostem i stwierdzili, że po ostatnich aktualizacjach czasem brakuje niektórych statusów, ale we wewnętrznym systemie wszystko jest ok.

Kurier skanuje wszystkie paczki, które następnie zawozi do oddziału tego samego dnia do 20-stej. Tutaj brakuje nie tylko skanu odbioru, ale także skanu w oddziale. I co lepsze brakuje go tylko w uproszczonym systemie trackingu Inpost - tym dla konsumentów / odbiorców. Jak widzisz na załączonym obrazku, w bardziej rozbudowanym systemie trackingu Inpostu dla brokerów ( epaka ), status o przyjęciu w sortowni jest prawidłowo odnotowany.

 

 

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@borowy33 
W celu dokładniej weryfikacji opisanej sytuacji prosimy o bezpośredni kontakt za pośrednictwem formularza na stronie: https://inpost.pl/kontakt
Prosimy wówczas o podanie numerów przykładowych przesyłek oraz wskazanie sposobu ich nadania (odbiór przez kuriera, nadanie w paczkomacie/PaczkoPunkcie). Jeśli do przesyłek została wybrana forma nadania: odbiór przez kuriera od Nadawcy, prosimy dodatkowo o podanie numer utworzonego zlecenia. 

oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Prosiłbym o podanie w tym wątku kiedy przesyłka 620383739122100112014956 została nadana i czy 05.03 jest prawidłową datą jak wynika z systemu Allegro. To jedna z paczek. Sposób nadania / ew nr zlecenia przedstawie w następnej wiadomości jak będę miał dostęp do managera.

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@borowy33 

W celu kontynuowania poruszonej kwestii bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z nami w tej sprawie. Zgłoszenie można wysłać na nasz dedykowany adres: pomoc@inpost.pl. Nie udzielamy informacji o szczegółach przesyłki na forum publicznym. Są to informacje, które możemy przekazać tylko Nadawcy/Odbiorcy lub Płatnikowi. 

Bardzo prosimy w opisie zgłoszenia podać takie dane jak:

  • numer przesyłki,
  • kiedy przesyłka została nadana i w jaki sposób (czy poprzez nadanie przez kuriera czy zwieziona do oddziału)
  • data i godzina nadania przesyłki w oddziale/przekazania jej kurierowi
  • opis sprawy

Zasygnalizowana sytuacja zostanie wyjaśniona w oparciu o przesłane zgłoszenie. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
Przesyłka nr: 620383739122100112014956

6 Mar 2021, 11:02

 
mdrogeria_0-1616241245045.jpeg

 

borowy33 Dostarczona.

Podróż przesyłki od Nadawcy do Odbiorcy zakończyła się, ale nie musi to oznaczać końca naszej znajomości:) Jeśli lubisz InPost, odwiedź nasz fanpage na Facebooku. Dziękujemy!

5 Mar 2021, 10:35

 

Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).

5 Mar 2021, 8:00

 

Przekazano do doręczenia.

5 Mar 2021, 3:19

 

Przyjęta w oddziale InPost.

4 Mar 2021, 11:54

 

Przygotowana przez Nadawcę.

 Czyli wszystko się zgadza , nie zeskanowana przez kuriera , obudziła się na sortowni .

oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Dodaj, że obudziła się w sortowni docelowej, bez przyjęcia w lokalnej. Nadal chcesz mówić, że tracking jest prawidłowy i tu absolutnie nie ma błędu ?  

oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Właśnie możecie - jeśli tracking z winy przewoźnika jest ewidentnie błędny / niepoprawny - brakuje w nim statusów, które powinny się tam znajdować -  przesyłka nie powinna być uwzględniana w jakości sprzedaży. W tej chwili zaliczacie paczki nadane terminowo jako nadane po terminie co po prostu nie jest prawdą.  

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

borowy33 po nadaniu sprawdzaj w managerze status przesyłek , weź sobie nr tel. do kuriera i dzwoń jak widzisz ,że coś nie tak .Czasem się zdarza przy dużej ilości nezeskanowana przesyłka , ale dobre ralacje z kurierem , telefon i wszystko GRA I BUCZY .

100% przesyłek nadanych w terminie u mnie praktycznie to standard .

oznacz moderatorów

borowy33
#9 Pomysłodawca#

Kurier nie może zeskanować paczki po zamknięciu zlecenia i na tym można zakończyć te dywagacje. Widocznie twój łamie / omija regulamin, ale mój nie.

Cała sprawa sprowadza się do błędnego trackingu. Prawidłowy ma zawsze dwa przyjęcia w oddziałach - lokalny + docelowy.

 
oznacz moderatorów