Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zwracam uwagę Allegro i innych sprzedawców na notoryczny problem błędnego określenia terminu nadania co ma wpływ na program szybkich dostaw i statystyki. Dane z raportu wysyłek
Na czym to polega ?
W trackingu niektórych przesyłek Inpost brakuje informacji o odbiorze paczki przez kuriera i często przyjęciu w lokalnym oddziale. Jest zazwyczaj moment przyjęcia w oddziale docelowym.
Jak to wpływa na sprzedawcę ?
Wg Allegro przesyłki są nadawane o 2-3 w nocy i cudownie, tego samego dnia, pojawiają się w paczkomacie na drugim końcu kraju. Z tego powodu zabrano nam zwrot za przesyłki, mimo pilnowania terminowych nadań. Dwie odnotowane w ten sposób przesyłki wystarczyły.
Numery paczek
Wiśnia na torcie i jednoznaczny dowód.
Wg Allegro 620383739122100112014956 została nadana w dniu 05.03 czyli po terminie, a w bardziej szczegółowym trackingu epaka " https://www.epaka.pl/sledzenie-przesylek/inpost-paczkomaty/620383739122100112014956 "przesyłka ma status "Posortowano" w dniu 04.03. Zresztą, same daty umieszczeń w paczkomacie pozwalają stwierdzić, że coś jest nie tak.
@borowy33 a masz ustawioną godzinę do której zamówienie wychodzi tego same dnia ? wtedy do szybkich dostaw liczą się paczki zamówione od 00:00 do godziny nadania i wysłane w tym samym dniu 🙂
Oczywiście, że mam. Chodzi zupełnie o coś innego. Przeczytaj jeszcze raz i ze zrozumieniem ten temat.
borowy33 odpowiedź jest prosta ,, musisz pilnować ,aby kurier zeskanował wszystkie przesyłki przy odbiorze ,, . Ominięcie lub niedokładne zeskanowanie skutkuje niezaliczeniem przesyłki jako nadana i figuruje w systemie jako ,, przygotowana przez nadawcę ,, do chwili aż zostanie zeskanowana na sortowni jak piszesz po północy , a często na oddziale doręczającym na drugi dzień rano .Kurier skanując widzi ile przesyłek podejmuje i musisz pilnować żeby licznik na skanerze pokazywał liczbę przesyłek jaką w rzeczywistości nadajesz .
@borowy33 Też tak miałem lecz odkąd zacząłem pilnować aby kurier w momencie odbioru zczytywał wszystkie przesyłki te problemy znikły.
Paczki w kilka minut po zaladowaniu na busa mają status "przyjęta w oddziale"
@borowy33, wygląda to na problem po stronie przewoźnika - niestety jako Allegro nie możemy z tym nic zrobić. Myślę, że zasadnym w tym przypadku jest poproszenie o pomoc InPost.
mr_oma nie , to nie jest problem ze strony przewoźnika urządzenia elektroniczne czasem zawodzą , a człowiek również . Podczas nadania należy poinformować kuriera o ilości przesyłek i sprawdzić w managerze po nadaniu poprawność przyjęcia . Zdarzają mi się takie przypadki , ale wystarczy telefon do kuriera lub na oddział .Trzeba pilnować .
To jest problem przewoźnika, ale też Allegro bo korzysta z uproszczonego trackingu bez weryfikacji jego poprawności. Rozmawiałem z Inpostem i stwierdzili, że po ostatnich aktualizacjach czasem brakuje niektórych statusów, ale we wewnętrznym systemie wszystko jest ok.
Kurier skanuje wszystkie paczki, które następnie zawozi do oddziału tego samego dnia do 20-stej. Tutaj brakuje nie tylko skanu odbioru, ale także skanu w oddziale. I co lepsze brakuje go tylko w uproszczonym systemie trackingu Inpost - tym dla konsumentów / odbiorców. Jak widzisz na załączonym obrazku, w bardziej rozbudowanym systemie trackingu Inpostu dla brokerów ( epaka ), status o przyjęciu w sortowni jest prawidłowo odnotowany.
@borowy33
W celu dokładniej weryfikacji opisanej sytuacji prosimy o bezpośredni kontakt za pośrednictwem formularza na stronie: https://inpost.pl/kontakt
Prosimy wówczas o podanie numerów przykładowych przesyłek oraz wskazanie sposobu ich nadania (odbiór przez kuriera, nadanie w paczkomacie/PaczkoPunkcie). Jeśli do przesyłek została wybrana forma nadania: odbiór przez kuriera od Nadawcy, prosimy dodatkowo o podanie numer utworzonego zlecenia.
Prosiłbym o podanie w tym wątku kiedy przesyłka 620383739122100112014956 została nadana i czy 05.03 jest prawidłową datą jak wynika z systemu Allegro. To jedna z paczek. Sposób nadania / ew nr zlecenia przedstawie w następnej wiadomości jak będę miał dostęp do managera.
W celu kontynuowania poruszonej kwestii bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z nami w tej sprawie. Zgłoszenie można wysłać na nasz dedykowany adres: pomoc@inpost.pl. Nie udzielamy informacji o szczegółach przesyłki na forum publicznym. Są to informacje, które możemy przekazać tylko Nadawcy/Odbiorcy lub Płatnikowi.
Bardzo prosimy w opisie zgłoszenia podać takie dane jak:
Zasygnalizowana sytuacja zostanie wyjaśniona w oparciu o przesłane zgłoszenie.
6 Mar 2021, 11:02
borowy33 Dostarczona.
Podróż przesyłki od Nadawcy do Odbiorcy zakończyła się, ale nie musi to oznaczać końca naszej znajomości:) Jeśli lubisz InPost, odwiedź nasz fanpage na Facebooku. Dziękujemy!
5 Mar 2021, 10:35
Umieszczona w Paczkomacie (odbiorczym).
5 Mar 2021, 8:00
Przekazano do doręczenia.
5 Mar 2021, 3:19
Przyjęta w oddziale InPost.
4 Mar 2021, 11:54
Przygotowana przez Nadawcę.
Czyli wszystko się zgadza , nie zeskanowana przez kuriera , obudziła się na sortowni .
Dodaj, że obudziła się w sortowni docelowej, bez przyjęcia w lokalnej. Nadal chcesz mówić, że tracking jest prawidłowy i tu absolutnie nie ma błędu ?
Właśnie możecie - jeśli tracking z winy przewoźnika jest ewidentnie błędny / niepoprawny - brakuje w nim statusów, które powinny się tam znajdować - przesyłka nie powinna być uwzględniana w jakości sprzedaży. W tej chwili zaliczacie paczki nadane terminowo jako nadane po terminie co po prostu nie jest prawdą.
borowy33 po nadaniu sprawdzaj w managerze status przesyłek , weź sobie nr tel. do kuriera i dzwoń jak widzisz ,że coś nie tak .Czasem się zdarza przy dużej ilości nezeskanowana przesyłka , ale dobre ralacje z kurierem , telefon i wszystko GRA I BUCZY .
100% przesyłek nadanych w terminie u mnie praktycznie to standard .
Kurier nie może zeskanować paczki po zamknięciu zlecenia i na tym można zakończyć te dywagacje. Widocznie twój łamie / omija regulamin, ale mój nie.
Cała sprawa sprowadza się do błędnego trackingu. Prawidłowy ma zawsze dwa przyjęcia w oddziałach - lokalny + docelowy.