Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, wystawiłem omyłkowo produkty w cenie 1 i 2 zł, które mają cenę odpowiednio 50 i 150zl. Posypały się zamówienia, których nie zrealizuję. Poinformowałem smsem kupujących. Nie chcą anulować zamówień. Jak mogę anulować zamówienia jako sprzedający, zwrócić środki kupującym i uzyskać zwrot prowizji od allegro.
Pozdrawiam serdecznie
Musisz się powołać na rażącą różnicę w cenie, oczywiście kupujący będą się domagać wysyłki towaru, czeka cię batalia. Sprzedający nie ma możliwości anulowania zamówienia, a o zwrot prowizji będziesz musiał pisać i udowodnić że nie doszło do zakupu.
Prawnie możesz wygrać ,bo ceny ewidentnie wskazują na pomyłkę ale klient uparty może cię oczernić w komentarzach a tych allegro może ale nie musi później usuwać.
@Tobolki_Polne W takim przypadku możesz anulować zamówienie (odstąpić od umowy) powołując się na;
art. 84 Kodeksu cywilnego:
§ 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).