anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu przez firmę

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Właśnie prowadzę ciekawą dyskusję w której moderator twierdzi, że mamy obowiązek przyjąć "anulowanie" zakupu przez firmę nie będącą konsumentem

kupujący użył tego słowa "anulowanie" w dyskusji

 

cyt:

RED, dlaczego wysłali Państwo produkt do kupującego, jeżeli anulował on zamówienie w ciągu regulaminowych 48 h od zakupu.

Proszę dojść do porozumienia z klientem. Jeżeli kupujący zajmuje się identyczną działalnością gospodarczą, co Państwo, to nie mają Państwo prawo nie wyrazić zgody na odstąpienie od umowy.

 

Czy ja już zgłupiałem?

Gdzie to jest w regulaminie allegro jest to napisane?

 

oczywiście w ofercie było napisane :"Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)"

 

zapytałem allegro osobną wiadomością ale ignoruje temat

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@RED poprosiłeś o "dogłębne wyjaśnienia" w dyskusji, więc tam Doradca udzieli Tobie wyczerpującej informacji.

Rozumiem, że zależy Tobie na szybkiej informacji, dlatego poprosiłem właśnie odpowiedni zespół o zapoznanie się z dyskusją i odpowiedź.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED  Allegro nie ignoruje tematu, tylko przekazali wiadomość do odpowiedniego działu, teraz ten dział konsultuje się jaką wysłać odpowiedz, no i musisz pamiętać, że tam jest kolejka jak w NFZ, więc musisz się uzbroić w cierpliwość 😉

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@KOGIEL_T więcej wiary w nas. @RED wypowiedzieliśmy się już w dyskusji. 

Przepraszam raz jeszcze za błędną wiadomość. Doradca doprecyzował wszystko w dyskusji.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@gdvorek  ja w Was wierzę😉, ale spójrz  na posty  @cztery_bez_atu  tyle razy was prosiła o usunięcie tego "radyjka" z aukcji i nadal jak chcesz kupić układ scalony, to te radyjko jest w aukcjach, ( przy tranzystorach i innych elementach półprzewodnikowych również)

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@KOGIEL_T widzę, że Monika odpisała 4 godziny temu w tym wątku. Rozumiem, że nie zawsze nasza pomoc, może być dla Was satysfakcjonująca. Mogę zapewnić, że na pewno robimy wszystko co w naszej mocy, żeby Wam pomóc.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@gdvorek w tym wątku pisało już wiele moderatorek😉,  ale niestety nie jesteście w stanie naprawić całego Allegro🙁 , a tak BTW , to dawno się nie wypowiadał kierownik @msniezek 

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@KOGIEL_T tak, tak, widziałem. Monika pisała dziś w tym wątku co udało się zrobić w tym temacie. Przekaże @msniezek, że tęsknicie 😅

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@gdvorek moderator odpisał w dyskusji - jest reakcja:

Przepraszam za poprzednie błędne wiadomości. Sprzedajacy poinformował o wyłączeniu prawa do odstapienia od zakupu - kupujący miał dostęp do tej informacji przed samym zakupem. W tym wypadku sprzedający ma prawo nie przyjąć odstąpienia. Zachęcam jednak sprzedającego do proklienckiego podejścia.

 

Zobaczymy co będzie si e działo dalej 🙂

@cztery_bez_atu jest jak Don Kichot - dzielnie walczy z wiatrakami, tylko nie widać, żeby wygrywał 😞

oznacz moderatorów

TechartGSM
#14 Krzewiciel

"Zachęcam jednak sprzedającego do proklienckiego podejścia." Hahahahaahhahahahahaha

Prawie ****** na glebę. Ostatnio wykazałem się proklienckim podejściem i z dobrego serca po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji zamiast wymienić towar na wolny od wad, poszedłem na rękę kupującemu i zwróciłem pieniądze po ponad pół roku od zakupu.

Poprosiłem wtedy Allegro o wykazanie się proklienckim podejściem i zwrot prowizji do tego zamówienia - i żeby to delikatnie napisać - Allegro jest tak proklienckie jak [edytowano]

Wymagać potraficie, na tym koniec.

oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@KOGIEL_T  napisał(a):

 "/.../a tak BTW , to dawno się nie wypowiadał kierownik @msniezek "


Cicho, sza!

🎼🎵🎹🎺
Po cichu
Po wielkiemu cichu
Idu sobie ku AG na zwiadu
I siedzu, i patrzu:

Na Gadanym cichosza
Nima Maćka i nima
Czyżby dał nam kosza?
Na Seszelach kima?
W ważkich sprawach wciąż cisza
Nic nie trzyma się kupy
Niejeden spadł z afisza
Ogólnie do d... bani.

Już nie pisze, nie dzwoni😉
Może i strzelił focha
Bógwi gdzie czas trwoni
Pewnie nas nie kocha
I cichosza, i ucichł
Szaro, Śnieżek nie śnieży
Może już nie wróci
Do swojej Macierzy?

Po cichu
Po wielkiemu cichu
Siedzu sobie, i siedzu, i patrzu
I chyba... se pójdu...

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@TechartGSM dokładnie, ja dzisiaj będę prokliencki i zwrócę kupującemu pieniądze za towar, który reklamował 3 dni przed końcem 2 letniej rękojmii.

Mam obecnie kolejny podobny przypadek, gdzie allegro pisze

"Zachęcam jednak sprzedającego do proklienckiego podejścia."

Zakup na firmę xxx i zwrot wygenerowany na osobę prywatną yyy.

Wg allegro mam stworzyć korektę, przekazać ją osobie nie związanej z firmą i oddać tej osobie wpłatę. Ktoś w allegro upadł na głowę - pomijam już fakt, że prawo jest tutaj najprawdopodobniej łamane na każdym kroku - fałszywe oświadczenie o zwrocie, podszywanie się pod firmę i itp.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@szymela54 po tylu latach pamięć już zawodzi, więc niewielka strata: wykażą się młodzi. Ale zbędne nerwy, dziś potwierdzam krótko: jestem tu bez przerwy! Pozdrawiam zimniutko 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@msniezek Nie trafiłam z Seszelami, bo to chyba jednak Spitsbergen ("zimniutko").
Ja pozdrawiam ciepło 🙂.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@szymela54  jako Śnieżek ma swój własny niż skandynawski😉, więc nie może pozdrawiać cieplutko😁

oznacz moderatorów

BiS-Zakupy
#10 Popularyzator

Nie, nie zgłupiałeś – Twoje rozumowanie jest prawidłowe i masz podstawy, by kwestionować stanowisko moderatora. Wyjaśnijmy to punkt po punkcie, na bazie aktualnego prawa oraz zasad Allegro.

Stan prawny (na 2025 r.) – kluczowe punkty:
Prawo odstąpienia od umowy (14 dni) przysługuje konsumentom oraz osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, ale tylko wtedy, gdy zakup nie miał charakteru zawodowego.

To jest uregulowane w:

  • art. 7aa ustawy o prawach konsumenta,

  • oraz art. 385(5) Kodeksu cywilnego (stosowanie przepisów konsumenckich do JDG nieprowadzących zakupu w ramach działalności zawodowej).

Jeśli kupujący prowadzi działalność w tej samej branży (czyli zakup był zawodowy), to nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy, a tym bardziej do „anulowania” zamówienia – to nie jest termin mający podstawę prawną.

Co jest błędne w wypowiedzi moderatora:
„Jeżeli kupujący zajmuje się identyczną działalnością gospodarczą, co Państwo, to nie mają Państwo prawo nie wyrazić zgody na odstąpienie od umowy.”

To jest sprzeczność sama w sobie – jeśli kupujący ma identyczną działalność gospodarczą, to zakup ma charakter zawodowy, czyli nie przysługuje mu prawo do odstąpienia. Wtedy masz pełne prawo odmówić zwrotu – dokładnie tak, jak napisałeś w ofercie.

Gdzie to jest w regulaminie Allegro?
W regulaminie Allegro nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów od firm, poza sytuacją, gdzie JDG działa jako konsument. Allegro odsyła do ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego.

W regulaminie Allegro nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów od firm, z wyjątkiem sytuacji, gdy jednoosobowa działalność gospodarcza działa jako konsument. Allegro odwołuje się do przepisów ustawy o prawach konsumenta oraz kodeksu cywilnego.

Zgodnie z artykułem 7aa ustawy o prawach konsumenta oraz artykułem 385(5) kodeksu cywilnego, prawo do odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi oraz osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, pod warunkiem że zakup nie ma charakteru zawodowego.

Jeśli kupujący prowadzi działalność gospodarczą w tej samej branży, zakup ma charakter zawodowy, a zatem nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy.

Dodatkowo, w regulaminie Allegro znajduje się zapis, że sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu, jeśli zakup był związany z prowadzoną przez kupującego działalnością gospodarczą, z wyjątkiem sytuacji, gdy zakup ma charakter konsumencki.

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...

W związku z tym, jeśli kupujący prowadzi działalność gospodarczą w tej samej branży, masz prawo odmówić przyjęcia zwrotu, nawet jeśli użył słowa "anulowanie" w dyskusji.

Dodatkowo w Pomocy Allegro znajdziesz (stan na 2025 r.):
„Kupujący prowadzący działalność gospodarczą mają prawo do odstąpienia od umowy tylko wtedy, gdy zakup nie miał dla nich charakteru zawodowego.”

Co możesz zrobić:
Przygotuj oficjalną odpowiedź w dyskusji:

Dzień dobry,
Kupujący prowadzi działalność gospodarczą identyczną z naszą, co oznacza, że zakup miał charakter zawodowy. W takiej sytuacji zgodnie z art. 7aa ustawy o prawach konsumenta oraz art. 385(5) KC nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy.

Dodatkowo w ofercie jasno wskazano: „Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)”.

Produkt został wysłany zgodnie z obowiązującymi zasadami. Nie doszło do formalnego odstąpienia w ustawowym trybie – „anulowanie” nie jest instytucją prawną w tym kontekście.

Zachowaj zrzuty ekranu dyskusji – na wypadek eskalacji lub zgłoszenia do Allegro/pośrednika.

Jeśli moderator dalej naciska – poproś o podstawę prawną jego twierdzenia oraz o wskazanie odpowiedniego punktu w regulaminie Allegro.

*JDG to skrót od Jednoosobowa Działalność Gospodarcza.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@BiS-Zakupy

Nawet jakby w regulaminie Allegro było, że sprzedawca musi przyjmować zwroty od firm z tej samej branży co sprzedawca, to taki zapis byłby nieważny. Regulamin danej platformy, nie może zmieniać czegoś, co zostało uregulowane w drodze ustawy.

 

@RED

Jak dla mnie, to odpowiedź którą cytujesz w pierwszym poście, wchodzi w kompetencje ustawodawcy. Zwłaszcza ten pogubiony fragment. 

oznacz moderatorów