Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, dostałam lakoniczną wiadomość od kupującego o treści "prosze o anulowanie zakupu" , sprawdziłam po nicku i nie znalazłam takiego kupującego, myślałam że pomyłka. Dziś dostałam z allegro info" Piszemy do Ciebie w sprawie kupującego alitamtala, który pomimo zapłaty nie otrzymał od Ciebie zamówienia lub prawidłowo wykonanej usługi z oferty 9241684893" , szukam znów po nicku, po numerze oferty, nic. Dopiero w archiwumallegro , po numerze oferty okazało się że jest to oferta z tym numerem z 31.05.2020 !!!! roku. Czy klient po 2,5 roku może chcieć anulować zakup i żądać zwrotu pieniędzy ?, nie mam nawet jak zweryfikować tej wysyłki.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu sprawy.
Aleksandra Filipek
P.S. konto o nicku alitamtala widnieje na allegro jako zawieszone,
Po za tym kupująca w pierwszej informacji chciała anulować zakup a teraz pisze o opóźnionej dostawie.
Rękojmia trwa 2 lata od sprzedaży, a na rzeczy używane rok. Kupujący (konsument) więc nie ma żadnych praw. Jeśli uważa że ma, to musi iść do sądu dochodzić swoich racji i zapewne przegra w takiej sprawie, bo poza 1 wyjątkiem, że wada produktu została przez sprzedającego świadomie ukryta (wtedy może reklamować właściwie bezterminowo), to nic nie wskóra. Dziwię się że allegro każe się spowiadać w sprawie z 2,5 roku temu, nie powinno tak być, rękojmia nie obowiązuje i allegro nie może bronić kupującego po tym czasie, wspierać jego zapytań, żądań etc. Jeśli tak jest , to pytam na jakiej podstawie, jakie przepisy czy regulaminy o tym mówią? Nie można być adwokatem kupującego bezterminowo.
Allegro pisze: W świetle prawa większość dokumentów firmowych należy przechować przez 5 lat. To prawda, ale to nie ma nic wspólnego z odpowiedzialnością z tytułu rękojmi (2 lata na nowe i 1 rok na używane). To są inne przepisy dotyczące przepisów skarbowych i nie maja zastosowania w tej sprawie.