Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja : Zakup na licytacji. Sposób dostawy np Inpost. Kupujący płaci ale przelewem zwykłym, lub dokonuje np odbioru osobistego wraz z płatnością. Po czym dostaje info że zamówienie anulowane z braku nieopłacenia. A on nie ma jak oznaczyć że zapłacił, nie może też wystawić pozytywnego komentarza.
- Czy Kupujący ma z tego powodu jakąś kartotekę? Np że jest niepłacącym?
- Czy Sprzedający ma zwrot prowizji i co jeżeli później Kupujący napisze od Allegro że jednak kupił? Jak ta prowizja jest naliczana ponownie ( np co z prowizją od wysyłki jeżeli był to w rzeczywistości odbiór osobisty)?
- Gdzie Sprzedający może oznaczyć że do sprzedaży jednak doszło, ale bez kosztów wysyłki?
Bo chyba nie sekujecie przelewów bezpośrednich na konto czy odbiorów osobistych?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Anulowanie zakupu przez Allegro nie jest odstąpieniem od umowy kupującego ze sprzedającym.
Czym jest automatyczne anulowanie transakcji przez Allegro?
Anulowanie transakcji wywołuje skutek wyłącznie wewnętrzny, tj. w ramach infrastruktury Serwisu. Między innymi wpływa na zwrot naliczonej prowizji.
Wskazany mechanizm nie niweczy skutków cywilnoprawnych zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Państwem, nie zwalnia też z obowiązku wzajemnego świadczenia wynikającego z zaistniałego stosunku prawnego.
W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam
// Wiktoria B
Zespół Allegro
Mimo to kupujący nie może wystawić komentarza, co jest niezgodne z tym; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX
Ponieważ anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy,
Zakup anulujemy automatycznie (czyli za Ciebie), jeśli podczas zakupu wybierzesz płatność z góry i w wyznaczonym czasie nie opłacisz swojego zamówienia.
Niezależnie od tego, czy to Ty anulujesz zakup, czy zrobimy to automatycznie, po anulowaniu:
@xyz96 @nat_not no i jest myk. Bo Kupujący zapłacił ( ale poza systemem), odebrał i jest zadowolony ( przecież nigdzie nie ma zakazu płatności przelewem na konto czy odbioru osobistego). Ale ma "zszarganą" kartotekę 😁 ( o czym czesto nie wie), a sprzedajacy nie może dostać komentarza, zaś Allegro jest "w plecy" prowizję.
@nat_not - brzmi logicznie?🤔
@pinsplash Allegro tym mieszaniem zasad i pojęć chciało utrudnić kupującym wystawianie negatywów. Okazało się jednak, że utrudniło też wystawianie pozytywów, bo anulowanie nie zawsze jest odstąpieniem od umowy, a niby tylko odstąpienie przed wysyłką (też anulowanie) blokuje komentarze.
@pinsplash Każdy kupujący, podobnie jak sprzedający, ma u nas - jak to ująłeś - "kartotekę". Wszystkie działania są odnotowywane na jego koncie.
W przypadku zgłoszenia, że doszło do sprzedaży, choć w systemie transakcja jest anulowana, prowizję nalicza pracownik i on po zapoznaniu się ze sprawą podejmuje ostateczną decyzję.
Sprzedający nie ma możliwości oznaczenia, że zrealizował anulowaną transakcję.
Dodam, że opisany przez Ciebie problem może się pojawić, gdy strony decydują o zmianie warunków finalizacji transakcji zawartych w ofercie. Radzimy, żeby tego unikać.