anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zamówienie "w realizacji".

michufzr
#7 Wielbiciel

Cześć naszych zamówień jest anulowana zaraz po zakupie i nie ma z tym najmniejszego problemu. 

Niektóre zamówienia, np. z dwu dniowym nadania klienci chcą anulować po ich zrealizowaniu.

Ostatni przypadek skłonił mnie do napisania tego postu.

Klientka dokonała zakupu w ofercie z 3 dniowym czasem wysyłki. W 3 dniu postanowiła anulować zamówienie.

Napisałem, że nie jest to możliwe ponieważ zostało zrealizowane i czeka na nadanie.  Przygotowujemy ich dziennie kilkaset i nie jest możliwe fizyczne odnalezienie jednej przesyłki. 

Poprosiłem o nie podjęcie przesyłki z paczkomat, po jej powrocie zostanie przyjęta jako zwrot, a klient nie zostanie obciążony żadną opłatą. 

To niestety nie wystarczyło, klientka odebrała przesyłkę z powodu multiskrytki, następnie ją tam ponownie umieściła, nie wykonując zwrotu. Inpost doręczył ją ponownie.

W otwartej dyskusji w której pada wiele "miłych" słów, pomoc allegro stwierdza, że winę za sytuację ponosimy my i mamy natychmiast zwrócić wpłatę, za zamówienie które czeka na odbiór.  

Zaznaczam, że od złożenia zamówienia mija dzisiaj 9 dzień, mimo to narzucany na nas jest termin krótszy. 

Idąc tym tokiem, anulować i przenieść odpowiedzialność za wysłania można praktycznie w każdej sytuacji na sprzedającego. Część naszych przesyłek skanowanych jest dopiero na sortowni w godzinach popołudniowych/wieczornych. 

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@michufzr Podaj, proszę, numer tego zamówienia.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

michufzr
#7 Wielbiciel
abc353d0-4a1c-11f0-8e8c-835607bf6478 numer zamówienia
c4ede1b8-fc7e-494a-b37e-451c1786e570 numer dyskusji
 
 
oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Dziękuje @michufzr, weryfikuję Twoją sprawę z odpowiednim zespołem.
Wrócę jak tylko otrzymam odpowiedź 🙂

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator
Moderator

Zweryfikowaliśmy tą sprawę.
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, może to zatem zrobić przed nadaniem paczki i tak też było w sprawie opisanej przez Ciebie tutaj:
- Konsument odstąpił od umowy 18 cze 2025 09:16
- Zmiana statusu na "Przyjęta w Centrum Logistycznym" - 18 Cze 2025, 16:48
Według trackingu przesyłka nie była jeszcze w trasie, nasz serwis nie wnika w logistykę między sprzedawcą, a przewoźnikiem.

 

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

Najder_sklep
#8 Zapaleniec

Kiedy według Allegro dochodzi do "sprzedaży"/ zawarcia umowy na odległość? 

Naturalnie klient może odstąpić od umowy w przeciągu 14dni, może również zgłosić zwrot w terminie 14dni. Jako sprzedający mam 14dni od momentu zgłoszenia tego zwrotu na zwrot wpłaty, dlaczego więc zostaje  wymuszone wcześniejsze wykonanie zwrotu przesyłki, którą potencjalnie klient może jeszcze odebrać? 

oznacz moderatorów