anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowany zakup za pobraniem - problem z zwrotem prowizji

UciekajZaMiasto
#9 Pomysłodawca#

 

Zakup za pobraniem, przed wysyłką zawsze kontaktujemy się z klientem w celu potwierdzenia czy:

zamówienie nie jest omyłkowe

telefon jest poprawny

adres jest prawidłowy.

Klientka kupiła okulary a następnie zrezygnowała telefonicznie. Złożyliśmy wniosek o zwrot prowizji, oczywiście Allegro uwaliło zwrot i w kilku wiadomościach żąda od nas wymuszenia na kliencie pisemnego anulowania zakupu! Nasza prośba o kontakt allegro z kupującym w celu potwierdzenia jest ignorowana, gdyż rzekomo nie kontaktują się z klientami - BZDURA!

" Zapoznałam się z Pana sprawą. Abym mogła podjąć decyzję, mam prośbę, aby wysłał Pan zrzut ekranu odstąpienia Kupującego: AO96 Oferta: 9020955700
Dodam, że nie otrzymał Pan automatycznego zwrotu prowizji, ponieważ nie wprowadził Pan numeru przesyłki i nie mieliśmy jak prześledzić przebiegu dostarczenia."

"Nie kontaktujemy się z Kupującymi, celem uzyskania dokumentu potrzebnego do uzyskania zwrotu prowizji. W intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. Abym mógł podjąć decyzję, mam prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Wyjaśnię, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, to w intencji Sprzedającego jest dostarczenie dokumentów potrzebnych do zwrotu prowizji. W związku z czym ponawiam, prośbę, aby przesłał Pan odstąpienie Kupującego AO96 od umowy, w związku z oferta 9020955700. Przypomnę, że odstąpieniem może być nawet zrzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Oczywiście, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy telefonicznie. Sprzedający natomiast musi być świadomy, że w niektórych sytuacjach do przyznania zwrotu prowizji możemy potrzebować dokumentu odstąpienia Kupującego od umowy. Niestety w takich sytuacjach nie możemy polegać na słowie.
Dla ułatwienia, jako odstąpienie traktujemy rzut ekranu z Państwa korespondencji SMS-owej lub e-mailowej, w której Klient wyraża chęć rezygnacji z zakupu."

"Tak jak informowałem, do przyznania zwrotu prowizji w wyznaczonych sytuacjach, potrzebujemy dokumentu świadczącego o odstąpieniu Kupującego od umowy.
Kupujący może odstąpić telefonicznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca, natomiast musi pamiętać że w wyznaczonych sytuacjach, możemy potrzebować dokumentu, który potwierdzi odstąpienie od umowy. W Pana sytuacji, jest to wymagany dokument.
Po jego otrzymaniu, będę wstanie podjąć decyzję, co do zwrotu prowizji."

"Bez wskazanego dokumentu nie jestem wstanie przyznać zwrotu prowizji.
Zachęcam do kontaktu z Kupującym celem jego uzyskania."

 

Na innym naszym koncie w trakcie rozmowy okazało się, że to co klient zamówił: dwa elementy instalacji elektrycznej przyczepy, nie będą pasowały do jego potrzeb. Wobec tego klient zrezygnował i poprosił o anulowanie zamówienia. Allegro najpierw z automatu uwaliło zwrot prowizji a następnie po odwołaniu:

 

 

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Wtyczka elektryczna 7 PIN BRINK DO haka przyczepki
(7580916466)
19,00 zł
1x 19,00 zł

Dzień dobry m.milek,
przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny!
Poznaj szczegóły decyzji
Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nie spełnia wszystkich warunków jego otrzymania.
Rozumiemy, że dostosowanie się do zasad rabatu transakcyjnego wymaga czasu. Dlatego wnioski, które nie
spełniają warunków jego otrzymania będziemy akceptować do połowy 2021 roku. W ten sposób zyskujesz więcej
czasu na lepsze zapoznanie się z tymi zasadami.
Zacznij je stosować, aby następnym razem szybciej odzyskać prowizję.
Dotyczy zwrotu 1/1 szt. z zamówienia od georgdach1 z dnia 11 marca 2021, 23:20.
[/]
Adapter 9907/9906 przejściówka 7/13 13/7 hak BRINK
(9938063652)
59,00 zł
1x 59,00 zł

 

Wygląda na to, że pracownicy allegro w zależności od tego, którą nogą rano wstali z łóżka, albo łaskawie przyznają zwrot prowizji albo idą w zaparte. Zażądaliśmy podstawy prawnej takiego działania które jest sprzeczne z ustawowym prawem klienta do odstąpienia od umowy... CISZA

 

Pamiętam że kiedyś korespondowałem z pracowniczką allegro i otrzymałem instrukcje, iż pomimo tego że klient rezygnuje przed wysyłka za pobraniem, należy wystawić list przewozowy, żeby "system" automatycznie przyznał zwrot prowizji. Moje tłumaczenie, że to JEST NIEDOŻECZNE i niepotrzebnie drażni klienta co w konsekwencji skutkuje kolejną niepotrzebną dyskusją w stylu: MAM PROBLEM Z REZYGNACJA Z ZAKUPU jest do dziś zbywane.

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@autolampylach rozumiem, że ta sprawa jest dla Ciebie frustrująca, jednak osoby, które rozpatrują Twoje zgłoszenie obowiązują procedury, nie odpisują Ci boty, ale w każdej wiadomości otrzymasz podobne wiadomości, bo zasady są takie same. 
Przede wszystkim chciałabym poprosić Cię o kontynuowanie korespondencji w jednej sprawie, nie będę już wypowiadać się w tym wątku, ponieważ sprawa jest wyjaśniana e-mailowo i tylko w ten sposób można ją rozwiązać. Prześlij proszę zrzuty ekranu, o które zostałeś poproszony w sprawie nr 31369594
Mam nadzieję, że po przesłaniu zrzutów z prób skontaktowania się z kupującym uda się pozytywnie rozpatrzyć Twoją prośbę. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

autolampylach
#8 Zapaleniec#

nie mam zrzutów 

próbowałem dzwonić do niego

nie mam czasu na ciągłe pisanie do klientów 

prościej jest zadzwonić

 

 

oznacz moderatorów

drugibrzeg
#7 Wielbiciel#

mam ten sam problem… klient zamówił turbosprężarkę za pobraniem na Allegro Lokalnie, napisał SMS z innego numeru niż widnieje w danych kupującego, że prosi o kontakt w sprawie tej turbiny i odstąpił od umowy w trakcie rozmowy telefonicznej bo „wysyłka jest dla niego zbyt droga”

SMSy do kupującego z prośbą o odstąpienie od umowy na piśmie poprzez e-mail/SMS są delikatnie mówiąc olewane… a mi naliczyło 60 złotych prowizji za „sprzedaż” czegoś, co w rzeczywistości się nie sprzedało. mam wrażenie, że to działanie podjęte z premedytacją przez kupującego, a Allegro nie wychodzi z inicjatywą rozwiązania problemu. to pierwsza taka sytuacja za 7 lat mojej skromnej sprzedaży przez portal Allegro, a czuję się traktowana jak oszustka za zawrotną kwotę 60 złotych.

oznacz moderatorów