Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W związku z informacją jaką serwis Allegro podaje w wiadomości informującej o odrzuceniu wniosku o rabat transakcyjny związany ze zwrotem towaru, postanowiłem opisać moje wątpliwości z tym związane, czekam też na odpowiedź od konsultanta, ponieważ te same pytania zadałem w odwołaniu od odrzucenia wniosku o zwrot prowizji:
1. Dlaczego warunkiem automatycznego przyznania rabatu jak to określa cytat z e-maila od Państwa: "jest zwracanie kupującym wpłaty przez Allegro Finanse, jeśli tym sposobem płacili za zakupy", natomiast w formularzu zwrotu umożliwiają Państwo wpisanie przez Klienta numeru konta?
2. W jaki sposób mam zweryfikować, czy numer konta wpisany przez Klienta we wniosku o zwrot jest przypisany do konta bankowego na które wykonywany jest automatyczny zwrot przez Allegro Finanse?
3. Którą formę zwrotu traktować jako nadrzędną? W mojej opinii jeżeli Klient wpisuje numer konta to jest domniemanie żądania zwrotu na ten podany rachunek bankowy, a skoro nie wiem, czy jest on taki sam jak rachunek z którego została dokonana wpłata, nie powinienem zwracać wpłaty przez Allegro Finanse?
4. Co w sytuacji, gdy jednak zwrócę wpłatę przez Allegro Finanse, a okaże się, że podany we wniosku numer konta, nie był tym z którego pierwotnie została opłacona transakcja. Nerwowy Klient mógłby wystawić negatywny komentarz za zignorowanie informacji o przekazaniu wpłaty na rachunek, który wpisał we wniosku przy dokonywaniu zwrotu?
Co o tym sądzicie? Czy mam rację?
@kulki-kulki-pl Tak. Masz rację w stu procentach. Dopiszę inny problem:
Z AF nie da się wypłacić części środków.Trzeba wszystkie. Jeśli w tym momencie klient zwróci towar, wiele firm nie będzie miało jak zwrócić wpłaty. Konta doładować się nie da i trzeba czekać na wpłaty od innych. Czasem jest to kilka/ kilkanaście dni. W takim wypadku powinno się zwrócić na konto, jeśli klient nie ma ochoty czekać.
@WREDZIA-W1 Ja od dawna postuluję : AF powinno mieć możliwość "doładowania" - zwłaszcza teraz, kiedy wchodzi "automatyka" zwrotów.
@pinsplash Popieram w stu procentach!!!!!
Automatyczny zwrot jest uzależniony od zwrotu przez Payu, jak zrobisz na konto trzeba będzie się odwołać 😞
Co do kont klientów nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo nigdy nie dostałem na allegro pisma o odstąpieniu zawsze odstępują przez formularz na allegro i zawracałem przez payu.
W formularzu Allegro też Klient podaje numer konta. Otrzymujesz automatyczną wiadomość od Allegro, o treści: Klient xyz zgłosił zwrot towaru. Następnie jest informacja o jaki towar chodzi. Poniżej są dane Klienta i jeszcze niżej Zwrot środków: "Dane konta do zwrotu środków": numer konta, imię nazwisko, adres do przelewu.
teoretycznie Klient dokonując zwrotu przez formularz Allegro małym blado szarym druczkiem jest informowany o: " Zwrot dokonywany jest na konto, kartę płatniczą, rachunek powiązany z kredytem lub inną metodę płatności wykorzystaną podczas zakupu. Jeżeli nie będzie to możliwe sprzedający zwróci środki na poniższe konto. Jeśli zakup opłaciłeś ratami PayU złóż dyspozycję odstąpienia od umowy kredytowej u Pożyczkodawcy"
Ale jeżeli zwrócę należność przez Allegro Finanse, a przypuśćmy, że w odstępie czasu między zakupem, a zwrotem Klient zlikwiduje konto, z którego dokonał opłaty, albo zajmie mu je komornik, albo straci dostęp do konta, dlatego w formularzu poda do zwrotu inne, to w sytuacji, gdy zgodnie z regulaminem Allegro zwrócę mu należność na to zlikwidowane/zajete, te pieniądze do niego nie dotrą, może złożyć pozew, a ja odpowiadać za brak zachowania należytej staranności podczas wykonywania transakcji, bo mimo że miałem podany w formularzu numer konta do zwrotu, wykonałem przelew przez Allegro Finanse, na rachunek, który został zamknięty/zajęty/utracony.
Pozdrawiam
Łukasz
Pamiętaj, że to nie jest do końca automatyczny zwrot prowizji.
Musisz pamiętać o wysłaniu wniosku.
Polecam narzędzie automatyzujące ten proces:
https://niezbedniksprzedawcy.pl/AsystentSprzedazy/automatyczne-zwroty-prowizji-allegro/o_narzedziu/