anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bezpodstawne negatywy

MAMY ROZWIĄZANIE!
Adalek47
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Post ten kieruję głównie do Administracji Allegro. Kiedy w końcu system wystawiania ocen zostanie usprawniony? To jest jakaś farsa. Wczoraj nakryłem jednego sprzedającego na tym, że wtajemniczył swojego koleżkę, aby ten kupił ode mnie przedmiot, podam tutaj nawet nick tego Allegrowicza, bo czemu nie [edycja]. Po kilku dniach otrzymałem negatywny komentarz od jego znajomego. Zrobiłem oczywiście research na własną rękę, bo w kwestii szukania powiązań, Allegro nie pomogło mi jeszcze ani razu. Były takie przypadki, że konsument, który zakupił ode mnie przedmiot i wystawił negatywa, później dziwnym trafem znalazł się również na grupce o tematyce hurtowej i mnie na niej oczerniał, co jest oczywiście chore. Powód? Błędna wysyłka - nie ten model słuchawek. Udało mi się znaleźć powiązanie na Facebooku, dwa barany - bo inaczej tego się ująć nie da, dali sobie opis na profilu typu "Szefuncio" w firmie "jak być skończonym głupkiem". W ten sposób ich zdemaskowałem. Dzisiaj doszedł kolejny negatyw. Powód? Rzekomo nie ten kolor co trzeba. Problem w tym, że nie otrzymałem żadnego dowodu/zdjęcia to potwierdzającego. Dzwonię, nie odbiera. Piszę, nie odpisuje. Zaproponowałem zwrot całej kwoty za zamówienie, bez konieczności odsyłania przedmiotu. Nie znam jeszcze normalnego konsumenta, który by na to nie poszedł. Skutek? Blokada numeru telefonu.. Dzwonię z drugiego, również blok. Czy tylko ja uważam, że coś tu jest nie tak?

Allegro bez zaprzeczeń to największy serwis sprzedażowy w kraju. Wiele spraw nie funkcjonuje w nim jednak tak jak powinno. System wystawiania ocen jest źle skonstruowany. Kupujący ma prawo wystawić nam ocenę od razu po kupieniu przedmiotu, nie musi nawet czekać żeby nas obsmarować. Zauważyłem, że im bardziej się staram o te oceny, tym więcej przybywa mi negatywów. Kupujący jest traktowany niczym bożek, a my? Ciężko to nawet opisać.

Pozdrawiam.

 

oznacz moderatorów
48 ODPOWIEDZI 48
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Adalek47 @_Likos_ To z tym chodzeniem do sądu nie jest tak straszne, owszem, trzeba zainwestować w prawnika, jednak przy wygranej sprawie koszty pokryje przegrany, włącznie z kosztami prawnika i zapłaci odszkodowanie. Może warto zasięgnąć opinii czy porad prawników i może znają się tacy, którzy wezmą sprawę bez wkładu finansowego za odpowiedni procent z odszkodowania.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

ZibiK30 omg żartujesz czy nigdy nie miałeś do czynienia z sądem??? Po 1  nieprawdziwy negatyw można udowodnić i czasem nie jest to takie trudne natomiast inna rzeczą jest odszkodowanie. W polskim prawie aby je uzyskać musisz PRECYZYJNIE WYLICZYC faktycznie utracone korzyści. Wiec de facto : proces wygrasz odszkodowania nie dostaniesz bo nie jesteś w stanie udowodnić ile złotówek straciłeś przez ten komentarz. A pokaż mi prawnika który zgodzi się pracować za procent od przeprosin:). Jak już pisałem sprawy sądowe są dla sprzedających nieekonomiczne. 

Z drugiej strony nie napisałeś jakie Ty widzisz rozwiązanie sytuacji no i czemu według Ciebie system obiektywny oceny sprzedających miałby być zły

oznacz moderatorów
bethke
#9 Pomysłodawca#

Likos, lubię Twoje komentarze, ze wszystkimi się zgadzam. Ale jest małe „ale” …

Kupujący otwierają dyskusje z byle powodu, by np. zapytać o coś, a potem nie dbają o ich zamknięcie, nie reagują na prośby.

Duża ilość zwrotów może wynikać też ze zwrotów od tzw. smarciarzy, którzy dobierają przedmioty im niepotrzebne, by dobić do 40 zł, po czym zwracają zbędne nadwyżki.

oznacz moderatorów
musicsklep_pl
#12 Orędownik#

A ja myśle ze teraz to kupujący zgrywają "panów życia i śmierci" a zakupy na allegro traktują jako zabawę, bądź wypożyczalnię. 

oznacz moderatorów
malinowysoczek
#8 Zapaleniec#

Zgadzam sie robią zakup po to by zrobić zdjęcie z zamówioną rzeczą wstawić na FB  i zwrócić. 

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

@malinowysoczek  Lub wyzdrowieć w ciągu siedmiu dni i zrobić zwrot roślinek🤣

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

SYSTEM KOMENTARZY JEST ZBĘDNY - HIT ROKU 😄

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

xyz96 skoro sprzedawce można ocenić obiektywnie na podstawie danych dostępnych w allegro to czemu ma służyc system komentarzy??? Temu aby klient mając gorszy dzień miał sie na kim wyładowac??? I aby potem odczytać od pracownika alllegro : "każdy klient ma prawo do własnej subiektywnej oceny" i przez to że ktoś ma gorszy dzień na miesiąc tracisz Super sprzedawce co od razu skutkuje spadkiem obrotów. Niby temu ma służyc obecny stystem komentarzy??? . Nie neguje potrzeby ocen sprzedawców jako takiej lecz uważam że obecny system robi wiecej krzywdy niż pożytku.

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

@_Likos_ myślę podobnie. Tak jak opisujesz, jeśli jest problem z towarem, dostawą, czy obsługą klient może zrezygnować z zakupu, zareklamować, odesłać, wystapić do POK, rozpocząć dyskusję itd. Jest masa sposobów na rozwiązanie takiego problemu i większość kupujących z tego korzysta.

Z mojego doświadczenia komentarze negatywne wystawiają osoby, które nie chcą skorzystać z przysługujących im praw. Czyli nie zgłaszają problemów z produktem, nie odstępują od umowy, nie reklamują, jest z nimi utrudniony kontakt, tzn. nie odpowiadają na wiadomości, nie są zainteresowani wymianą, czy rozwiązaniem problemu. O dziwo, nigdy nie dostałem negatywnej oceny od osoby, której wymieniłem produkt, czy odesłała go w ramach zwrotu. 90% ocen negatywnych dostaję od osób, z którymi nie ma żadnego kontaktu i często nie do końca wiadomo dlaczego taki komentarz wystawiły ? Ewentualnie twierdzą, że coś jest nie tak z zakupionym produktem, jednocześnie nie chcąc go wymienić, czy zwrócić ?? Czy to jest normalne ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
Adalek47
#9 Pomysłodawca#

mikeza W moim odczuciu również to tak wygląda. Na ten moment mam 2 negatywy, do obu Panów się nie idzie dodzwonić, bo jest blokada. Zero reakcji na chęć rozwiązania problemu poprzez wymianę/zwrot pieniędzy. Tak się nie zachowują konsumenci, z czego można od razu wywnioskować, że to celowe działanie konkurencji. Często zdarzają się zwroty i rzeczywiście NIGDY nie otrzymałem negatywa od klientów którzy zwracają. Coś w tym jest

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

@Adalek47  ja już nawet dałem sobie spokój z próbami kontaktu czy wysyłaniem prośby o usunięcie komentarza. Robię to tylko w takich sytuacjach, gdzie komentarz wskazuje na pomyłkę kupującego. A jeśli ktoś kupuje ode mnie rzecz, którą mam w ofercie wiele lat, wysyłam mu ją praktycznie natychmiast, a potem dostaję negatywa i po jednej gwiazdce za każdy element transakcji, to wiem, że to nie była żadna pomyłka. Więc szkoda mojej fatygi, bo nikt nie zareaguje na próby kontaktu z mojej strony, czy prośbę o usunięcie komentarza. Dodatkowo z treści komentarza nie wynika nic, albo jest ona kłamliwa, czyli niezgodna z prawdą.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

No cóż, stracicie tylko klientów, bo wielu ludzi nie kupuje i nie lubi kupować tam gdzie jest wszystko tajne a jak ktoś będzie chciał kogoś obsmarować to nie jest mu potrzebna zgoda allegro, jest wiele do tego miejsc w internecie i można je łatwo znaleźć.

Większość sprzedawców się rozwija dzięki poleceniom a poleca się tych dobrych, tu też większość bo pewnie ponad 80% komentarzy jest dobrych i polecających, chyba nie sądzicie że ktoś zmieni system na tylko dobre komentarze i oceny? Bo to dopiero byłoby hahaha.

Polecam poprawić obsługę lub naprawdę rozwiązać prawdziwy problem nieuczciwych komentarzy a nie usiłować ukrywać własne błędy, bo z tego można wywnioskować, ze jeśli sprzedawca zawini w czymś to powinno to być wyciszone zaraz przed innymi i załatwiane tylko między allegro i kupującym? Wy też kupujecie i też potem możecie się na tym naciąć 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
Adalek47
#9 Pomysłodawca#

ZibiK30 Ty cały czas wykraczasz poza sferę problemu. Nikt nic nie wspominał o "tylko dobrych komentarzach", tylko żeby Allegro usprawniło system wystawiania ocen, nic więcej. Dalsza dyskusja nie ma sensu, znów powtarzasz to samo o obsłudze i ukrywaniu błędów. Twoja wypowiedź nic nie wnosi. Zresztą, przekonasz się na własnej skórze któregoś razu, to zmienisz trochę zdanie na ten temat.

Poza tym wracając do tego o czym wcześniej pisałeś, że klienci nie kierują się ceną przy wyborze produktu. Moim zdaniem nie jest to prawda, większość społeczeństwa nie jest na tyle obeznana w temacie, śmiem twierdzić nawet, że większość ludzi jest zwyczajnie głupia. Patrzą głównie na cenę, nie chce im się nawet zjechać w dół strony, przejrzeć oferty innych sprzedawców. Wybierają to co najtańsze i to co na samej górze, a na samej górze znajduje się zazwyczaj co? No najtańsza i wyróżniona oferta, a czemu jest na samej górze? Bo najwięcej ludzi ją kupiło, proste.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Adalek47 mam zacytować wypowiedzi o tym świadczące czy co?

Likos napisał:
"ja myśle że w tym momencie system komentarzy jes po prostu zbedny.  Po kolei: zgodność z opisem: jełsi produkt jest zgodny -nie ma problemu, jelsi jest niezgodny- kupuący może reklamować lub odstąpić od umowy." Przeczytaj też resztę, bo uznałeś tą wypowiedz za rozwiązanie problemu.

Ty napisałeś:
"Cała szajka odbywa się tutaj na Allegro, więc to Allegro powinno usprawnić owy system tak, aby nie było oszukanych ocen."

Sam piszesz i wskazujesz przykłady nieuczciwych spiskowych negatywnych komentarzy (ocen) w stosunku do Ciebie. Rozumiem to i Ciebie, ale czy na tej podstawie można się domagać zmian (jakich?) czy też ograniczeń możliwości komentowania, co sugeruje dalsza część dyskusji? To wygląda a raczej jest podobny mechanizm co do gwałciciela tłumaczącego się, że ofiara była wyzywająco ubrana, więc nie powinna się tak ubierać. A w tym wypadku próbujecie przekonać iż jeśli nie będzie możliwości złych komentarzy (opinii) to nie będzie będzie problemu?

Źle interpretujecie problem, bo nie tkwi on w ograniczeniach i zmianach możliwości oceniania tylko w nieuczciwej praktyce nielicznej grupy ludzi (firm) i to jest wasz problem, szukajcie rozwiązania co i jak robić z takimi ludźmi czy firmami a nie jak im utrudnić doraźnie szkodzenie bo to nie rozwiąże waszego problemu. 

Zamiast ograniczeń dajcie pomysł allegro aby dodała np usługę ochrony sprzedawcy z jakimś abonamentem (nie sądzę aby był duży) gdzie będzie jakaś kancelaria prawników zajmowała się takimi nieuczciwymi ludźmi i firmami szkodzącymi wam.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

@ZibiK30  to nie jest ich problem, ale praktycznie wszystkich sprzedających na tym portalu.

Oczywiście pomysł jaki zaproponowałeś, czyli jakaś forma wspracia ze strony allegro w takich przypadkach byłby super. Możliwe, że ograniczyłby np. komentarze złośliwe, wystawiane np. przed odbiorem paczki, albo tylko i wyłącznie w celu zepsucia opinii sprzedawcy.

Kto wie, czy np. obligatoryjna dyskusja nie byłaby fajnym rozwiązaniem, bo wtedy pozwoliłaby ustosunkować się sprzedawcy do zarzutów klienta, a nie jak to ma miejsce aktualnie, że dostajemy negatywy nawet nie wiadomo za co. Taka dyskusja, która byłaby uruchamiana przed wystawieniem negatywnej oceny pozwoliłaby równiez ocenić podejście sprzedawcy do prób rozwiązania problemu jaki ma kupujący i ewentualnego udziału allegro w całym procesie, co również mogłoby być potem oceniane przez portal i miałoby wpływ na łaczne oceny sprzedawcy.

Na tą chwilę możemy pomarzyć o tym, bo od jakiegoś czasu allegro stanęło na stanowisku - kupujący nasz pan, a sprzedawca, no cóż. Jak się nie podoba, to przyjdzie nowy, w końcu pakiet powitalny działa już prawie rok 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@mikeza Nie sądzę aby to były marzenia, łatwiej podjąć próbę wprowadzenia dodatkowych opcji w celu pomocy niż ograniczeń, które niestety niewielu i niewiele pomogą a w mojej opinii przyczynią się do spadku popularności i sprzedaży dla wielu więcej. Ludzie nie lubią ograniczeń i zakazów. Ale jestem po waszej stronie i was rozumiem. Tylko jestem przeciwko ograniczeniom bo nie wierze w ich pozytywny skutek.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

ZibiK30 jak słusznie mnie zacytowałaeś napisałem" system komentarzy"  i tak uważam. Szkoda że nie zauwazyłeś że wielokrotnie napisałem że potrzebny jest obietywny system ocen sprzedawców aby klient miał możliwość rozeznania który sprzedawca daje lepsze możliwości i któremu bardziej zależy i u którego sprzedawcy wolałby produkt kupić. Tyle że naprawde można to zrobić w sposób zupełnie obiektywny na podstawie danych do których serwis ma dostęp i może wyliczyć srednią. Zresztą my w panelu sprzedawcy już mamy zakładke : jakośc mojej sprzedaży. Gdzie naprawde jest to pokazane obiektywnie i szczegółowo. Wystarczyłoby tylko udostępnić wgląd w tą zakładke z poziomu kupującego w wówczas kazdy klient by wiedział z jakim sprzedawcą ma do czynienia.

No a póki co od Ciebie żadnych konstruktywnych rozwiązań nie usłyszeliśmy:)

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@likos, nie grzebie się w czymś co się sprawdza. Subiektywizm to własne zdanie i nie można nikogo pozbawiać tego zdania. Podałem jeden pomysł, jednak wy sami musicie rozwiązać problem, ja jedynie bronię swobodnej możliwości wyrażania własnej opinii, jeśli ona jest krzywdząca i sprzeczna z prawem to trzeba zastosować dostępne narzędzia aby ją usunąć lub znaleźć jakąś metodę czy inne narzędzia aby je usuwać.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

ZibiK30 rozmawiamy o możliwości i sensie poprawy ocany sprzedającego aby była ona obiektywna. I aby ta jak napisałeś niewielka grupa nie mogła zrobić kuku licznej grupie uczciwych sprzedawców. Klienci doskonale by mogli sie zorientować który sprzedawca jest rzetelny a który nie jest tylko patrząc na ocene obiektywną wystawianą przez system allegro. Natomiast Ty zdaje sie patrzysz wyłączni z punktu widzenia klienta i nie chcesz aby Klientom cokolwiek odebrano bo zdaje sie tak to rozumiesz. My naprawde ni mamy pretensji do 99% klientów  przecież to nasi pracodawcy. Natomiast ten 1% nieuczciwych lub nierzetelnych lub po prostu złośliwych klientów czy też konkurencji robi naprawde dużo złego zarówno nam jak i pozostałym naszym klientom przez zamazanie prawdziwego obrazu naszej pracy. I to nalezałoby poprawic

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

ZibiK30 zdaje się że jesteś wyłącznie kupującym. My sprzedajemy ale także jak każdy dużo kupujemy na allegro. I znamy problem z jednej jak i drugiej strony. Naprawdę jest to przykre kiedy dostajesz ocenę zupełnie niesprawiedliwa, wpływa ona na Twoją prace a nic z tym nie możesz zrobić. Ja wielokrotnie prosiłem klientów o usuniecie dobrych ocen z jedną czy dwoma czterema gwiazdkami. Dla klientów to były dobre wysokie oceny pozytywne dla mnie każda 4 obniżała jakość sprzedaży i przybliżała do utraty statusu super sprzedawcy. Dlatego właśnie że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia właśnie dlatego system ocen powinien być WYŁĄCZNIE OBIEKTYWNY wówczas równo i sprawiedliwie traktowałby wszystkich sprzedawców a konkurencji nie pozwalałby na działania obniżające ocenę

oznacz moderatorów