Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć!
Zwracam się do Was z pytaniem czy ktoś ma jakieś doświadczenie ze skutecznym ściągnięciem długu od Kupującego, który nie odebrał paczki pobraniowej? Chodzi o podwójny koszt za podróż paczki: koszt przesyłki pierwotnej i powrót paczki. Wiem, że na początek należy odstąpić od umowy i wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty, ale pytanie brzmi co dalej jeśli Kupujący olewa temat i ciągle ma nas w nosie? Czy ktoś przebył drogę sądową, ile to kosztuje, czy jest to łatwe w przygotowaniu etc.?
Z góry dzięki za pomoc!
pozdrawiam,
Tomek
@grandanaallegro Tutaj masz poradę z tego forum ( fakt ze sprzed jakiegoś czasu)
Oddajemy do sądu WSZYSTKIE nieodebrane pobraniówki, nie interesują nas żadne tłumaczenia. Nieodebrana pobraniówka, wysyłamy przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wezwanie odpowiada może 1 na 20 delikwentów. Żeby się nie pakować w koszt uzyskania PESEL-u z MSWiA co jest płatne 30zł ( i ostatnio bardzo utrudniają uzyskanie danych) spraw nie kierujemy do e-sądu tylko do zwykłego sądu w trybie postępowania uproszczonego (koszt pozwu 30zł) Można taki pozew złożyć w sądzie cywilnym w swoim mieście.
W pozwie należy zaznaczyć że do dnia złożenia pozwu delikwent nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy dzięki czemu wedle własnego uznania możemy żądać nie tylko kosztu zwrotu i różnicy pomiędzy wybranym a najtańszym sposobem wysyłki ale :
1. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot
2. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot oraz towar a dodatkowo domagać się w pozwie by delikwent przysłał po towar własny transport
Trochę czekamy na wyrok, potem wniosek o klauzulę wykonalności i sprawa do komornika. Tym sposobem "żartowniś" od nieodebranej paczki jest w plecy kilkaset złotych.
@msniezek nie moze uwierzyć że są nieuczciwi kupujący...
Wiem, że na początek należy odstąpić od umowy i wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty, Ty czy kupujący? a jak odstąpił to?