Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, Kupujący dokonał od zakupu za pobraniem ( ponad 80 000 zł ) - prowizja 5000 zł . Zamówienie zostało anulowane ponieważ kupił celowo i tak by tego nie odebrał. Nie możemy odzyskać prowizji ponieważ nie odstąpił on od umowy ale nie ma z nim żadnego kontaktu , telefonicznego, sms i na e-mail.
Płacimy miesięcznie około 30 000 zł prowizji miesięcznie i jakoś nie widać u nich (allegro) dobrej woli. Będziemy musieli nadać paczkę (ponieść koszty przesyłki w 2 strony ) zupełnie niepotrzebnie ale nie ma innego wyjścia bo kupujący specjalnie nie reaguje na żadne wiadomości. W dodatku prowadzi konkurencyjny sklep z takimi samymi urządzeniami 😞
Wyślij mu jakąś paczkę byle jaką 🙂
będziesz miał nr przesyłki, że została wysłana i brak odbioru
@euroglobal_ Wyslij wiadomość przez centrum wiadomości allegro. Coś w tym stylu : "Szanowny Panie nawiązując do Pana zakupu przedmiotu X za kwotę Y oraz naszej konwersacji w dniu XX w której zrezygnował Pan z zakupu, zwracam się tą drogą o jej potwierdzenie. Wiele razy próbowałem się z Panem kontaktować pisemnie, robię to ponownie. Brak odpowiedzi na tą wiadomość w ciągu Y dni uznam za potwierdzenie przez Pana odstapienia od umowy wyrażonego telefonicznie dnia XX"
@euroglobal_ jesłi paczka wróci powinieneś otrzymac zwrot prowizji. U nas czasem sie zdarzają nieodebrane pobraniówki wiec : występujemy o zwrot prowizji, system odrzuca, potem już w odwolaniu podajemy numer przesyłki gdzie w trackingu widac że kupujący nie odebrał.
Wówczas generalnie zwrotu prowizji mamy przyznawane. Tylko u nas są mniejsze prowizje i nie wiem czy to będzie miało znaczenie ....
Teoretycznie potrzebne jest oświadczenie o odstąpieniu od umowy ale niezbadane są wyroki allegro i powinni taki zwrot prowizji uznać.
Pamiętaj, że nadając paczkę za pobraniem poniesiesz koszty nadania oraz powrotu do nadawcy - pewnie niemało ale mniej niż 5000 zł. Potem możesz śmiało iść do sądu i ze względną łatwością te koszty od zamawiającego odzyskać.
Ja bym zrobił małą paczkę, pustą i ją nadal za pobraniem :).
Najgorsze że kupującym jest konkurencja która oferuje te same produkty w swoim sklepie internetowym . Kiedyś sprzedawali na allegro ale mają zawieszone konto.
Najgorsze jest do jakich absurdów muszę uciekać aby odzyskać co moje ...
@euroglobal_ Mogłeś zaraz po zakupie wysłać przez Centrum wiadomości e-maila do kupującego o treści : Szanowny panie, z uwagi na znaczną wartość zakupu, i rodzaj wysyłki (pobraniowa) uprzejmie proszę o potwierdzenie chęci zakupu i zapłaty za niego.
Ciekawa jestem jak on by zapłacił te 80 tys dostawcy: Karta"? Gotówka??
Brak odpowiedzi byłby podstawa Twojej odmowy wysyłki.
@euroglobal_ A Ty zostaniez obciążony dwukrotna wartościa kosztów wysyłki.
@AptekaNatolinska Wiem, że to mało praktyczne rozwiązanie ale w takim wypadku @euroglobal_ może iść do sądu i żądać pokrycia poniesionych kosztów. Taka sprawa w świetle dowodów to w zasadzie gwarantowane zwycięstwo.
Zamawiający będzie musiał zwrócić wszystkie koszty łącznie z kosztami sprawy.
Odechce mu się takich zagrywek na przyszłość.
Zapytam czym ty to wyślesz że kurier przyjmie 80tys pln za pobraniem? Nie widzialem nigdy takiego kuriera to raz a dwa chyba jest limit na transakcje gotowkowe w polsce i nie jest to 80tys to wydaje mi sie ze sie tak nie da
Zawsze możesz negatywna otrzymać, jeśli anulowanie zamówienia nastąpiło ze strony sprzedajacego, a nie kupującego, no ale czymże jest negatyw w stosunki do wymiernych strat zw prowizję nienależną Allegro