Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro jest coraz fajniejsze - to chyba nowy sposób rezygnacji z transakcji
bo odstąpienie od umowy zbyt obciąża umysł Kupującego
oczywiście ma cierpieć Sprzedawca bo allegro wszystko zwala na niego
cytuję:
Dzień dobry,
operator płatności PayU otrzymał z banku reklamację w ramach procedury Chargeback, dotyczącą transakcji o identyfikatorze: 1469403715. Reklamacja została złożona w przez posiadacza karty, którą dokonano płatności w Państwa ofercie.
Reklamowana transakcja
Identyfikator transakcji:
Numer oferty: DŁUGI Kabel HDMI - HDMI 7.5m 4K 4K2K 3D HIGH SPEED (8066802776)
Kupujący:
Kwota: 54,68 zł.
Data: 2021-02-11 23:46:16
Szczegóły reklamacji
Powód reklamacji: podejrzenie nieautoryzowanej transakcji przez właściciela karty (jest to jedynie prośba o potwierdzenie realizacji transakcji).
W przypadku tego typu reklamacji niezbędne jest nam dostarczenie następujących dokumentów:
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);
2) potwierdzenie zamówienia (zawierające dane: imię i nazwisko kupującego, opis wysłanego towaru/zrealizowanej usługi, sposób dostawy, dane adresowe do wysyłki);
3) korespondencja (na papierze lub elektroniczna) z klientem w sprawie danej transakcji;
4) wszelkie dodatkowe informacje jakie uznają Państwo za istotne, w tym – dla usług niematerialnych – wszelkie dowody, że nastąpiło doładowanie, wysyłka kuponu itd.
Proszę o przekazanie powyższych informacji pocztą elektroniczną na adres z którego otrzymali Państwo niniejsze zawiadomienie w terminie w terminie 5 dni roboczych (do 25.02.2021).
Przedstawiona przez Państwa odpowiedź jest oficjalnym stanowiskiem, które zostanie przedstawiony do banku wydawcy karty. W związku z powyższym proszę o zachowanie formalnej formy wypowiedzi.
A teraz najlepsze
Wszystkie informacje o transakcji ma allegro
@RED Były już takie wątki na forum, niestety nikt z moderacji nie raczył nic w nich napisać.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/reklamacja-p%C5%82atno%C5%9Bci/td-p/153340
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/sprzedaj%C4%85cy-o-allegro-lokalnie/zwrot-pieni%C4%99dzy-dla-mnie-...
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);
Allegro wie, że trzeba pokazać podpis klienta na potwierdzeniu odbioru towaru i tego wymaga, bo to jest dowód. Sprzedawcy twierdzą, że nie trzeba, bo on nadał paczkę, ma potwierdzenie nadania i w statusie jest odebrane, albo kurier twierdzi, że dostarczył.
@xyz96 Niestety operator lub bank bazuja na nieaktualnych przepisach.
W związku z pandemią w wielu przypadakach podpis odbiorcy nie nie jest wymagany.
Osobiście pisałem reklamcje do Poczty na dostarczona przesyłke poleconą allegro której klient nie odnalazł. W odpowiedzi na reklamacje dostałem opatrzone odpowiednimi paragrafami psmo iźż w związku z pandemią przesyłiki nie wymagaja podpisu a przesyłka ma status doręczony wiec reklamacja jest bezzasadna.
Jak mówie to nie było stanowisko moje lecz poczty opatrzone odpowiednimi artykułami.
W tym przypadku bank lub Payu nie dostosowało formularza kontaktowego do przepisów obowiązujących w czasie pandemii
@_Likos_ Gdyby tak było, przewoźnicy mogliby kraść w majestacie prawa. Wystarczyłoby wpisać odpowiedni status lub poinformować, że doręczono. W sądzie już trzeba by było udowodnić doręczenie, a jakiś status i samo twierdzenie okazałoby się niewystarczające.
@xyz96 cóż póki co nikt żadnych danych z sądu nie pokazał wiec nie wiemy co by było w sądzie. Ja o swojej reklamacji pisałem z własnych doświadczeń. Jesli znajdę tą odpowiedż z poczty to wkleję odpowiednie artykuły na które sie powołali w tej chwili nie pamiętam a nie chce nikogo wprowadzac w błąd. Pamietam tylko że powoływali sie na przepisy związane z pandemią.
to jest świeży zakup i świeży zwrot
przesyłka czeka na niego w paczkomacie
kupujący nie odstąpił od umowy
nie napisał żadnej wiadomości maila czy też nie dzwonił - po prostu nic
Kupował dzień wcześniej towaru i nie robi chargebacków
ale to nie jest najważniejsze - jakim prawem allegro o coś sie pyta
i czegoś sie domaga pod groźbą czego?
przepraszam bardzo ale płatność nie była wykonana bezpośrednio na nasze konto tylko przez płatności allegro
za bezpieczeństwo płatności odpowiadają allegro płatności nie sprzedawca
przecież to mnie jako Sprzedawcę ktoś próbuje tu oszukać - a oszustem jest tu allegro
Ostatnio w jakimś banku była awaria i podwójnie księgowali przelewy, może dlatego klient zapłacił 2 razy za to samo i teraz nie odbiera?. Ciekawe jak zakończy się sprawa?
@RED No i tak też bym odpisał:). Wszelkie pytania dotyczące płtnosci i autoryzacji prosze kierować do PAY-u jako operatora.
Obstawiam ze klient kupił dwa razy i zamiast jak każdy zrobić zwrot z jednej z transakcji to zakombinował z wycofaniem wpłaty.
@RED Allegro pyta się po to, aby wyjaśnić sprawę z jedną i drugą stroną transakcji. Jeśli dysponujesz informacjami, które pomogą to przyspieszyć, ale piszesz o nich tutaj, a nie korespondencji mailowej, to dlatego wyjaśnienie tego zgłoszenia trwa. Chciałabym jeszcze zauważyć, że w wiadomości, którą cytujesz, niczym Ci nie grozimy, tylko prosimy o Twoje stanowisko.
@_HolaOla_ no ale sprzedawca nie jest tutaj stroną. Stroną transakcji płatniczej jest bank i operator płatnosci. Sprzedawca tylko widzi status - opłacone/w trakcie/lub anulowane. Te same dane posiada allegro jako serwis.
To czy sprzedawca wysłał paczke kiedy i na jaki adres jest kompletnie bez znaczenia dla sprawy prawidłowej płatnosci. Przeciez wielokrotnie przy negatywach kiedy płatnośc jest nieopłacona przez klienta czytamy że " nie można usunąć komentarza ponieważ klint mógł zapłacic poza allegro" Czyli operacja płatności nie jest tożsama z operacją wysyłki.
A na wpłatę kupującego poprzez zewnętrznego operatora i jej prawidłowość sprzedawca ni ma żadnego wpływu.
Ot takie spostrzeżenie:)
@_HolaOla_ Hm, np. jakie informacje może mieć w tym przypadku sprzedający poza tymi, które i Wy macie jako portal (oraz innymi, do których zwykli użytkownicy nie mają dostępu)? Tak z zupełnej ciekawości pytam.
Przecież sprzedający nie wie, czy zakupu dokonał właściciel konta, czy ktoś kto na nie się włamał. Nie wie czy kupujący zrobił to świadomie, czy może w trakcie sobotniej mocno zakrapianej imprezy. Nie wie czy zakup był opłacony kartą przypisaną do tego konta, czy może jakąś inną, której dane mogły zostały skradzione albo "pożyczone" od nieprzytomnego kolegi, której nie wytrzymał tempa ww. imprezy.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@_Likos_ - nie wiem jak jest u Was. U mnie nigdy nie był takiego przypadku, żeby PP dostarczyła przesyłkę rejestrowaną bez podpisu odbiorcy. W przypadku pandemii - po prostu nie dostarczają i nie odbierają przesyłek z adresów z kwarantanną lub izolacją - dane o takich adresach mają prawie natychmiast.
@maxr01 co do paczek to nie miałem do czynienia z reklamacjami ostatnio. Natomiast polecony allegro reklamowałem gdyż klient zgłosił jako niedostarczony. Poczta reklamacje odrzuciła twierdząc że w związku z pandemią listonosz nie moze wymagać podpisu i ma prawo zostawić list polecony w skrzynce. To moje osobiste doświadczenie.
@xyz96 Odebrałem wczoraj przesyłkę od kuriera. Poprosił tylko o PIN. Podałem, wklepał, odebrałem. WERYFIKACJA PINEM - i co teraz ?🤔 mam zgłosić chargeback - bo nigdzie nie ma mojego podpisu?🤔 I pytanie czy fałszywy chargeback to przestępstwo?🤔
@RED Wydaje mi się że klientowi jak zwykle i często to tu bywa, pobrało podwójnie płatność i nie czekał na żadne zwroty ani się nie dowiadywał czy będzie taki automatycznie a zrobił to co powinien, czyli złożył reklamacje. Niestety użył nr transakcji i danych, którym zostały właściwe środki obciążone.
To dobry moment aby się dowiedzieć i sprawdzić kto ludziom kasuje tą drugą płatność, allegro czy system payu czy też inny
koresponduję z allegro - ale serwis twierdzi, że musi zrobić chargeback automatycznie !!???
rozmawiałem Kupującym powiedział, że przesyłki szły zbyt długo - kilka dni (gdzie te 24h obiecywane przez allegro?)
i postanowił ich nie odbierać bo to najlepsza forma odstąpienia od umowy
a jego kolega postanowił sobie zrobić chargeback bo to lepsze niż zwrot płatności przez allegro
co najlepsze Kupujący także domaga się zwrotu środków przez allegro co nie przeszkadza zrobić jego koledze procedury chargeback
oczywiście po co informować o tym kogokolwiek - przecież to działa z automatu
tak usłyszałem przez telefon
ja się pytam @_HolaOla_ czy Kupujący ma już zawieszone konto na allegro?
a płacący zawieszoną kartę?
i czy serwis zgłosił możliwość popełnienia przestępstwa odpowiednim organom?
czy ktoś kontaktował się od Państwa z kupującym?
czy tylko wypisuje bzdurne maile domagając się informacji objętych rodo bez uzyskania zgody na ich użycie
oraz domaga się jakiś informacji jakie sam posiada cy też innych potwierdzonych dokumentów
oczywiście za darmo - gdy nawet skarbówka za takie coś płaci
@RED Ciekawy przypadek. Wygląda mi na zabawę kogoś kto jest obeznany w temacie. Wcale bym się nie zdziwił takiemu scenariuszowi : Jest popijawa u "Zenka" i Karol świeży bankowiec postanowił się pochwalić przed "Grażyną i Kryśką" jaki to on mądry i wielki boss i jak szybko odzyska kasę z zakupów i wszyscy mu wała zrobią 😄
Przyznam szczerze, ze nie znałem tych możliwości uzyskania zwrotu kasy przy reklamacji czy tez odstąpieniu od umowy. Ale trzeba znać dobrze temat, bo mimo iż to różowo wygląda to nie jest takie do końca i nie wiem, czy w tym wypadku miał sensowne argumenty do zrobienia chargebacku i czy Ty @RED miałeś możliwość odpisania i czy to zrobiłeś aby podważyć jego roszczenie?
Swoją drogą, muszę się zagłębić w temat bo ciekawy.
@ZibiK30 Kupujący zreflektował sie czym mu grozi taka sytuacja i podobno zadziałał w tej sprawie.a chargeback został odwołany w banku
- czekam info od allegro
martwi mnie inna sytuacja - wg posiadanych przeze mnie informacji chargeback nie był dotąd możliwy na allegro z powodu pośrednika płatności
teraz okazuje się, że wg bezpieczne płatności allegro to wielkie oszustwo
bo nie chronią Sprzedawcy i całą odpowiedzialność za złe przelewy i złe działanie
allegro płatności allegro próbuje przerzucić na sprzedawcę
traktując ostatniego jako głównego sprawcę problemu
nie robiąc przy tym nic by wyjaśnić sprawę
ponownie się pytam @_HolaOla_ czy Kupujący ma już zawieszone konto na allegro?
a płacący zawieszoną kartę?
i czy serwis zgłosił możliwość popełnienia przestępstwa odpowiednim organom?
czy ktoś kontaktował się od Państwa z kupującym?
czy tylko wypisuje bzdurne maile domagając się informacji objętych rodo bez uzyskania zgody na ich użycie
oraz domaga się jakiś informacji jakie sam posiada cy też innych potwierdzonych dokumentów
oczywiście za darmo - gdy nawet skarbówka za takie coś płaci
@RED Z tego co wyczytałem o chargebacku to ma zastosowanie głownie przy płatności kartami i ma taką możliwość nawet na allegro. Nie ważne pomiędzy kim jest zawierana transakcja, to jak zrozumiałem, ma być taki dodatkowy system bezpieczeństwa i szybkiego reagowania w postaci zamrożenia kwoty płatności z karty. Różne banki jak widzę mają różne zasady i zastosowania tego chargebacka. Allegro nawet może nie mieć nad tym żadnej kontroli. Po prostu system bankowości ma prawo zamrozić przelaną kwotę na każdym rachunku poza giełdowymi w pewnych przypadkach. Ale temat jest obszerny i sam mało jeszcze wyczytałem poza prawniczym slangiem który jest bardzo ciężki do ogarnięcia 🤣
Obstawiam jak wyżej, ktoś się wygłupił tym chargebackiem chcąc się zapewne popisać nowinką o jakiej mało kto wie, tyle, ze się nie zapoznał dokładnie jak to działa i do czego służy 😄