anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ciekawostka Historyczna - zgłoszenie dotyczące przesyłki wysłanej rok temu

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Otrzymałem taką wiadomość od kupującego 

„Dzień dobry. Proszę sprawdzić status mojego zamówienia. Wiem że minęło trochę czasu ale zamówienie do mnie nie dotarło. W inposcie nie mam informacji w ogóle o przesyłce, o ewentualnym odbiorze czy zwrocie do nadawcy.
Pozdrawiam
 UWAGA  zakupu z dnia 08 maja 2024

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Kupujący napisał: Nie otrzymałem żadnej informacji o oczekującej paczce. Może informacja poszła na jakiś inny nr telefonu. Zależy mi na zamówionym towarze i dopłacę za doręczenie. Proponuję paczkę z opłatą u kuriera lub na poczcie. / Po prawie roku od zakupu /

Odpisałem :   Koszt wysyłki za pobraniem według aktualnego cennika InPost 27,07 zł Koszt wysyłki przy wpłacie na konto 21,84 zł .Proszę wybierać.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@AUTOJUR   Jestem pewien że nie odbierze, za pobraniem narobi tylko tobie kosztów.

I jeszcze jedno, cytat:  "Może informacja poszła na jakiś inny nr telefonu. "
Sprzedający nie ma obowiązku pilnować korespondencji klienta, to kupujący ma odbierać taki numer telefonu jaki zgłosił w ustawieniach.  Ta deklaracja klienta to ważny argument w dyskusji,  kupujący nie kontroluje własnej korespondencji.

Proponuję odpowiedzieć że wysyłka tylko taką samą metodą jak było w ofercie,  i płatność z góry

oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Może jakiś Moderator się wypowie ??? 

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@AUTOJUR Przykro mi, ale nie widzę, aby było tu coś do dodania. Sytuacja jest trudna.

Tak jak napisała Alicja: Klientowi możesz napisać, że zweryfikowałeś sprawę i potwierdzasz, że przesyłka została poprawnie nadana. Gdyby była w tej kwestii potrzebna pomoc w dyskusji napisz do nas np. przez czat i poproś doradcę o wypowiedź. 

Jeśli zgadzasz się na ponowną wysyłkę, to ustal warunki z klientem. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Klientowi podałem wszystkie dane z nr wysyłki. Kupujący podał ten sam nr telefonu co był poprzednio. Może ktoś spojrzy na tą dyskusję  z kupującym ?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@AUTOJUR W temacie dyskusji zachęcam Ciebie do kontynuowania rozmowy w samej dyskusji.

Dodatkowo wspomnę to co pisała Alicja i Nicol: "Gdyby była w tej kwestii potrzebna pomoc w dyskusji napisz do nas np. przez czat i poproś doradcę o wypowiedź."

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Cały czas to robię. Tylko informacja typu :

 Dyskusja trwa już 14 dni.
xxxxxx , czy udało Ci się porozumieć ze Sprzedającym?

Jeśli problem został rozwiązany, zakończ Dyskusję. Jeśli nie - możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect. Jeśli masz już złozony wniosek APT, nie musisz nic więcej robić.

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@AUTOJUR rozumiem, jednak w tej sprawie możemy pomóc jedynie po kontakcie przez formularz kontaktowy. I do tego kontaktu zachęcam.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Już to zrobiłem czekam na informacje

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@AUTOJUR cieszę się, w takim razie proszę o cierpliwość. Będziemy w kontakcie mailowym z Tobą.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@AUTOJUR

A z jakiego powodu przesyłka w ogóle wróciła? Powinna być jakaś informacja na opakowaniu.

A jeżeli chodzi o nr telefonu, to kurier nie ma obowiązku dzwonić. Jak nie zastanie odbiorcy, to zostawia awizo i na drugi dzień jest kolejna próba doręczenia. Potem zwrot do nadawcy. 

Ewentualnie w apce Inpostu można przekierować  np. do paczkomatu.

oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Paczka nie odebrana na czas z paczkomatu. U W A G A zakup -- 8 MAJ 2024 -- 

Dyskusja o braku paczki w dniu 5 MAJ 2025 czyli po prawie roku.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

Spokojnie

w weeekd ktoś pisał dyskusje o brak paczki sprzed 2 lat

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@AUTOJUR

Jak kupujący ma lub miał zainstalowaną apkę Inpostu, to nie będzie już otrzymał powiadomień SMS. Wszelkie powiadomienia będą dostępne tylko w aplikacji.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@N_Nitka28 Dokładnie sytuacje jest trudna, bo allegro nie wywiązuje się ze swoich obowiązków jako pośrednik - dlaczego serwis nie trzyma wszystkich danych 2 lata?

Za co serwis bierze pieniądze?

oznacz moderatorów

AUTOJUR
#8 Zapaleniec#

Mam wszystkie dane z InPost. Datę wysyłki oraz zwrot z powodu nie odebrania . 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@RED  Jest obowiązek przechowywania dokumentów przez minimum 5 lat dla osób prywatnych a 10 lat w przypadku firm. Takie wymagania stawia chociażby Skarbowy, czy inne instytucje państwowe też, to tego nie jestem pewien.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

Skąd wytrzasnąłeś 10 dla firm?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Monika__L   "Skąd wytrzasnąłeś 10 dla firm?"

Przyznaję,  mój błąd, po prostu tak pamiętałem, zawsze było 10 lat, teraz czytam że jest wszędzie 5 lat.  Prawdopodobnie zostało to uporządkowane w 2019 roku ale nie mam teraz  czasu  dochodzić historii.

Jeśli ktoś nie lubi archiwizować to może po 5 latach wyrzucić wszystkie dokumenty, zwłaszcza  w pierwszej kolejności akty notarialne,  wypisy sądowe  i dokumenty zakupu środków trwałych.

 

oznacz moderatorów

cztery_bez_atu
#14 Krzewiciel#

@br. 

Dokumenty dla US 5 lat teoretycznie. Praktycznie 6. Dla ZUS-u 10 lat, a praktycznie 11. Ale jeżeli komuś robi frajdę użeranie się z tymi urzędami to może wywalić w pierwszych terminach czyli 5 lat i 10.

oznacz moderatorów