Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Wszystkich, mam taka sprawę, kobieta kupiła u mnie sukienkę ( wierzch 100% jedwab, podszewka poliester) za pare dni pisze ze, to nie jest jedwab i na metce wewn. nie jest napisane, ze tam jest jedwab tylko 100%poliester.
Ok, zgodzilam się przyjąć zwrot ( mimo tego, ze byłam przekonana, ze nie ma racji) ale musialam miec sukienke w rece, zeby to udowodnic.
Dzisiaj odebrałam sukienkę i jest jak byk na metce ( jedna metka na której jest napisane 100% silk/seide/seta, a w dole 100%poliester) czyli wszystko zgodne z opisem aukcji.
Zwrot wyslala na mój koszt ( 16 zł ) i teraz domaga się zwrotu sukienki i wysyłki, i co Wy na to?
Chcialabym poznać Wasze zdanie
@godar456 ona ci zgłosiła reklamację więc ją rozpatrz zgodnie ze sztuką skoro na metce jest co jest to odrzuć reklamację i poinformuj ją że towar ma do odbioru pod adresem x przez y dni osobiście lub może podesłać etykietę opłaconej wysyłki. Jak nie odbierze w terminie to naliczysz koszty bezumownego przechowywania towaru
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ prosze o pomoc.
Każ jej spływać to tak na szybko i brutalnie.
Ja ze swojej strony napisze, ze wszystkie rzeczy oddaje lub wyrzucam. Jak mam sie pozniej szarpac z kupujacymi jak wielu wielu ludzi na tym forum (ktorzy opisują swoje historie) to dziekuje postoje.
@godar456 aha zwroty są zawsze na koszt kupującego chyba że ma smarta to wtedy ma 1 darmo, więc jak twoja kupująca chce koniecznie robić zwrot to jej się te 16 zł nie należy, a jeśli jednak chce reklamację złożyć a odrzucisz tzn że nie oddajesz kwoty za przesyłki więc tez się jej nie należy, jedyne co przy zwrocie należy się kasa za wysłanie do niej w kwocie najniższej oferowanej przez ciebie wysyłki z oferty z jakiej kupiła
Ona zwrotem obarczyła mnie ( nie mam smarta nie zamierzam mieć ) .
I co z tego że obarczyła? Może sobie obarczac nie należy się niech idzie do rzecznika lub uokiku wytlumacza jej na kopach. Jeśli nie minęło 14 dni od chwili kiedy vi napisałą że to jedwab odrzuć reklamację wyżej pisałem ci co dalej i niech zamiata na drzewo
Odebralam zeby mieć pewność i dowód w rękach, i teraz wiem, ze to ja mam rację, teraz czekam na odpowiedź moderatorek, co one na to?
@godar456 napisz w dyskusji do kupującego że zgodnie z prawem zglosiła ona reklamacje z tytulu niezgodności towaru z umową argumentująć że towar był wykonany z innego materialu niż w opisie oferty odrzucasz reklamację ponieważ tak jak w opisie i ma metce rodzaj materiału jest zgodny. Odpowiednio calość rozwin i zaargumentuj, następnie poinformuj kupująca w dyskusji że z powodu odrzucenia reklamacji koszt zwrotu towaru się nie należy tak samo jak zwrot środkow za towar i koszt odesłania towaru wynika to bowiem z odrzucenia reklamacji jako bezzasadnej. Poinformuj następnie kupującą w dyskusji że towar może odebrac osobiście pod adresem x w terminie y (2tyg do miesiąca) lub zostanie on jej odesłany po przesłaniu ci opłaconej etykiety do przewoźnika. Pamietaj ze na odrzucenie reklamacji jest 14dni od momentu kiedy zglosila ze towar jest nie z jedwabiu wtedy odrzucenie reklamacji bedzie skuteczne.
Ona się nie domagała reklamacji tylko i wyłącznie zwrotu, ja jestem prywatna i zwrotów nie przyjmuje, chyba, ze wina leży po mojej stronie.
@godar456 Jeśli jesteś osobą prywatną i nie prowadzisz działalności gospodarczej, nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu przedmiotu. Oczywiście możesz zgodzić się na zwrot, jeśli kupująca Cię o to poprosiła, ale w takim wypadku wszelkie kwestie powinnyście ustalić między sobą. Nadal obowiązują Was jednak przepisy co do reklamacji w ramach rękojmi.
Jeśli kupująca otrzymała produkt niezgodny z opisem lub wadliwy, może zareklamować ten przedmiot i w ramach reklamacji może żądać:
- wymiany na nowy (zgodny z opisem),
- usunięcie usterki,
- zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy).
Decyzja reklamacyjna należy do Ciebie, ale przypadku pierwszej reklamacji możesz wybrać dowolnie z powyższych, natomiast w przypadku kolejnych (po uznaniu pierwszej) musisz spełnić żądanie klienta.
@_HolaOla_ od 1 stycznia rękojmia nie istnieje. Jest reklamacja z tytulu niezgodności towaru z umową 2 letnia tutaj towar jest zgodny z umową co do podniesionego zarzutu że ɓyl inny materiał niz w opisie bo według sprzedającej metka i opis są zgodne. Sprzedająca odrzuci więc reklamacje co oznacza że nie ponosi kosztów zwrotu odesłania i zwrotu kwoty za towar do kupującej.
@az1rael Nowe przepisy, o których piszesz, dotyczą umów na odległość zawartych od 1 stycznia 2023 roku pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, a to nie jest tego typu transakcja. W tej sytuacji sprzedająca jest osobą prywatną.
@_HolaOla_ Z mojej strony wszystko bylo zgodne z opisem aukcji, kupujaca sobie wymyslila, ze na metce wewn. nie ma w składzie jedwabiu i jest tylko poliester, a jest jak byk 100% jedwab / 100% poliester ( podszewka) , kupujaca cwana gapa widziała tylko poliester, a jedwabiu juz nie, na dodatek bezczelnie obarczyła mnie kosztem wysyłki zwrotnej na moj koszt. I Teraz mam takie pytanie, jezeli ja sie nie zgodze przyjąć zwrotu i ona wystawi mi w odwecie negatywa ( a to mam jak w banku) to czy allegro wycofa mi tą niesluszna ocenę ? bo wg mnie powinno to zrobić.
@godar456 Sytuacje, w których możemy ingerować w oceny znajdziesz w tym artykule.
To znaczy, ze nie usuniecie, ja nie przyjmie zwrotu i dostane negatywa pomimo, ze wina leży po stronie kupujacej, ale to przecież allegro, tutaj kupujący moze wszystko.
@godar456 na allegro lokalnie nie można wystawić negatywa, allegro nie usuwa negatywów chyba że kupujący nawali bluzgów lub pomówień np oszust, zostało ci się w końcu odnieść do reklamacji bo jak się nie odniesiesz to uznana jest za rozpatrzoną pozytywnie z automatu. Nie musisz przyjąć zwrotu pisałem ci
Nie przyjmie zwrotu bedzie negatyw ( sprytnie to allegro rozegrało - taki bat na sprzedających) przyjmie będę w plecy pare złotych, tak jak juz pisalam allegro jest dla kupujących nie dla sprzedających, zastanawiam sie nad sądem.... kupujaca powinna za to beknąć.
Sprzedajesz na Allegro Lokalne a tam kupujący nie oceniają zakupów, do sądu a to ciekawe czy się opłaci?
Odpisz jej skoro to zwrot, to tym bardziej odesłanie jest na koszt kupującego.