anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co oznacza stan "nowy z defektem"?

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Allegro kolejny raz jak coś "usprawni" to klękajcie narody. Podoba mi się wprowadzenie do regulaminu definicji parametru "stan". A jeszcze bardziej idi_otyzmy tam zaproponowane przez "tęgie" głowy z Allegro:

"Nowy z defektem – ta wartość określa produkt całkowicie nowy, nieużywany, nieotwarty i nieprzepakowany, ale uszkodzony."

Zatrudnijcie u siebie kogoś mającego pojęcie o handlu, proszę... Bo nie wiem jak w nieotwieranym, oryginalnym kartonie z produktem stwierdzić jego defekt.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mwmonety
#21 Demiurg#

Na allegro za wszystko jak wiadomo odpowiada sprzedawca . Teraz jeszcze przyjdzie się bawić we wróżkę ,może chociaż na jakiś kursik na jasnowidza będzie się można zapisać na koszt portalu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 czy możesz wskazać gdzie jest taka definicja tego parametru?  Tutaj opisujemy to dokładniej -  "nowy z defektem - produkt nieużywany, ma wadę, która nie wpływa na jego użytkowanie, np. przebarwienie na bluzce, rysa na bransolecie zegarka".

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@la_nika Ty żartujesz, prawda? 🙄

Nowości i zmiany dla sprzedających od kwietnia, maja i czerwca - Aktualności Allegro

Zmiany od 16 czerwca. Obecna definicja jest ok, te propozycje do wpisania w regulamin pisał gość kompletnie nie mający o tym pojęcia. Kolejne "usprawnienia" kompletnie z czapy.

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@medalik_2009 

Produkty sprzedawane w blistrach lub w kartonach z foliowym "okienkiem". Produkt nie otwarty ale widać uszkodzenie produktu (np. rysę na obudowie, niedomalowanie itp.).

Bardzo dobrze, że taki parametr się pojawia.

Jeżeli ktoś nie rozumie co oznacza taki stan produktu niech nie używa takie parametru, ja na pewno skorzystam.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@ares_ to, ze ty sprzedajesz towar w blistrach i foliach, nie oznacza, że każdy. Jeśli mają to wpisać w regulamin, nie porady/pomoc, to niech to będzie uniwersalne dla wszystkich. Jest tam więcej kwiatków zresztą, świadczących, że pisała to osoba nie mająca pojęcia o handlu czy zarządzaniu magazynem. I później profesjonalni sprzedawcy mają stosować się do regulaminu pisanego przez ignoranta? No chyba nie bardzo... 😒

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@medalik_2009 A skąd wziąłes tą część opisu "nieużywany,nieotwarty i nieprzepakowany" https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-oferty-przez-formularz/czym-jest-parametr-sta... niczego takiego nie ma. Parametr jest jak najbardziej zasadny. Np. nowy element, nigdy nie użyty, w pełni sprawny ale z rysą na obudowie. Rozpakowany, zrobione zdjęcia i zapakowany z powrotem. Czyli ten opis "stan" jest jak najbardziej adekwatny.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
Nowy z defektem - oznacza Towar zupełnie nowy, nieużywany, nie przepakowywany, bez jakichkolwiek śladów użytkowania, przy czym może posiadać wadę / uszkodzenie, które nie wpływa na jego użytkowanie. Towar powinien znajdować się w oryginalnym opakowaniu (tam, gdzie ma to zastosowanie) wraz z nieuszkodzonymi oznaczeniami producenta (takie jak plomby na pudełkach czy metki na ubraniach).

Gdzie jest napisane: "nieotwarty" ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@A3dam z podlinkowanego arta o zmianach:

stan.png

Poczytaj zresztą całość. Zacytowałem tylko największą bzdurę, pomniejszych kwiatków jest więcej.

p.s.

ok, widzę, że w samym regulaminie wygląda to lepiej. Niestety obawiam się, że to z arta przekopiują do pomocy i będzie znowu użeranie się z "doradcami" Allegro.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
Czytaj Regulamin, a nie swobodne wynurzenia (prawdopodobnie ekspertów kopiuj-wklej):
https://client-allegro.earchiwum.pl/doc/2a5d571e3148052edbf5d2e744cab9efdc3a84a14b19117f211c30da797c...

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
Niestety obawiam się, że to z arta przekopiują do pomocy i będzie znowu użeranie się z "doradcami" Allegro.

Czy jesteś sprzedającym czy kupującym: zawsze żądaj od konsultanta podania podstawy prawnej (zapisu w Ustawie, regulaminie, etc) podpierającego jego opinię.

To najlepszy sposób zweryfikowania kompetencji takiej osoby.

Dopóki kupujący i sprzedający nie będą wymagali kompetentnej obsługi ze strony Serwisu - dopóty poziom doświadczeń kupujących i sprzedających będzie kontynuował trendy spadkowe.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@A3dam podstawy prawnej?! Od "doradców" Allegro? Ich jedyną podstawą jest przygotowany szablon odpowiedzi. Oni nie potrafią we własnym zakresie nawet zdania sklecić. Jak zapytasz ich o k.c. czy UoPK, to rzucają artykuły z regulaminu Allegro nijak się nie mające do rozstrzyganego problemu. 😝

W dyskusjach na temat reklamacji i zwrotów ostatnio działa coś innego. Jeśli Kupujący nie ma racji i odrzucamy reklamację, czy podtrzymujemy decyzję o nie przyjęciu zwrotu (bo np. wyłączone są na podstawie art. 38 UoPK), wystarczy jak wstawimy formułkę - "Allegro nie posiada kompetencji do podważenia naszej decyzji, Kupujący może odwołać się do sądu". Kończy się to zwykle smętnym potaknięciem "doradcy" w dyskusji, że nic nie mogą nam narzucić i ewentualnie proponują kasę z POK (jeszcze przed złożeniem wniosku!) bez obciążania sprzedawcy. Szczególnie jak zamotają się sami w interpretacji przepisów na początku dyskusji.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@medalik_2009 
podstawy prawnej?! Od "doradców" Allegro? Ich jedyną podstawą jest przygotowany szablon odpowiedzi. Oni nie potrafią we własnym zakresie nawet zdania sklecić. Jak zapytasz ich o k.c. czy UoPK, to rzucają artykuły z regulaminu Allegro nijak się nie mające do rozstrzyganego problemu.

Tego już Społeczność AG doświadczała, np.:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/smart-dla-kupuj%C4%85cych/kto-ponosi-odpowiedzialno%C5%9B%C4%87-za...

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

WojciechB
#11 Animator#

Najlepszym przykładem na Nowy z defektem będą klocki lego, czy np gry planszowe, gdzie podczas transportu do sprzedawcy pudełko zyskało zagięty narożnik, widoczny wgniot itp. Produkt jest nadal nowy, nieużywany, nieotwierany, ale ze względu na uszkodzone pudełko ma już niższą wartość dla kolekcjonerów czy użytkowników. Są osoby, które nie zwracają na to uwagi, ale są też inwestorzy chcący w przyszłości odsprzedać musza mieć nówkę nieśmiganą ;).

oznacz moderatorów