anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić gdy kupujący twierdzi, że w przesyłce było mniej produktów, niż zamawiał?

DALUS_PL
#7 Wielbiciel#

Cześć,

 

Jak wygląda sytuacja na portalu allegro z klientami "cwaniakami" którzy kupują kilka rzeczy w jednej przesyłce a po dostarczeniu mówią że kilku brakuje. W prywatnym sklepie www wiadomo że to klient musi udowodnić że nie było wszystkiego. Z naszej strony 100% pewność że wszystko zostało zapakowane, stany magazynowe OK, jak to widzi "allegro" jak możemy się bronić? Chodzi o utratę statusu super sprzedawca gdyby otrzyma się negatywa + niskie oceny. 

Druga sprawa, w przypadku kart sim które są aktywowane na życzenie klienta. Kupuje taką kartę i żeby z niej mógł korzystać na terenie EU musimy my ją aktywować (działa to tylko na terenie kraju skąd pochodzi). Oczywiście kupuje np. 3-4 żeby mieć smarta później resztę odsyła. Karta została przed wysyłką aktywowana, bywa że mają miesiąc darmowych minut/internetu/ważności środków. Od przesyłki czas biegnie klient zwraca po 10 dniach + przesyłki, nikt takiej karty już nie nie kupi a klient oczywiście prosi o zwrot środków. My tracimy wartość niezdatnego już towaru. 

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi 😉

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mwmonety
#21 Demiurg#

Jest to przykre ale allegro daje klientom wszelkie prawa i immunitety które chronią ich przed odpowiedzialnością .Sprzedawca jest tylko maszyną która ma robić zysk .

oznacz moderatorów

DALUS_PL
#7 Wielbiciel#

I to jest smutne bo nie docenia się uczciwych sprzedawców, których jest znacznie więcej a wrzuca się ich do wora z tymi nieuczciwymi .... 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DALUS_PL jeśli jesteś w stanie udowodnić że poszło 10 i nie okradł przesyłki przewoźnik to odrzuć reklamację 🙂

Co do drugiego myślę że aktywowana karta nie podlega zwrotowi bo to wkracza ponad 

zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy

________
Κώστας
oznacz moderatorów

DALUS_PL
#7 Wielbiciel#

Niestety nie jestem, tylko mam pewność bo osobiście pakowałem, ale bynajmniej wiem że przyda się monitoring miejsca pakowania  😉

Tylko pytanie czy allegro akceptuje ten art 34, bo niestety twierdzą że należy się zwrot kupującemu

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@DALUS_PL tak się zastanawiam czy to podejdzie po art34 zobacz że jak zawierasz umowę z jakaś siecią przez neta czy telefon, masz 14 dni na zwrot i tez dostajesz nr kartę i możesz dzwonić a i tak możesz odstąpić od umowy, znasz branżę to się dopytaj lub wystąp o interpretację przepisów 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@DALUS_PL Allegro ma rację, a @kostas11 troszkę odleciał ze swoją interpretacją ustawy. Oczywiście jeśli nie zależy Ci na sprzedawaniu przez Allegro, to możesz pójść za jego radą i nie zwracać kupującemu jego pieniędzy. Ale w takim przypadku blokada sprzedaży może być dopiero początkiem Twoich problemów.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:79179573 spokojnie pisałem dokładnie 

Co do drugiego myślę że aktywowana karta nie podlega

Z resztą wyżej opisałem przypadki sieci komórkowych 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

Nie karmic trolla.jpg

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@DALUS_PL 

1. Napisz że według Ciebie zostało wszystko spakowane i stany magazynowe się zgadzają. Niestety komentarz wystawiany przez kupującego nie musi mieć nic wspólnego z prawdą - od tego nie uciekniesz, może dać po gwiazdkach i negu. Ot taki szantaż Allegro. Musisz się przyzwyczaić że Allegro nie wspiera sprzedawców, niestety.

2. Karty - czy możesz je aktywować zdalnie? jeżeli tak to wysyłaj nieaktywowane i zaznacz że aktywacja karty jest na życzenie klienta i jest PERSONALIZOWANA wtedy nie przysługuje zwrot.  Jeżeli nie, przyjmij z powrotem i pomniejsz wartość np o 99% wyjaśniając że takiej karty już nie sprzedasz i dlaczego tak się dzieje.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów