Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Jak wygląda sytuacja na portalu allegro z klientami "cwaniakami" którzy kupują kilka rzeczy w jednej przesyłce a po dostarczeniu mówią że kilku brakuje. W prywatnym sklepie www wiadomo że to klient musi udowodnić że nie było wszystkiego. Z naszej strony 100% pewność że wszystko zostało zapakowane, stany magazynowe OK, jak to widzi "allegro" jak możemy się bronić? Chodzi o utratę statusu super sprzedawca gdyby otrzyma się negatywa + niskie oceny.
Druga sprawa, w przypadku kart sim które są aktywowane na życzenie klienta. Kupuje taką kartę i żeby z niej mógł korzystać na terenie EU musimy my ją aktywować (działa to tylko na terenie kraju skąd pochodzi). Oczywiście kupuje np. 3-4 żeby mieć smarta później resztę odsyła. Karta została przed wysyłką aktywowana, bywa że mają miesiąc darmowych minut/internetu/ważności środków. Od przesyłki czas biegnie klient zwraca po 10 dniach + przesyłki, nikt takiej karty już nie nie kupi a klient oczywiście prosi o zwrot środków. My tracimy wartość niezdatnego już towaru.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi 😉
Jest to przykre ale allegro daje klientom wszelkie prawa i immunitety które chronią ich przed odpowiedzialnością .Sprzedawca jest tylko maszyną która ma robić zysk .
I to jest smutne bo nie docenia się uczciwych sprzedawców, których jest znacznie więcej a wrzuca się ich do wora z tymi nieuczciwymi ....
@DALUS_PL jeśli jesteś w stanie udowodnić że poszło 10 i nie okradł przesyłki przewoźnik to odrzuć reklamację 🙂
Co do drugiego myślę że aktywowana karta nie podlega zwrotowi bo to wkracza ponad
zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
Niestety nie jestem, tylko mam pewność bo osobiście pakowałem, ale bynajmniej wiem że przyda się monitoring miejsca pakowania 😉
Tylko pytanie czy allegro akceptuje ten art 34, bo niestety twierdzą że należy się zwrot kupującemu
@DALUS_PL tak się zastanawiam czy to podejdzie po art34 zobacz że jak zawierasz umowę z jakaś siecią przez neta czy telefon, masz 14 dni na zwrot i tez dostajesz nr kartę i możesz dzwonić a i tak możesz odstąpić od umowy, znasz branżę to się dopytaj lub wystąp o interpretację przepisów 🙂
@DALUS_PL Allegro ma rację, a @kostas11 troszkę odleciał ze swoją interpretacją ustawy. Oczywiście jeśli nie zależy Ci na sprzedawaniu przez Allegro, to możesz pójść za jego radą i nie zwracać kupującemu jego pieniędzy. Ale w takim przypadku blokada sprzedaży może być dopiero początkiem Twoich problemów.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 spokojnie pisałem dokładnie
Co do drugiego myślę że aktywowana karta nie podlega
Z resztą wyżej opisałem przypadki sieci komórkowych 🙂
1. Napisz że według Ciebie zostało wszystko spakowane i stany magazynowe się zgadzają. Niestety komentarz wystawiany przez kupującego nie musi mieć nic wspólnego z prawdą - od tego nie uciekniesz, może dać po gwiazdkach i negu. Ot taki szantaż Allegro. Musisz się przyzwyczaić że Allegro nie wspiera sprzedawców, niestety.
2. Karty - czy możesz je aktywować zdalnie? jeżeli tak to wysyłaj nieaktywowane i zaznacz że aktywacja karty jest na życzenie klienta i jest PERSONALIZOWANA wtedy nie przysługuje zwrot. Jeżeli nie, przyjmij z powrotem i pomniejsz wartość np o 99% wyjaśniając że takiej karty już nie sprzedasz i dlaczego tak się dzieje.