Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam pytanie o czas dostarczenia paczki, jak wiadomo sprzedawca wystawiając ofertę/aukcję określa sposób wysyłki (np DPD , DHL itp) oraz czas na jej wysłanie. Bo tyle od niego zależy. A allegro sobie w ofercie generuje czas DOSTARCZENIA paczki i to wyświetla klientowi na aukcji przy zakupie.
Co jeśli ten czas nie zostanie dotrzymany z winy kuriera?
Czyli klient kupuje w dniu D, towar zostanie wysłany w dniu D+1 (sprzedawca ustawił wczesniej: wysyłka 24h) i paczka jedzie.... powinna dojechać 1-2 dni robocze ale dochodzi po 3 dniach roboczych.
Klient żąda zwrotu kosztu dostawy czyli tyle ile zapłacił za wysyłkę (a wiadomo że z tej kwoty allegro pobiera też prowizje), czy ma do tego podstawy?
Bo z jednej strony rozumiem klienta że skoro allegro mu wyświetliło przy zakupie iż dostanie towar do dnia X to tego oczekiwał a z drugiej ani allegro ani sprzedawca nie mają wpływu na to ile dni kurier będzie dostarczał paczke...
Pozdrawiam
Jeśli widzisz taką potrzebę asekuracyjnie ustawiaj dłuższy czas na wysyłkę .
@kakadupoznan Tak jest, ale za opóźnienia poczty względem kupującego odpowiedzialność ponosi sprzedawca. Jeśli termin dostawy podany w ofercie zostanie przekroczony, kupujący może (nie musi) odstąpić od umowy, nie odbierać spóźnionej paczki i domagać się zwrotu wpłaty.
Termin dostawy a dokładnie określenie "Przewidywana dostawa:........" określa sobie z kapelusza allegro a nie sprzedawca. Sprzedawca określa jedynie termin wysłania paczki i jest dotrzymany.
Jeśli więc sprzedawca ma odpowiadać za coś czego na ustalał ani podawał (termin DOSTARCZENIA paczki) to może wypowie się jakiś admin allegro, chętnie z podstawą prawną...