Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem, może ktoś miał podobnie i mi pomoże . Kupujący zamówił 3 takie same produkty (różnią się tylko kolorem), po tygodniu wystąpił o zwrot (odstąpienie bez podania przyczyny). Dziś towar wrócił, z czego jeden niestety jest uszkodzony z winy kupującego. Telefonicznie przyznał że 'majstrował' przy produkcie. Pytanie jest następujące, jak dokonać zwrotu pieniędzy przez allegro, aby serwis nie 'przyczepił' się do mnie, iż oddałem za dwa produkty mimo że kupujący wystąpił o zwrot trzech. Będzie ok? A jak sprawa zaksiegowania tego? Księgowa będzie widziała 3 produkty o innej kwocie na zwrocie a w rzeczywistości będą dwa produkty o innej kwocie. Czy potrzeba jakieś inne fomularze?
Ktoś zna odpowiedź.
Z góry dziękuję.
jak Kupujący konsument odstąpił od umowy i zwrócił 3 przedmioty to trzeba albo zwrócić mu za 3 przedmioty z zachowaniem zasad w ustawie konsumenckiej
np: obniżyć cenę zwrotu za przedmiot używany grzebany i uszkodzony
było już o tym tutaj na forum
Wg mnie powinieneś zwrócić 100% #1, 100% #2, i 100% - majstrowanie od #3 + przesyłkę 🙂
Takie jest moje zdanie, pewnie @xyz96 przyzna mi rację.. ale.. przepisy każą oddać wszystko 😞
Tak jak napisał @RED , możesz mu zmniejszyć kwotę zwrotu za jeden przedmiot, ale nie do zera, tylko proporcjonalnie do zmniejszenia wartości tego przedmiotu, a za pozostałe dwa zwracasz całość + koszt wysyłki. Księgowa powinna wiedzieć, że możesz zmniejszyć kwotę zwrotu i powinna potrafić to odpowiednio zaksięgować.
Co do tych dwóch przedmiotów to oczywiście zwrot będzie 100%, przesyłka była 0 zł (zakup w smart) problem dotyczy 3ciego produktu, który wrócił uszkodzony. Niestety produkt nie nadaje się do dalszej odsprzedaży, tylko do kosza. Produkt kosztował 15,99 zł, jaki procent szkody uznać skoro towar trafił do kosza? To pierwsze pytanie, a drugie to czy w systemie nie będzie wisiał ten zwrot jako 'niezakończony' skoro nie było pełnego zwrotu? Jak podejdzie do tego Allegro?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Na podobne pytanie Allegro odpowiedziało mi ze 2 lata temu tak - "Sprzedawca za zawracany przedmiot nie może nie oddać nic, ponieważ przedmiot ten ma wartość choćby materiału, z którego został wykonany". Serio, tak mniej więcej mi odpisano, jeśli będzie trzeba, poszukam numeru korespondencji. 🙂
Co najlepsze to klient nie żadnych zastrzeżeń, gdyż sam przyznał że popsuł produkt i został poinformowany że niestety nie otrzyma zwrotu za zniszczony produkt. Idąc w myśl Allegro, gdybym był producentem szyb to zwróconą potłuczoną szybę bym może jeszcze raz przetopił, natomiast w przypadku tylko sprzedaży to raczej niemożliwe. Czyli zwrot pieniędzy w wysokości 0,01 zł (jak w przypadku gratisu) powinien być ok, natomiast jak to będzie wyglądać....masakra, ciągle jakieś problemy...
czyli oddaj 0.01-0.10zł, wartość opakowania 😛
u mnie systuacja wygladała tak
Kupujacy SŁOWACJA po dostarczeniu mu przesyłki a dokladnie NAWIGACJA VW GOLF VII od razu odesłal
OCZYWISCIE POCZTA SLOWACKA 3 TYGODNIE SZŁA PRZESYŁKA economiczny
Miedzy czasie kupe maili itd spór ALLEGRO
Przesyłka wysłana na nie własciwy adres, sam musiałem dochodzic gdzie lezy jakies awizo
Przesyłka została uszkodzona, zle zapakowana
Zgloszona zostala REKLAMACJA przy pracowniku POCZTA POLSKA Ispisany protokól
Ocywiscie odebrał i rozpakowałem
Po sprawdzeniu cytniuka NAWIGACJI nic nie działa
Ico mam teraz zrobic ? ALLEGRO domaga sie zwrotu pienedzy sprzedajacemu a ja zostałe m uszkodzonym sprzetem
@wrclaguna - Klient ma 14 dni na zwrot towaru do Ciebie. Nie zdążył - po sprawie. Są Ustawy, zasady, Regulaminy.
@terazauto Nie ma 14 dni na zwrot, tylko ma 14 dni na odesłanie, nadanie paczki. Kiedy paczka dotrze nie ma znaczenia.
@xyz96 a ja myślałem że jest obowiązek dostarczenia do 14 dni... Mogę prosić jakąś podstawę prawną ? Bo nic konkretnego nie mogę znaleźć. Z góry Dzięki.
Najlepsze to ze kasa ostała oddana na konto a ja zostałem z uszkodzonym urzadzeniem NAWIGACYJNYM oraz w Dyskusji jako sprawa nierozwiazana
Normalnie rece opadaja
Prosze o pomoc ALLEGRO i cisza !!!!
@wrclaguna Poprosiłam naszego pracownika o zabranie głosu w tej dyskusji.
@LEW433 To nie jest podstawa prawna. Podstawa jest tu; art. 27–29 ustawy o prawach konsumenta.
@xyz96 - nie ma tam informacji o terminie dostarczenia do Sprzedającego.
@terazauto Oj, sam sobie możesz poszukać 🙂
@Lew33 dziękuję za zbędną informację. Znamy te Ustawę, jak każdy Przedsiębiorca. Pytanie jednak wciąż pozostaje bez odpowiedzi: Gdzie jest określony termin w jakim Klient musi odesłać towar ? Otóż nigdzie. Zwrot pieniędzy uwarunkowany jest odebraniem towaru przez Sprzedającego... a co jeśli Sprzedający złośliwie będzie unikał odbioru przesyłki ? A co jeśli Kupujący odeśle cegłę zamiast produktu ? Ano nic. I nie piszcie proszę o robieniu zdjęć, bo równie dobrze można zrobić zdjęcie po wcześniejszym opróżnieniu paczki, tak samo jak wysyłkę można "udokumentować" pakując, ale potem ją otworzyć i opróżnić. Ustawa jest dziurawa jak dobry ser, i jakoś nikomu nie śpieszy się z regulacjami. W czasach kiedy kurierzy nie muszą posiadać podpisu odbiorcy, BA ! kiedy nie weryfikują odbierającego, to jest pole do meeeeeeeeega nadużyć, wyłudzeń i oszustw. Wystarczy podejść do Kuriera, i powiedzieć "O ! dzięki, właśnie na Pana czekam" i jest paczka wydana.... Jeśli to nie jest głupio zorganizowane, to co jest ?! Oczywiście wszystko zależy od uczciwości, ale czasy są takie, że można dużo stracić.