anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy allegro ma zamiar zrobić w końcu coś z systemem komentarzy/ocen !?

bumper3
#9 Pomysłodawca#

J/w

Może 10% kupujących wystawia komentarze/oceny, dla przykładu przy mojej sprzedaży (ok 40 przedmiotów miesięcznie) jest ot +/- 4 komentarze ! Dziś ktoś dał mi ocene 4/5 i moje statystyki sprzedaży poszły w dół o 320! pkt, przez co jestem praktycznie wykluczony na 30 dni z wyświetleń moich aukcji po trafności. Oczywiście prośba o zmianę oceny wysłana - brak odpowiedzi, na maila - brak odpowiedzi, telefon - nie odpowiada, nie ma możliwości zmiany oceny chociaż chciałem klientowi oddać całą kwotę zakupu. Staram się, wręcz dopłacam czasami, żeby utrzymywać maksymalną możliwą dla mnie ilość pkt, a przy ocenie powiedzmy dobrej (4/5 gwiazdek) allegro traktuje mnie jak oszusta chociaż dbam o klientów jak mogę ! Nóż mi się otwiera jak inni mają 100k aukcji dostają 1000 komentarzy dziennie z czego 10 ludzi jawnie oszukują lub okradają ale nic ich to nie boli bo to "tylko" 1% oszukanych ludzi i ich negatyw po prostu ginie w tłumie ! To ma być uczciwe ? Albo zróbcie coś z tymi ocenami (bezsensowne wyciąganie średniej - nie sprawiedliwe dla sprzedawców którzy sprzedają mniej ale drożej) albo wymyślcie coś, żeby kupujący wystawiali opinię do każdej transakcji (np. 3 miesiące po zakupie używanego przedmiotu automatyczny komentarz pozytywny), nie wierze, że można być tak głupim i jeszcze nie wymyślić jakiegoś rozwiązania które będzie uczciwe !

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

domkar04
#14 Krzewiciel#

@bumper3 zapewne przyjdą, napiszą że planują prace nad systemem komentarzy na X kwartał 2023 roku i tyle z tego będzie 🤷‍:płeć_żeńska: przede wszystkim nie dopłacaj do biznesu przez wyśrubowane normy allegro, szczególnie gdy konkurencja rośnie w siłę 🙂

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

zapraszamy do współtworzenia nowej platformy kontakt@ruchbiblijny.pl 

oznacz moderatorów

trader2345
#9 Pomysłodawca#

Regulamin mówi, że oceny muszą odzwierciedlać rzeczywisty przebieg transakcji  ale chyba 100% odpowiedzi na skargę na system oceniania jest odmownych.  Starannie jest budowany model uzależnienia i dojenia sprzedawców i całej masy udogodnień i preferencji dla kupujących: zwrot wpłat nawet jak odbiorą paczkę,  czas 90 dni na  ocenę i komentarz, darmowy smart na koszt sprzedawcy.  Wiele nieporozumień powoduje wyświetlanie dnia dostawy.  Niestety najbardziej uderza to w małe firmy. Duzi nie przejmują się ocenami. Większość z nich ma też swoje e-sklepy.  Statystycznie zawsze trafisz na roszczeniowego Dawida albo Janusza, któremu się wszystko należy, zawsze ma rację i ma być obsłużony jak kupujący w salonie maybacha, jest specjalistą od wszystkiego i o wszystko wini sprzedawcę, kocha zaniżać max oceny i wypisywać fantamagorie. Część z nich robi to celowo aby im zaproponować coś za usunięcie.

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

zapraszamy do współtworzenia nowej platformy kontakt@ruchbiblijny.pl  - nam allegro za nierozwiązana dyskusję nałożyło na początku karę - 5000 punktów , a po tygodniu chyba stwierdzili że za mało i dołożyli na,m jeszcze -15000 punktów , ten cały ich system to kpina, a jedynie co interesuje ten afykański koncern bo właśnie oni są właścicielem allegro to wyciąganie pieniędzy za wszystko nie oferując w zamian nic.

oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#11 Animator#

powinno być tak że jeśli ktoś po na przykład 30 dniach nie wystawi komentarza odgórnie jest on pozytywny, u mnie około 5 może 10% ludzi je wystawia, miałam ponad 1000 mam 500, bo się co 12 miesięcy kasują i z roku na rok jest ich mniej, moi znajomi choć mu tłumaczę aby wystawiali oceny mówią że mają to gdzieś a jak ktoś ich nęka o komentarz obniża ocenę. System komentarzy to jedna z największych bzdur które wprowadziło allegro, może nie sam system , ale użalenienie wielu czynników w tym np SS od ich ilości 

oznacz moderatorów

ADPALSZCZEPANIAK
#1 Nowicjusz#

Witam, jestem ciekawy czy pracownicy z danego dzialu allegro czytaja nasze tematy czy tylko piszemy miedzy soba dla siebie???

oznacz moderatorów

trader2345
#9 Pomysłodawca#

"Rozumiemy cię, przykro nam ale nie mamy możliwości aby ci pomóc". Taka jest polityka firmy:  kupujący jest faworyzowany aby nie szukał produktu poza allegro. Wie, że nawet jak sprzedający wypełni się należycie  z  umowy, nie potrafi użyć, wstanie lewą nogą, jest nadpobudliwy czy lubi się po prostu wyżywać może zaniżyć oceny do 0 za opis i obsługę oraz przedmiot, i pomimo że tysiąc innych dało ci 5*, allegro nic, absolutnie nic nie zrobi.  Można pozwać ale jest ryzyko, że miał prawo do subiektywnej oceny. Wielu tak radzi, żaden nie przedstawia wyroku gdzie sąd kazał usunąć. Duzi się tym nie przejmują, i tak będą mieć klientów dla ceny. Mali stracą bo będą mieć gorsze wyświetlenia i % za jakość.

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

Według allegro mas prawo tylko do jednego -  płacić ich chore prowizje i tracić czas na ich chore systemy. Zapraszam do współpracy przy tworzeniu nowego portalu kontakt@ruchbiblijny.pl

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

allegro ma ciebie, nas i wszystkich zupełnie gdzieś, no w końcu to afrykański koncern jest ich właścicielem więc co się dziwić

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

System komentarzy był jedną z podstaw sukcesu Allegro, zbierało się je z radością zarówno od kupujących jak i sprzedających, " wskakując" po przekroczeniu kolejnej ilości punktów na " wyższy" status !! To były piękne czasy !! Przed tragiczną ☹️ decyzją o ograniczeniu komentarzy/ punktów do ostatniego roku, miałem na drugim moim koncie, które mam juź prawie 19 lat - chyba ponad 700 punktów, a na tym ponad 100 ...wszystko poszło " w kosmos" ...gdzieś zostały zapisane zrzuty ekranu na pamiątkę !!

System niestety został zniszczony, wprowadzenie gwiazdek i wymogów, że tylko 5/5 to ideał to jeszcze bardziej zniszczyło !!😥

Taka myśl mnie naszła 😏 Czy osoby, które to wprowadziły i teraz nadal akceptują - pamiętają swoje szkole czy studenckie czasy, albo czy mają dzieci ? Bo jeśli są Rodzicami, to chyba szalenie surowymi, bo jak córka czy syn przyniesie czwórkę ze szkoły czy dostanie na studiach to zaraz kara ? A trója ? O jej ...strach pomyśleć ☹️

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

Nie tylko system komentarzy allegro to teraz kpina ale całe allegro , oszukują na potęgę, mamy zapis rozmów dyskusji gdzie nie chcą zwrócić pieniędzy klientowi, a i nam zablokowali możliwość wypłaty domagając się żebyśmy oddali pieniądze klientowi allegro to kpina

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

nam allegro za nierozwiązana dyskusję nałożyło na początku karę - 5000 punktów , a po tygodniu chyba stwierdzili że za mało i dołożyli na,m jeszcze -15000 punktów , ten cały ich system to kpina, a jedynie co interesuje ten afykański koncern bo właśnie oni są właścicielem allegro to wyciąganie pieniędzy za wszystko nie oferując w zamian nic.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Wiem. Banał, ale zawsze mozesz zrezygnowac ze sprzedazy na All jak cos ci nie lezy.

oznacz moderatorów

RuchBiblijnyPl
#7 Wielbiciel#

raz możesz spróbować z znajomymi stworzyć taki portal jak na allegro 😉 zapraszamy wszystkich którzy czują się oszukani przez allegro na kontakt@ruchbiblijny.pl  szykujemy się również do pozwu zbiorowego zapraszamy

oznacz moderatorów

ploma
#10 Popularyzator#

Komentarze na Allegro, jak wiemy, w tej chwili dają tak właściwie szerokie pole do popisu TYLKO dla Kupujących. Służą przez niektórych z nich jako straszak, forma szantażowania czy próba wynegocjowania rabatu. Allegro doskonale sobie zdaje sprawę z tych niedociągnięć, ale KOMPLETNIE nic nie robi aby to zmienić.

Jak wiemy jeden negatywny komentarz potrafi zaniżyć Jakość Sprzedaży tak, że tracimy na miesiąc tytuł Super Sprzedawcy. Zdaję sobie sprawę, że czasami należy się komuś taki "pstryczek w nos" i jest wystawiany obiektywnie. Moje zastrzeżenia dotyczą jednak komentarzy na które kom-pletnie nie mam wpływu - po prostu szlag mnie trafia np

- kurier Inpost zostawił paczkę pod drzwiami - Mail od klienta: Sprzedający powinien wybrać przewoźnika takiego jaki spełnia oczekiwania klienta - Allegro: Klient ma prawo do wyrażenia własnej opinii

- wysłane urządzenie - negatyw z komentarzem "Zwrócony produkt, zepsuta plastikowa pokrywa" - nigdy nie odesłany, brak kontaktu, zanizona ocena

- poduszka termofor - uległa uszkodzeniu po kilku miesiącach - baba zamiast ocenić produkt wystawia negatywa Sprzedawcy, tak jakby to była jego wina.

- negatyw , bo paczka była owinięta białym streczem a nie czarnym. I dziecko zobaczyło co jest środku!!!

- negatywy wystawiane bez żadnego uzasadnienia, bez kontaktu ze Sprzedawcą i powstawiane po jednej gwiazdce.

Przecież większość tych przykładów pokazuje że Sprzedający nie jest tutaj winny. Sami konsultanci przyznają,że maja związane ręce. Dawno powinno być to jakoś logicznie rozwiazane.

Kolejny problem to ilość wystawianych komentarzy: w ciągu miesiąca mam około 600-700 transakcji. Wystawionych opinii jest około 120. Allegro w swoim oślepieniu chyba myśli, że po każdej transakcji Kupujący biegnie do komputera i wystawia opinię, bo tak nakazuje obowiązek wzorowego Allegrowicza. Prawda jest taka, że 80 procent Kupujących ma głęboko gdzieś ten system ocen i to co mysli Allegro. Nie wystawiają opinii, bo im się po prostu nie chce. Ale za to 100 procent niezadowolonych biegnie do komputera i wystawia NEGATYWA. Jak mam przekonać tych zadowolonych do współpracy jak mi nie wolno nawet napisać maila z prośbą o komentarz!!! Dlaczego niewystawiony komentarz po np 45 dniach nie zostaje opublikowany jako POZYTYW z automatu? Skoro klient nie ocenił transakcji to znaczy, że wszystko przebiegło sprawnie. Wówczas przynajmniej liczba komentarzy i transakcji byłaby zbliżona. Klient, który nie do końca jest zadowolony z zakupu nie pozwoli wystawić automatycznie za niego takiej opinii. 

Myślę, że jest mnóstwo rozwiązań poprawiających obecny stan. Zróbcie cokolwiek, bo chyba nie ma osoby Sprzedającej, która uważa że ten system jest sprawiedliwy ( na pewno nie obiektywny)

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Rabat itp.  to się ew. negocjuje PRZED wystawieniem komentarza, oczywiście mam na myśli sytuacje skrajne np. towar uszkodzony w transporcie, wysłany inny, ale akceptacja jego itp. A nie wystawiając komentarz !!

oznacz moderatorów

ploma
#10 Popularyzator#

Uwierz mi,

mnóstwo, ale to mnóstwo osób najpierw wystawia komentarz (czy to negatywny, czy to mocno zaniżony) i wtedy negocjuje rabat. Jest łatwiej go uzyskać.

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Zapewne niestety racja, czasem czytam tutaj na Gadane, co dziś "wyprawiają" kupujący i wierzyć się nie chce !! Nie oszukujmy się, kiedyś niektórych powstrzymywał fakt, że komentarz negatywny, zwłaszcza nie do końca słuszny, mógł generować takowy od sprzedawcy ...a w dawnych czasach, sporo osób, zwłaszcza prywatnych nie zawsze chciało takowego na swoim koncie mieć, przypominam, że nicki były kiedyś publicznie widoczne w komentarzach itd.

oznacz moderatorów

trader2345
#9 Pomysłodawca#

Dodam do tego jeszcze negatyw za przesłanie faktury  dzień później, bo księciuniu zapomniał zaznaczyć w uwagach, że musi mieć razu. Według prawa  faktura powinna być wystawiona do końca miesiąca w którym nastąpiła sprzedaż.  Kolejna sprawa, allegro dopuszcza darmowe zwroty dla kupujących na FV, ( np. spółki z o.o.)  bez weryfikacji czy produkt odpowiada wg prawa na takowe.  Odpowiedzialność jest przerzucona na sprzedawcę. Sprzedawca musi przyjąć bo jak nie to dostanie negatyw a allegro NIC z tym nie zrobi! Sprzedawca powinien akceptować takie zwroty od spółek czy jednoosobowych po weryfikacji kodów w CEDIG  a allegro usuwać zaniżone oceny

oznacz moderatorów