anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy ktoś generował kilka etykiet darmowych do jednego zamówienia z EN ?

mikeza
#21 Demiurg#

Dzisiaj miałem telefon z allegro w odpowiedzi na moje zapytanie dotyczące zakupu przez klienta kilku produktów, w sytuacji gdzie miałem ograniczenie wysyłki do 1 przedmiotu na allegro polecony. Uzyskałem info, że przysługują mi darmowe etykiety do takiego zamówienia, w takiej ilości jakiej policzono liczbę przesyłek. Czy ktoś edytował takie etykiety, bo prawdę mówiąc pierwszy raz o tym słyszę ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

benio2010
#10 Popularyzator#

 

hej, ja dosiwedziałm się o innym problemie

czy wiedzieliście wcześniej o problemie z Inpostem w sprawie generowania etykiet?

Mianowice, nie byliśmy świadomi, że Inpost paczkomaty, za wygenerowanie każdej etykiety pobiera opłatę, pomimo, że suma smarów tylko jedna etykieta/paczka wyjdzie do Klienta.

Dodatkowo Inpost sam wprowadza w błąd, bo nie zawsze wszytki etykiety znikają z z statusu niewygenerowane.

Przykład z użytkownikiem XXX w dniu wczorajszym wygenerowaliśmy do niego etykietę, jednak paczka nie wyszła, w dniu dzisiejszym generowaliśmy etykiety do reszty zamówień i wówczas, ta przesyłka widniała w opcji niewygenerowane, więc ja wygenerowaliśmy ponownie(nie widząc, że juz była wygnerowan, wiedzielmsy dopiero wchodząc w zakłądke allegro), według nas jest to celowe działa do generowania większych ilości etykiet, a suma sumarów obciążenia nasz kosztami.
 
Sprawdzając w paczkomatach status rok wczesniej, okazało się, że mamy 68 przesyłke paczkomatowych, gdzie została utworzona zlecenie odbioru/wygenerowana etykieta, ale przesyłka nie wyszła, a Inpost i tak za to opłatę pobrał. Wydaje nam się, że jest to niezgodne z prawem konsumenta, za pobieranie płatności za usługę, która nie została wykonana. Paczka powinna być liczona w momencie zeskanowania jej prze kuriera, tak jak ma się to w usłudze kurier Inpost.
 
Będę wdzięczna za odwiedzi w tej sprawie, allegro ponoć walczy z tym z Inpostem, bo tak samo ma się sprawa, w Allegro Inpsot smart, jeśli  wygenerujecie i opłacicie etykietę do smarta w systemie, a okaże, się że chcecie zmienić gabaryt i się pomylicie, nawet 2 razy( a np do danej przesyłki może być tylko 2 razy wydrukowana), to wówczas za przesyłkę która jest smart, jednak zapłacicie.
 
Na chwile obecna wystąpiliśmy o zwrot środków, ale mamy tylko wgląd rok wstecz!! A na pewno jest ich więcej.
Zastanawiam się nad zgłoszeniem sprawy do UOKIK-u!!
 
 
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@benio2010  dlatego obawiam się wielokrotnego generowania etykiet na EN.

Czy ktoś już to praktykował ?

ze stanowiska allegro wynika, że mamy możliwość wygenerować tyle etykiet za ile przesyłek zapłacił klient, czyli jak w smarcie policzyło mu np. 3 przesyłki dla jego zamówienia, to pomimo, że otrzymamy kwotę za sam towar, jest opcja wygenerowania 3 etykiet ? Nigdy czegoś takiego nie robiłem, więc liczę na pomoc innych sprzedawców 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

to jak to jest, allegro uważa, że można bez problemu generować więcej darmowych etykiet do jednego zamówienia, gdzie są liczone koszty wysyłki wiecej niż 1 raz i nikt nigdy z allegrowiczów tego nie robił ???

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

czekam w takim razie na instrukcję jak to zrobić, bo jak widać nikt z allegrowiczów tego nie praktykował do tej pory, co jest trochę dziwne i tajemnicze ? Liczę na Waszą pomoc 🙂

@cloudcloud@_HolaOla_ 

@nat_not 

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Cieszę się, że wcześniejsza interwencja ostatecznie przyniosła skutek. Tym razem również poprosiłam o pomoc w Twojej sprawie. Możliwe, że otrzymasz kolejny telefon. Jeśli tak się nie stanie, instrukcję zamieścimy tutaj.

@benio2010 Konsultuję tę kwestię, dlatego proszę Cię o cierpliwość.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@nat_not na razię testuję różne opcje we własnym zakresie wysyłając paczki. Taka metoda prób i błędów. Chyba powoli dochodzę do rozwiązania tej zagadki 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Przekazano mi, że w E-nadawcy, po nadaniu pierwszej przesyłki, należy kliknać "Kolejna przesyłka" i ręcznie uzupełnić dane klienta, w tym pełny adres mailowy. Mam nadzieję, że ta informacja okaże się pomocna 🙂

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@benio2010 W kwestii etykiet w InPost otrzymałam wyjaśnienie, z którego wynika, że po wybraniu opcji "Opłać", "Wydrukuj" i "Wyślij" następuje zaakceptowanie wygenerowania etykiety bez możliwości edycji danych oraz anulowania etykiety.

Po opłaceniu i zatwierdzeniu kolejne wygenerowanie etykiety może wiązać się z opłatą. W przypadku etykiet na paczkomaty z usługą Allegro Smart! do każdego zamówienia jest wyliczona ilość etykiet, która jest widoczna w Twojej zakładce "Zamówienia". Jeżeli wygenerujesz więcej etykiet, niż przysługuje do danej transakcji, InPost naliczy 8,99 zł. 

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

robert2291
#8 Zapaleniec#

Takie funkcjonowanie usługi stwarza pozory celowego działania na szkodę sprzedawcy / maksymalizowania zysku przewoźnika paczek. Normalna usługa np. allegro paczkomaty inpost pozwala utworzyć dowolną ilość etykiet a dopiero za zrealizowaną etykietę pobierana jest opłata. Jest to uczciwe rozwiązanie i wygodne (magazynier gdy pomyli się w etykiecie lub klient zmieni jakieś dane dostawy to wystarczy utworzyć nową etykietę). Przy większej skali działania okazuje się że takich etykiet może być 50 i więcej miesięcznie. 50 x koszt przesyłki do paczkomatu a nie 0 zł to już jest konkretna strata.

Wg mnie Inpost mógłby programowo rozwiązać ten problem, ale zwyczajnie im się to nie opłaca, lepiej pobrać gratisową opłatę. 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

robert2291nikt Cię nie zmusza do oferowania przesylek ,,smart ,, , podnieś ceny przesyłek i po kłopocie . Tak działa system i trzeba uważać .

oznacz moderatorów

robert2291
#8 Zapaleniec#

Oczywiście wszystko można zgonić na system, ale to ludzie tworzą system. Wystarczyłoby sprawiedliwie rozliczać przesyłki. 

oznacz moderatorów