anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy ktoś generował kilka etykiet darmowych do jednego zamówienia z EN ?

mikeza
#20 Guru#

Dzisiaj miałem telefon z allegro w odpowiedzi na moje zapytanie dotyczące zakupu przez klienta kilku produktów, w sytuacji gdzie miałem ograniczenie wysyłki do 1 przedmiotu na allegro polecony. Uzyskałem info, że przysługują mi darmowe etykiety do takiego zamówienia, w takiej ilości jakiej policzono liczbę przesyłek. Czy ktoś edytował takie etykiety, bo prawdę mówiąc pierwszy raz o tym słyszę ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

benio2010
#9 Pomysłodawca#

 

hej, ja dosiwedziałm się o innym problemie

czy wiedzieliście wcześniej o problemie z Inpostem w sprawie generowania etykiet?

Mianowice, nie byliśmy świadomi, że Inpost paczkomaty, za wygenerowanie każdej etykiety pobiera opłatę, pomimo, że suma smarów tylko jedna etykieta/paczka wyjdzie do Klienta.

Dodatkowo Inpost sam wprowadza w błąd, bo nie zawsze wszytki etykiety znikają z z statusu niewygenerowane.

Przykład z użytkownikiem XXX w dniu wczorajszym wygenerowaliśmy do niego etykietę, jednak paczka nie wyszła, w dniu dzisiejszym generowaliśmy etykiety do reszty zamówień i wówczas, ta przesyłka widniała w opcji niewygenerowane, więc ja wygenerowaliśmy ponownie(nie widząc, że juz była wygnerowan, wiedzielmsy dopiero wchodząc w zakłądke allegro), według nas jest to celowe działa do generowania większych ilości etykiet, a suma sumarów obciążenia nasz kosztami.
 
Sprawdzając w paczkomatach status rok wczesniej, okazało się, że mamy 68 przesyłke paczkomatowych, gdzie została utworzona zlecenie odbioru/wygenerowana etykieta, ale przesyłka nie wyszła, a Inpost i tak za to opłatę pobrał. Wydaje nam się, że jest to niezgodne z prawem konsumenta, za pobieranie płatności za usługę, która nie została wykonana. Paczka powinna być liczona w momencie zeskanowania jej prze kuriera, tak jak ma się to w usłudze kurier Inpost.
 
Będę wdzięczna za odwiedzi w tej sprawie, allegro ponoć walczy z tym z Inpostem, bo tak samo ma się sprawa, w Allegro Inpsot smart, jeśli  wygenerujecie i opłacicie etykietę do smarta w systemie, a okaże, się że chcecie zmienić gabaryt i się pomylicie, nawet 2 razy( a np do danej przesyłki może być tylko 2 razy wydrukowana), to wówczas za przesyłkę która jest smart, jednak zapłacicie.
 
Na chwile obecna wystąpiliśmy o zwrot środków, ale mamy tylko wgląd rok wstecz!! A na pewno jest ich więcej.
Zastanawiam się nad zgłoszeniem sprawy do UOKIK-u!!
 
 
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@benio2010  dlatego obawiam się wielokrotnego generowania etykiet na EN.

Czy ktoś już to praktykował ?

ze stanowiska allegro wynika, że mamy możliwość wygenerować tyle etykiet za ile przesyłek zapłacił klient, czyli jak w smarcie policzyło mu np. 3 przesyłki dla jego zamówienia, to pomimo, że otrzymamy kwotę za sam towar, jest opcja wygenerowania 3 etykiet ? Nigdy czegoś takiego nie robiłem, więc liczę na pomoc innych sprzedawców 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

to jak to jest, allegro uważa, że można bez problemu generować więcej darmowych etykiet do jednego zamówienia, gdzie są liczone koszty wysyłki wiecej niż 1 raz i nikt nigdy z allegrowiczów tego nie robił ???

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

czekam w takim razie na instrukcję jak to zrobić, bo jak widać nikt z allegrowiczów tego nie praktykował do tej pory, co jest trochę dziwne i tajemnicze ? Liczę na Waszą pomoc 🙂

@cloudcloud@_HolaOla_ 

@nat_not 

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Cieszę się, że wcześniejsza interwencja ostatecznie przyniosła skutek. Tym razem również poprosiłam o pomoc w Twojej sprawie. Możliwe, że otrzymasz kolejny telefon. Jeśli tak się nie stanie, instrukcję zamieścimy tutaj.

@benio2010 Konsultuję tę kwestię, dlatego proszę Cię o cierpliwość.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@nat_not na razię testuję różne opcje we własnym zakresie wysyłając paczki. Taka metoda prób i błędów. Chyba powoli dochodzę do rozwiązania tej zagadki 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Przekazano mi, że w E-nadawcy, po nadaniu pierwszej przesyłki, należy kliknać "Kolejna przesyłka" i ręcznie uzupełnić dane klienta, w tym pełny adres mailowy. Mam nadzieję, że ta informacja okaże się pomocna 🙂

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@benio2010 W kwestii etykiet w InPost otrzymałam wyjaśnienie, z którego wynika, że po wybraniu opcji "Opłać", "Wydrukuj" i "Wyślij" następuje zaakceptowanie wygenerowania etykiety bez możliwości edycji danych oraz anulowania etykiety.

Po opłaceniu i zatwierdzeniu kolejne wygenerowanie etykiety może wiązać się z opłatą. W przypadku etykiet na paczkomaty z usługą Allegro Smart! do każdego zamówienia jest wyliczona ilość etykiet, która jest widoczna w Twojej zakładce "Zamówienia". Jeżeli wygenerujesz więcej etykiet, niż przysługuje do danej transakcji, InPost naliczy 8,99 zł. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

robert2291
#8 Zapaleniec#

Takie funkcjonowanie usługi stwarza pozory celowego działania na szkodę sprzedawcy / maksymalizowania zysku przewoźnika paczek. Normalna usługa np. allegro paczkomaty inpost pozwala utworzyć dowolną ilość etykiet a dopiero za zrealizowaną etykietę pobierana jest opłata. Jest to uczciwe rozwiązanie i wygodne (magazynier gdy pomyli się w etykiecie lub klient zmieni jakieś dane dostawy to wystarczy utworzyć nową etykietę). Przy większej skali działania okazuje się że takich etykiet może być 50 i więcej miesięcznie. 50 x koszt przesyłki do paczkomatu a nie 0 zł to już jest konkretna strata.

Wg mnie Inpost mógłby programowo rozwiązać ten problem, ale zwyczajnie im się to nie opłaca, lepiej pobrać gratisową opłatę. 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

robert2291nikt Cię nie zmusza do oferowania przesylek ,,smart ,, , podnieś ceny przesyłek i po kłopocie . Tak działa system i trzeba uważać .

oznacz moderatorów

robert2291
#8 Zapaleniec#

Oczywiście wszystko można zgonić na system, ale to ludzie tworzą system. Wystarczyłoby sprawiedliwie rozliczać przesyłki. 

oznacz moderatorów