Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry mam pytanie odnośnie zwrotu towaru przez allegro,
sytuacja wygląda następująco klient zakupił 2szt pas spinający do bagażu na zamek kodowy,
spiął ze sobą dwa różne pasy tego samego modelu bo mu 1 nie obejmował walizki. Następnie odsyła te 2 pasy na zwrot spięte ze sobą na amen z rozwalonymi opakowaniami a w powodzie zwrotu "wada wykryta podczas używania (bez zmiany zamka szyfru / pozycja 000 / jedno z ramion nie wysuwa się z zatrzasku )" czyli w tym przypadku mamy do czynienia z:
1. klient spiął 2 różne pasy tego samego modelu a nie powinien i są zakleszczone na amen
2. spiął 2 pasy i niechcący ustawił jakiś kod 999 kombinacji nie będę siedział cały dzień i kminił aż trafię
3. powinien najpierw spiąć każdy pas z klamrą od tego pasa i ustawić im indywidualne kody, dopiero bawić się w spinanie ich ze sobą naraz
4. albo rzeczywiście zamek w pasie był walnięty
pytanie następujące czy ja musze taki zwrot przyjmować?
wychodzi na to że się tego nie rozczepi za chiny, opakowania są rozwalone więc nawet jakbym rozczepił to tego już nie sprzedam jako nowe? wydaje mi się że klient powinien zwrócić towar w stanie nie przekraczającym tzw normalnego użytkowania, czyli bez uszkodzeń w stanie w jakim otrzymał a tu stan opisany jak wyżej.
@redmonster_pl Zwrot, czyli inaczej: paczkę już przyjąłeś. Pozostaje sprawa zwrotu pieniędzy.
Jeżeli jest dokładnie tak jak piszesz należy odmówić zwrotu środków z powodu zablokowania przedmiotów (pasów) W tym stanie jakim są urządzenia nadają się tylko do złomowania (likwidacji)
Oczywiście klient otworzy dyskusję musisz cierpliwie tłumaczyć że nie ma możliwości zwrotu dopóki kupujący nie przywróci przedmiotów do stanu w jakim były sprzedane. Możesz ewentualnie ponownie odesłać przedmioty kupującemu w takim stanie jakie są.
ciężko nie przyjąć paczki bo żeby się dowiedzieć że mi spięte pasy odesłał to wszak muszę od kuriera odebrać i rozpakować 😕
@redmonster_pl Pytanie zasadnicze - na co powołał się klient? Odstąpienie czy reklamacja?
Jeśli było to odstąpienie od umowy to tak czy inaczej musisz zwrot przyjąć - tu nie masz za dużego pola manewru. Możesz jednak obniżyć kwotę zwrotu o utratę wartości towaru jednak pamiętaj, że wszystko musisz mieć dobrze uzasadnione - co, jak, dlaczego, ile itp.
Jeśli była to reklamacja to musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia - uznać bądź odrzucić. Brak Twojego oficjalnego stanowiska w ciągu 14 dni powoduje uznanie reklamacji.
Pamiętaj, że jeśli było to odstąpienie od umowy a klient zacznie "wymyślać", że to jednak reklamacja to będzie to z jego strony bezskuteczne bo składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy traci prawo własności do towaru i nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do składania reklamacji.
przeklejam dosłownie co mam na zwrotach allegro
Powód zwrotu: wada wykryta podczas używania (bez zmiany zamka szyfru / pozycja 000 / jedno z ramion nie wysuwa sie z zatrzasku )
dodam że przejrzałem instrukcję za dużo tam nie ma ale:
w opakowaniu obie klamry pasa fabrycznie są zapięte i kombinacja otwierająca to 000 więc żeby rozłączyć 2 pasy musiały na 000 dać się rozpiąć bo spiął żółty klamrą z czarnym, czyli działały bo by ich nie rozpiął
w instrukcji nic nie ma na temat łączenia 2 pasów jeden po drugim
więc jeśli to reklamacja to podstawą do odrzucenia jest fakt że skoro rozpiął na kombinacji 000 tzn że musiał ustawić jakiś kod (w instrukcji piszą żeby wcisnąć wewnątrz bolczyk nastawić kombinację jaką się chce i zapiąć klamry gotowe) otwierający a skoro nie wie co ustawił tzn że pas spełnia swoje zadanie bo bez kodu go nie rozepnie
@redmonster_pl Nie potrafię się ustosunkować do tych tłumaczeń kupującego, ale skoro sprzedajesz takie pasy no to sprawdź czy połaczenie różnych pasów będzie skutkować zablokowaniem? Jest możliwe że klient ma rację? Trzeba to fizycznie sprawdzić i zająć twarde, jednoznaczne stanowisko.
tylko by to sprawdzić to muszę zaryzykować 2szt towaru a nawet jak się otwierają potem to już nie będzie fabrycznie zapakowany towar bo są w opakowaniach zgrzewanych 😕
Ryzykujesz 1 szt towaru bo możesz podłaczyć trzeci do tych dwóch co już są spięte . Niestety takie badania są drogie, wiemy o tym.
Ale może da się "na oko" porównać czy bolce wsuwane są identyczne czy może się różnią tak jak klucze do zamków? Taka wiedza już by wystarczyła czy wzajemnie do siebie pasują.
Tylko że nawet gdyby wzajemnie nie pasowały to taka informacja powinna być w opisie przedmiotu, więc wina spada na ciebie. Lepiej żeby pasowały.
przetestowałem na jego pasach z drugiej strony spięcie i rozpięcie i rozpinają się na kombinacji 000 więc najprawdopodobniej klient sobie sam jakoś zmienił kod dostępu sam o tym nie wiedząc
uaktualniam zrobiłem test na 2 połączeniu tych pasów co przysłał i si e spinają i rozpinają na 000
@redmonster_pl Nikt z nas nie powie ci jaką decyzję masz podjąć. Należy ona do Ciebie.
Możemy jedynie podpowiedzieć jakie masz pole manewru.
Jeśli odrzucisz reklamacją to pamiętaj aby wszystko solidnie uzasadnić tak aby allegro nie mogło się przyczepić i wystąpić z regresem ewentualnej wypłaty z Allegro Protect. Najpewniej otrzymasz też negatywa.
Pamiętaj, że zawsze możesz uznać reklamację, zwrócić środki i mieć zadowolonego klienta.
Musisz wiedzieć co Ci się bardziej opłaca.
no z tym opłaca się to jest problem duży bo wychodzi na to, że sprzedawca na allegro powinien zbierać pranie po pysku i się jeszcze uśmiechać, wymieniać 20x i być szczęśliwym że klient nie walnie negatywa. Męczące to wielce: np w tym przypadku negatyw pójdzie tak na prawdę za to że klient sobie ustawił kod ciapowato i zablokował pasy w pozycji połączonej a ja mam siedzieć i klikać 999 kombinacji dniówkę za towar wart 50zł albo wywalić na śmietnik, ba zdarzyło mi się dostać negatyw za to że nie przyjąłem na zwrot klimatora, którego nie sprzedawałem bo klient uparł się że ten model co zwraca jest ode mnie mimo że nie miałem nawet takiego w ofercie, do tego zwrócił zepsuty i stary. Allegro oddało mu kasę POK i negatyw mi został bo cyt allegro nie naruszał regulaminu to nic że klient naopowiadał jaki się czuje oszukany tą transakcją
@redmonster_pl I dobrze że odebrałeś paczkę, bo to nie jest zwyczajny zwrot, to jest reklamacja.
Gdybyś nie odebrał paczki kupujący po 14 dniach wystąpił by do Allegro o zwrot wpłaty z twojej winy. Teraz masz 14 dni na rozpatrzenie sprawy, a w przypadku otwartej dyskusji tylko 24 godziny na każdą odpowiedź.