Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Podobny temat już się gdzieś przewijał, ale opiszę swoją sytuację.Kupujący zgłosił zwrot zakupu, konkretnie obiektyw fotograficzny.Zakup był na firmę i fakturę oraz w związku z prowadzoną działalnością (usługi fotograficzne).Po kontakcie telefonicznym i miłej rozmowie, uświadomiony kupujący zrezygnował ze zwrotu ale nie wie jak to zrobić poprzez Allegro.
W związku z tym mam pytania do moderatorów:
1. Czy jest możliwość anulowania zgłoszenia zwrotu przez kupującego w ten sam sposób w jaki dokonał zgłoszenia?
2. Jeżeli takiej możliwości nie ma, to czy brak zwrotu środków kupującemu przy niezwróconym przedmiocie, czyli pozostawienie tego tak jak jest, będzie miało jakikolwiek wpływ na moje statystyki?
3. Czy w takim przypadku powinienem odmówić zwrotu środków klikając "odmowa zwrotu srodków" i czy to również nie będzie miało jakiegokolwiek wpływu na moje statystyki?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@ART_FOTO jeśli klient nie nada zwrotu to nie będzie figurował w systemie , nic nie musisz robić i klient również .
@mdrogeria Tak też myślałem ale chciałbym jeszcze zobaczyć wpis moderatorów.Sam wiesz jaki cuda odchodzą na Allegro :))
@ART_FOTO masz rację lepiej zaczekać , ale przerabialem już u siebie takie sytuacje . Klient odklikał odstąpienie , paczka zwrot nie nadany , zwrotu środków brak , nic się nie dzieje również w jakości
@ART_FOTO
Jeżeli Kupujący wypełnił formularz zwrotu na Allegro z opcją ODSTĄPIENIE, to otrzymałeś od kupującego oświadczenie o odstąpieniu z przywołaniem Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.
W sytuacji w której takie oświadczenie składa podmiot niebędący konsumentem (w rozumieniu ww. Ustawy) to nie wywołuje ono żadnych skutków prawnych.
Czy w takim przypadku powinienem odmówić zwrotu środków klikając "odmowa zwrotu srodków"
Takie rozwiązanie jest zalecane, podając jako podstawę np.: złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez podmiot nieuprawniony.
i czy to również nie będzie miało jakiegokolwiek wpływu na moje statystyki?
Żadnego.
@ART_FOTO Nie mógł zrobić zwrotu bo mu takowy nie przysługuje, więc niczego nie musisz robić, tylko poinformować że nie przyjmujesz zwrotu na firmę Zakup był na firmę i fakturę oraz w związku z prowadzoną działalnością (usługi fotograficzne) ale to już kupujący wie.
@LEW433
Nie mógł zrobić zwrotu
Kupujący może w każdej chwili zrobić zwrot (odesłać rzecz do sprzedawcy - choćby w związku ze złożoną reklamacją). Szkoda, że nie zauważyłeś że Allegro udostępnia formularze zwrotu każdemu kupującemu - nie weryfikując ich prawa do odstąpienia z Art. 27 UoPK.
Poza tym: jego rzecz - może wysyłać (w tym zwracać/odsyłać) kiedy chce.
poinformować że nie przyjmujesz zwrotu na firmę
Lepiej nie pisać takich sformułowań bo to w szczególnych przypadkach może być sprzeczne z prawem i może przysporzyć sprzedającemu kłopotów
@LEW433 Niestety ale kupujący nie zawsze wiedzą, a powinni.Doczytują to, że przy działalności jednoosobowej przedsiębiorca może być traktowany na zasadach konsumenckich i zwrot mu przysługuje ale nie w przypadku zakupu przedmiotów bezpośrednio związanych z prowadzeniem działalności.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Kilku użytkowników AG wypowiedziało się. Czy moderatorzy rozpoczęli już urlopy? Będę wdzięczny za odpowiedzi na moje trzy pytania przez JEDNEGO Z MODERATORÓW :))
@ART_FOTO Klient nie może anulować zgłoszenia zwrotu. Jeśli nie odeśle towaru, nie będzie to miało wpływu na Twoje statystyki.
Nie zaznaczaj jeszcze odmowy zwrotu środków. Czekam na odpowiedź w tej sprawie od zespołu, który zajmuje się tym obszarem. Kiedy ją dostanę, odezwę się ponownie.
@nat_not
Nie zaznaczaj jeszcze odmowy zwrotu środków. Czekam na odpowiedź w tej sprawie od zespołu, który zajmuje się tym obszarem.
Czyżby trzeba było dać czas "zespołowi" na poprawienie jakichś błędów w algorytmach ?
Odmowa zwrotu środków podmiotowi nieuprawnionemu do ubiegania się o ich zwrot nie powinna budzić wątpliwości u osób znających obowiązujące przepisy, natomiast ew. nakładanie sankcji za stosowanie się do obowiązujących powszechnie przepisów prawa mogłyby być uznane za co najmniej "zachętę" do ich naruszania.
@ART_FOTO Wracam z uzupełnieniem informacji w oparciu o odpowiedź specjalistów.
Jeśli chodzi o pierwszą kwestię, tak jak pisałam - zgłoszenia zwrotu nie można anulować, natomiast warto zachować np. wiadomość mailową, w której klient informuje, że rezygnuje ze zwrotu.
Wymagany czas na zwrot płatności do kupującego, kiedy kupujący skorzystał z formularza Allegro i odesłał towar, dotyczy tylko przesyłek zwrotnych od przewoźników zintegrowanych z Allegro (kiedy możemy śledzić przesyłki zwrotne). Czas na zwrot jest liczony od momentu dostarczenia paczki, więc jeśli klient w ogóle nie odeśle i tracking się nie ruszy, czas nie będzie wpływał na Twoje wyniki.
Kliknięcie "odmowa zwrotu środków" nie będzie miało wpływu na statystyki. Możesz wybrać tę opcję i napisać, że kupujący zrezygnował z odesłania, więc nie będzie zwrotu środków.
Dzięki za odpowiedź.Co do pierwszej kwestii, warto byłoby rozpatrzyć dodanie możliwości anulowania przez kupującego zgłoszenia zwrotu.Zauważyłem, że dość często kupujący anulował przez pomyłkę, rozmyślił się co do zwrotu itp.
@nat_not
Kliknięcie "odmowa zwrotu środków" nie będzie miało wpływu na statystyki. Możesz wybrać tę opcję i napisać, że kupujący zrezygnował z odesłania, więc nie będzie zwrotu środków.
Przy tak sformułowanej podstawie odmowy zwrotu jeżeli kupujący zmieniłby zdanie i (kiedyś) odesłałby (umyślnie lub przez pomyłkę) to @ART_FOTO byłby wówczas zobowiązany do zwrotu środków ?
Dlaczego Sprzedający ma podawać fikcyjny powód "odmowy zwrotu środków", który w szczególnym przypadku mógłby być źródłem niepotrzebnych spekulacji po stronie Kupującego ?
@A3dam Sprzedający zaznaczając tę opcję, podaje jednocześnie dlaczego ją wybrał. Jest to również informacja dla nas. Nie jest to fikcyjny powód. Wynika z opisanej sytuacji.
@nat_not
W odniesieniu do odmowy zwrotu środków - napisanie jako powód "Kupujący zrezygnował z odesłania" JEST powodem fikcyjnym i taki wpis mógłby skomplikować sytuację sprzedającego.
Kupujący nie jest podmiotem uprawnionym do odstąpienia z Art. 27 UoPK, który jest przywołany w złożonym przez Niego oświadczeniu. Takie oświadczenie złożone przez podmiot nieuprawniony nie wywołuje żadnych skutków prawnych (nie zmienia właściciela rzeczy, nie powstaje po stronie kupującego obowiązek odesłania rzeczy, nie powstaje po stronie sprzedającego obowiązek zwrotu środków).
Jeżeli taki powód jak zaproponowałem zostałby wpisany przez sprzedawcę - byłoby to zgodne ze stanem faktycznym i sprzedawca uniknąłby ryzyka spekulacji ze strony kupującego.
Wpisanie zaproponowanego przez Ciebie tekstu niesie ryzyko sporu:
Kupujący otrzymawszy odmowę zwrotu środków z powodu "rezygnacji z odesłania" mógłby próbować zrezygnować "z rezygnacji odesłania" i odesłać przedmiot żądając zwrotu zapłaconej kwoty.
Pozostaje pytanie: dlaczego nawet w takiej prostej sprawie proponujecie wpisywanie fikcyjnych powodów i stwarzacie warunki do wszczynania ew. sporów (też: kłótni, awantur) pomiędzy stronami transakcji ?
Trudno tłumaczyć to niezamierzonym działaniem w sytuacji gdy oczywiste i przejrzyste, a przede wszystkim zgodne ze stanem faktycznym rozwiązanie zostało przeze mnie zaproponowane "chwilę" wcześniej.
@ART_FOTO
warto byłoby rozpatrzyć dodanie możliwości anulowania przez kupującego zgłoszenia zwrotu
Samo "zgłoszenie zwrotu" (rozumiane jako zamiar odesłania rzeczy z jakiegokolwiek powodu) - można rozważać, ale skutkiem wypełnienia formularza ZWROTu z opcją ODSTĄPIENIE jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK.
Przed konsekwencjami złożenia takiego oświadczenia można uchylić się mają mocne, żółte papiery.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłaby należycie prowadzona polityka informacyjna Allegro wobec Kupujących, a np. krytyczne momenty w których dochodzi do składania oświadczeń (i konsekwencji z tym związanych: np. ustawowych obowiązków nakładanych przez Kupującego z chwilą "kliknięcia") zawierały stosowne pouczenia (lub ostrzeżenia).
@A3dam Masz tutaj zupełną rację, jednak z tyłu głowy chodzi mi to, że oświadczenie o odstąpieniu generowane jest automatycznie i przesyłane przez Allegro, a niektórzy kupujący nawet o tym nie wiedzą, zatem mogłoby to zadziałać w drugą stronę,
Z drugiej strony tak jak napisałeś wyżej, polityka prowadzona przez Allegro w stosunku do kupujących prowadzi do patologii w sprzedaży internetowej.
Prosty przykład z wczoraj.W trakcie rozmowy telefonicznej kupujący powiedział "robię bardzo dużo zwrotów i problemów nigdy nie było".No cóż, robił zakupy nie związane z prowadzeniem przez niego działalności gospodarczej o czym go uświadomiłem.Samo jednak stwierdzenie "robię bardzo dużo zwrotów" daje do myślenia.
@ART_FOTO
Zgadzam się z tezą, że kupujący na Allegro są nienależycie informowani.
Dlatego pozwolę sobie powtórzyć:
[...] rozwiązaniem byłaby należycie prowadzona polityka informacyjna Allegro wobec Kupujących, a np. krytyczne momenty w których dochodzi do składania oświadczeń (i konsekwencji z tym związanych: np. ustawowych obowiązków nakładanych przez Kupującego z chwilą "kliknięcia") zawierały stosowne pouczenia (lub ostrzeżenia).
Musisz pisać dokładniej. Nie będę czytał wszystkich odpowiedzi, nie mam na to czasu.
Sprawa jest prosta - zwrot towaru to nie to samo, co odstąpienie od umowy.
Jeśli klient chce dokonać zwrotu towaru z tytułu odstąpienia od umowy - masz zakładkę "zwroty" - zaznaczasz odpowiednią opcję typu "odmowa", wpisujesz uzasadnienie i sprawa załatwiona. Tak już robiłem.
Co innego zwrot z tytułu reklamacji lub niezgodności z opisem.