Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
jak w temacie, klient kupił gimbal za prawie 400 zł i zwrócił 14 dnia od zakupu, problem w tym, że oryginalnie gimbal jest zafoliowany a wewnątrz tez każdy element ma swoje indywidualne torebki, od razu widac że towar był używany, pewnie klient uzywał go na zimowych feriach do filmowania swoich wyczynów na stoku, urlop sie skończył i zwraca gimbala "bez podania przyczyny"
Ja wszędzie mam zaznaczone, że sprzedaje nowy towar a tu jak bym się nie starał widać że towar był "wypożyczony" i mogę go co najwyżej wystawic na Oxx po nizszej cenie jako uzywany.
Pytanie do moderatorek czy mam obowiązek zwracać pełną cenę gimbala po jego 2 tygodniwym używaniu ? bo jako nowy już go nie mogę wystawić, ewentualnie jako zwrot lub powystawowy 😞
Masz tam w zakładce zwróć całość albo cześć.
czyli "prawo Allegro" zezwala, ciekawe jak to sie odbije na komentarzach ale tak mnie już sponiewierała klientka ostatnią **piiip**yczną opinią że przestało mi tak bardzo zależeć ,chyba że mi konto zablokują bo ten trzeci negatyw obniżył mi jakość sprzedaży poniżej neutralnej 😞
@ELEKTROMARKET oczywiście reguluje to ustawa którą pewnie znasz 🙂
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9.
dzieki za info
@ELEKTROMARKET Zezwala ale komentarz? nie wiadomo i nie wiadomo czy kupujący nie będzie miał innego zdania, wtedy może być dyskusja, uzasadnij i udokumentuj stan towaru.
generalnie zawsze mi sie jakoś udaje dogadać, poza ostatnią klientką która mnie zgłosiła do Allegro że ja nękam kiedy jej proponowałem ponowną wysyłke w przepięknym pudełeczku bo dostałem "nie polecam" za to że nie podobało się jej że dostała 2 kabelki w pudełku po kaszy z BIEDRONKI !!!
Nie mogłeś w kopercie bąbelkowej albo w foliopaku tylko w pudełku po kaszy? 😉
generalnie wysyłam drobiazgi w kopertach bąbelkowych ale jak mam wolne pudełko gabarytu A to je używam i tak etykieta i firmowa taśma klejaca zasłania 90% napisów i jakoś to nigdy nikogo nie raziło, do czasu ale tu chyba nie o pudełko chodziło, klientka uparła sie żeby mi dokopać bo najpierw pisała o opóźnionej wysyłce i braku informacji, jak jej udowodniłem wysyłke w dniu zamówienia i napisałem że paczka w ruchu idzie wolniej niz kurier czy Inpost to skoncentrowała się na kaszy, dlaczego? nie wiem i nigdy sie nie dowiem bo Allegro upomnialo mnie że klientka nie życzy sobie żebym się z nią kontaktował a proponowalem jej gratisową wysyłkę czego sobie zażyczy w ramach rekompensaty za "szkody moralne" jeżeli usunie opinię
Nie tylko można obniżyć cenę ale i powinieneś to zrobić.
Nie ma czegoś takiego jak "poużywam sobie i zwrócę".
Klient otrzymuje przesyłkę, widzi co dostaje - nie pasuje zwraca. Bawi się w testowanie i zwraca to musi liczyć się z tym, że wypożyczanie kosztuje. Policz jak za wypożyczenie - wypożyczalnie fotoplus albo cyfrowe. Może wtedy nauczą się, że co to prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Negatyw? No cóż, takie życie.
Nie ma czegoś takiego że należy obniżysz, wszystko zależy > do każdego zwrotu należy podchodzić indywidualnie. Nie można "poużywać" i nie można dla przykładu > zmniejszać zwrot.
Zależy na jak długo "wypożycza" - wypożyczenie Stabilizator DJI Ronin SC (wypożyczalnia) - 90 zł/dzień, Stabilizator Zhiyun-Tech Weebill-S - 40 zł/dzień.
To jest podejście jak najbardziej indywidualne i uczciwe. Zwracasz towar w stanie nienaruszonym, który nadaje się do dalszej sprzedaży - zwrot wpłaconych środków bez zająknięcia.
W innym przypadku szacujesz zużycie sprzętu - przykładowe stawki podałem, zawsze też można wystawić na licytację i zwrócić sumę, która wynika z licytacji. Nie każdy chce bawić się w outlet ;).