Czy można usunąć negatywny komentarz kupującego jeśli nie odebrał przesyłki?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witajcie @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Podpowiedzcie proszę, tylko w was nadzieja...
Miałam wystawioną ofertę z informacją, że wysyłka będzie nadana w ciągu 3 dni roboczych. Tak też była nadana. Pani zamówiła paczkę DPD Pobranie.
W czwartek poszła kurierem DPD i na piątek powinna być u klientki. Nie wiem dlaczego DPD nie wywiązało się z tego zadania (ich skuteczność u nas do tej pory z dostawami z dnia na dzień to było 100%).
Kurier przyjechał do Pani w poniedziałek, odmówiła odebrania przesyłki i we wtorek paczka wróciła do nas.
Następnie otrzymaliśmy komentarz NEGATYWNY! 1 z 5 za zgodność przedmiotu z opisem - gdzie ta klientka w ogóle nie tworzyła przesyłki!!! 1 z 5 za obsługę klienta bo paczka nie dotarła na czas... Przecież ja nie jestem kurierem. Ja dotrzymałam terminów i nadałam firmą jaką życzyła sobie klientka. Cóż więcej mogłam zrobić?
I teraz mam częściowo zablokowane konto bo jakość spadła...
Prosiłam Panią, żeby usunęła komentarz - zero dopowiedzi. Pani otworzyła dyskusję, nakrzyczała w niej na mnie i cisza. Nie odpisuje ani mnie na wiadomości w dyskusji ani Allegro.
To już kolejna taka sytuacja z klientką, poprzednia została całkowicie zablokowana przez Allegro bo okazało się, że notorycznie kupuje, po czym natychmiast po otrzymaniu przesyłki wystawia soczysty negatyw.
Ja osobiście już nie mam siły. Ręce mi po prostu opadają.
Pomóżcie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek bardzo mi przykro, ale nie jestem w stanie pomóc w tej sytuacji. Komentarz nie łamie regulaminu, dlatego nie może zostać usunięty. Aby poprawić Twoją jakość sprzedaży, poproś kupujących, aby oznaczyli dyskusje jako rozwiązane jeśli problem został wyjaśniony. Na Twoją jakość wpływają polecenia, ale też odpowiedzi w terminie na pytania od kupujących.
Moderatorka
Jak dostawa na czas - to Allegro!
Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jaka jest logika jeśli pozwalacie klientowi ocenić jakość produktu, którego nie widział na oczy?
Zarówno ja jak i Allegro prosiliśmy o zakończenie dyskusji, ale klientka nic nie odpowiada ani mnie ani wam.
Co do samych odpowiedzi... każdy dostaje od nas z automatu odpowiedź plus nawet w nocy odpowiadam klientom na pytania. Łącznie z tym, że podczas wakacji nadal siedzę i pracuję. Nie rozumiem tego systemu oceniania, jak Boga kocham.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek jest to problem , z którym zmaga się każdy z nas , trochę poszło na plus jak allegro usunęło z tabeli gwiazdek koszt przesyłki . Próbowałeś podjąć kontakt telefoniczny z klientką , osobiście stosuję tylko taki , maile są mało skuteczne ,a grzeczna rozmowa połączona z miłym kontaktem potrafi zdziałać cuda . Pamiętaj .. istotny jest czas / godzina dnia / w jakiej masz zamiar zadzwonić .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak takie zachowanie klienta nie łamie regulaminu to jasny znak że regulamin jest do zmian .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pamiętaj, ze jeżeli klienta nie odstąpiła od umowy to przedmiot jest dalej jej własnością i możesz złożyć pozew do sądu z tytułu niewywiązania się przez nią z zawartej umowy 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mogę. Tylko chciałabym czarno na białym od Allegro dostać informację - jakim prawem publikują komentarz osoby niezrównoważonej psychicznie. Jakim prawem ktoś może ocenić jakość produktu jeśli go NIE ODEBRAŁ. Jakim prawem ja mam ponosić odpowiedzialność za firmę kurierską? Naprawdę się załamałam...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"jakim prawem publikują komentarz osoby niezrównoważonej psychicznie" - jakim prawem oceniasz stan zdrowia psychicznego tej osoby? Jesteś psychiatrą?
"Jakim prawem ktoś może ocenić jakość produktu jeśli go NIE ODEBRAŁ" - Tak działa allegro trzeba się przyzwyczaić i to olać 😉
"Jakim prawem ja mam ponosić odpowiedzialność za firmę kurierską?" - Jesteś sprzedawcą jeżeli wysyłasz towar konsumentowi to Ty odpowiadasz za jego dostarczenie, tutaj z formalnego punktu widzenia nie ma odpowiedzialności przewoźnika względem kupującego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie rozumiem i nigdy nie będę w stanie przyzwyczaić się do tego, że ktoś ocenia negatywnie jakość rzeczy, której nie widział. To nie jest normalne.
Ja odpowiadam za czas nadania a nie za czas doręczenia. Doręczenie jest po stronie przewoźnika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek napisał(a):Nie rozumiem i nigdy nie będę w stanie przyzwyczaić się do tego, że ktoś ocenia negatywnie jakość rzeczy, której nie widział. To nie jest normalne.
Oczywiście, że nie jest to normalne ale allegro tłumaczy to tym, że kupujący może sobie oceniać co chce i kiedy chce.
@szwalniasukienek napisał(a):Ja odpowiadam za czas nadania a nie za czas doręczenia. Doręczenie jest po stronie przewoźnika.
Zgodnie z polskim prawem odpowiadasz za całość realizacji umowy od złożenia zamówienia do doręczenia przesyłki kupującemu. Za WSZYSTKO utratę, ubytek, opóźnienie związane z przesyłką przed kupującym odpowiada jedynie sprzedawca - jeżeli jest inaczej bardzo proszę o podstawę prawną takiego twierdzenia. Kupujący zawiera umowę z Tobą a nie z przewoźnikiem który jest TWOIM podwykonawcą.
Dlatego gdy do mnie klient pisze maila czy będzie jutro zawsze odpowiadam, że będzie do 7 dni roboczych chyba, że zginie to w ogóle nie będzie. 🤣
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli to ten ostatni negatyw jest tematem, to klientka wystawiła go w sobotę, a następnie nie odebrała przesyłki w poniedziałek, tak? Czyli w odwrotnej kolejności, niż Pani pisze. Może potrzebowała na weekend i kreacja dostarczona już po uroczystości nie miała dla niej sensu...? Z komentarza wynika, że klientka była przekonana, że otrzyma przesyłkę w 2 dni po zakupie, to jest dziwne.
Gwiazdek za zgodność przedmiotu nie da się pominąć wystawiając ocenę. Ile gwiazdek powinno się w takim razie przyznać za przedmiot, którego się nie widziało i wystawia się negatyw za nieotrzymaną przesyłkę? Tu jest dylemat...
Zajrzałam do Pani ofert i z obecnymi problemami przewoźników i deklarowanym terminem dostawy może Pani niestety mieć więcej takich sytuacji.
Przykład pierwszy z brzegu: Oferta 12566860647 - mam podane, że otrzymam w poniedziałek. Czyli jesli kupię dziś, to dla pewności trzebaby wysłać już w czwartek. Jeżeli szyje Pani na zamówienie, może być stres max.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Chwała temu, kto przeczyta i zrozumie regulamin przesyłek DPD - 15 min na tym teraz spędziłem - to jest "horror". Generalnie - ja korzystam z Pocztex (Poczta Polska) i InPost - Obydwie firmy kurierskie ma ją w regulaminie 2 dni robocze na dostawę, a jak "dalej" się wczytać - to i więcej.
DPD - przypuszczam, że też ma 2 dni. Jak kupujący może ocenić zgodność przedmiotu z opisem, chociaż tego przedmiotu nie odebrał - to już jest tajemnica Allegro.
Ten temat był już wielokrotnie poruszany - klient nie odebrał towaru, nie widział go na oczy, jednak mógł wystawić ocenę, że był niezgodny z opisem.
Powód - jasna decyzja serwisu Allegro: klient nie widział zamówionego przedmiotu, lecz może napisać, że był niezgodny z opisem. I to załatwia to sprawę. Absurd totalny, lecz są ludzie "myślący inaczej" i nic na to nie poradzimy.
U mnie jest tak - "czarna lista" wciąż się powiększa. Tak samo jak i u innych sprzedawców.
Potem nadchodzą pytania - czemu jestem zablokowany? Komentarz wystawiłem zgodnie z moim prawem, dokonałem zakupu za 40 zł i zwróciłem towar za 37 zł - zgodnie z prawem. nie odebrałem przesyłki pobraniowej - mam do tego prawo itd.. itp...
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@maxr01 napisał(a):nie odebrałem przesyłki pobraniowej - mam do tego prawo itd.. itp...
Akurat zwykle tacy nie odstępują od umowy więc może i nikt im tego nie zabrania ale nie wywiązali się z zawartej umowy towar pewnie dalej dla nich przechowujesz bo przecież to ich własność, dlatego jak najbardziej można ich nie obsługiwać zgodnie z prawem - powód masz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek Prosze tutaj : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/naprawa-reorganizacja-system...
BRÓSLI