anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy nie spisanie protokołu szkody może być podstawą do nie rozpatrzenia reklamacji ?

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Czy nie spisanie protokołu szkody może być podstawą do nie rozpatrzenia reklamacji ?

Pierwszy raz mam taką sytuację że nie rozpatrzono mi reklamacji z powodu nie spisania protokołu szkody, z tego co mi wiadomo nie ma w polskim prawie takiego obowiązku nie powinien to być powód nie rozpatrzenia lub nie uznania reklamacji , załączyłam zdjęcia uszkodzonej paczki podczas transportu, opisałam sprawę mianowicie kurier DPD nie podjął próby dostarczenia paczki z powodu uszkodzenia przesyłki w drodze, paczkę przepakował doliczył 12,99 za zwrot i paczka wróciła, czy to jest zgodne z prawem? 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Obraz_2022-08-16_12-39-17 (1).png

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

zostało mi tylko załączone takie coś inblanko bez żadnych podpisów , konsultant absolutnie w korespondencji mailowej nie odpowiadał na żadne zadane pytania  

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Z tego co wiadomo od zawsze, dobrze mieć i zrobić taki protokół szkody, ale żeby był obowiązkowy? Żeby z tego powodu odrzucić prawo rozpoznania reklamacji sądzę że to nie jest zgodne z prawem, udaj się do kogoś z wiedzą prawniczą.

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

no właśnie jest tu jasne złamanie prawa to nie jest żadną podstawą do nie rozpatrzenia reklamacji tym bardziej wszystko zostało opisane załączone zdjęcia wszystkie niezbędne rzeczy jaki spisuje przy każdej reklamacji spisałam, czy allegro nie odpowiada przed nikim za łamanie prawa?  

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ObiadyDomowe Cześć. 🙂 Dziękuję za to zgłoszenie - skonsultuję tę sprawę z odpowiednim zespołem i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Dziękuję Pani bardzo Pani Olu, pierwszy raz mam taką sytuację żeby moja reklamacja nie została rozpatrzona z powodu braku protokołu szkody tym bardziej że paczka została uszkodzona w drodze a kurier z powodu uszkodzenia nie podjął próby dostarczenia, przy wszystkich reklamacjach jakie zostały złożone to nigdy nie składałam protokołu szkody. 

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Dzień dobry czy udało się już Pani dowiedzieć coś w mojej sprawie?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ObiadyDomowe Cześć, dziękuję za cierpliwość. Skontaktowałam się z odpowiednim zespołem, żeby uzyskać więcej informacji w tej konkretnej sprawie. Otrzymałam odpowiedź, że kiedy pracownik Allegro składa w imieniu Sprzedającego reklamację, to rzeczywiście nie ma konieczności dołączania protokołu szkody, jednak nie ma też gwarancji, że przewoźnik uzna taką reklamację (najlepiej, gdyby protokół jednak był).

Jeśli przewoźnik odrzucił reklamację i jasno wskazał, że powodem jest brak protokołu, to my w żaden sposób nie pomożemy Ci w zwiększeniu szansy na uznanie reklamacji. Nie mamy wpływu na przewoźnika i jego decyzje. 

W tym przypadku pozostaje odwołanie się od tej decyzji i wyjaśnienie dlaczego taki protokół nie został sporządzony. 

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

dziękuję Pani za wyjaśnienie sprawy, ale to kto w takim razie powinien spisać ten protokół szkody? allegro? sprzedający? kupujący ? czy teraz można jeszcze taki protokół ewentualnie spisać ? za bardzo też nie rozumiem skoro nie ma konieczności dołączenia protokołu szkody to jednoznacznym powinno być że brak takiego protokołu nie powinno być argumentem do rozpatrzenia reklamacji 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ObiadyDomowe Protokół powinien spisać sprzedający podczas odebrania uszkodzonej (przepakowanej) paczki. Rozumiem, że jest to trudna sytuacja, dlatego podczas składania odwołania od tej decyzji koniecznie przedstaw dokładnie swoją perspektywę. Mam nadzieję, że sprawa zostanie rozpatrzona pozytywnie dla Ciebie

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Pani Koalko ale co ja mam teraz przedstawić , nie da się przecież już spisać protokołu bo jest 7 dni chyba czy 14 co ja mogę teraz napisać? 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ObiadyDomowe Przedstaw swoje stanowisko i opisz, dlaczego nie spisano protokołu. Dodaj, że paczka była starannie zapakowana i załącz też informacje, które otrzymywałaś od przewoźnika (np. o uszkodzeniu przesyłki w drodze). 

oznacz moderatorów

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

ja już to wszystko opisałam ale tam jest taki bałagan że ja już nie wiem kto prowadzi odwołanie, czy konsultant który prowadził sprawę na początku, czy inny którego pytałam o reklamację czy jeszcze inny z którym rozmawiałam na infoliini próbując się coś dowiedzieć.  Wszystko było opisane od a do z można powiedzieć że można to śmiało potraktować jako protokół szkody nic innego się w tym protokole nie wypisuje tylko sposón pakowania co załączyliśmy na zdjęciach roszczenia i tyle

oznacz moderatorów