Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałem negatyw który został wystawiony przez klienta który po pewnym czasie kiedy jeszcze zamówienie było realizowanie (towar produkowany na życzenie), klient poprosił o anulowanie zamówienia w dyskusji gdzie prowadziliśmy rozmowę mimo nie przekroczenia terminu realizacji.
Oczywiście został dokonany zwrot i zamówienie zostało anulowane.
Po kilku dniach klient wystawił negatyw bez jakiejkolwiek treści.
Chciałem by allegro usunęło ocenę ponieważ kupujący nie miał prawa jej wystawić bez otrzymania zamówienia.
Zespół Allegro odmówił usunięcia oceny ponieważ jak stwierdził nie doszukał się tu przesłanek do jego usunięcia.
Dodatkowo stwierdzone zostało, że klient nie ma prawa do oceny TYLKO kiedy sam anuluje zakup po przez użycie przycisku kiedy zamówienie nie ma jeszcze statusu innego niż "nowe" .
Oczywiście odwołałem się od decyzji, zaprezentowałem punkt. 11.1 regulaminu allegro mówiący że:
" W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy. Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami, Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 90 dni od daty zawarcia umowy tj. od dnia i godziny jej zawarcia, może wystawić ocenę Sprzedającemu, przy czym termin ten liczony jest z dokładnością co do godziny. Sprzedający, który otrzymał ocenę o charakterze "nie polecam" może ją jednokrotnie uzupełnić o swoją odpowiedź. Wystawienie oceny nie jest możliwe w sytuacji, gdy Kupujący nie dokonał pełnej aktywacji Konta lub jego Konto jest zawieszone."
Czyli w momencie kiedy kupujący anuluje zakup nie przysługuje mu prawo do oceny zamówienia ani sprzedawcy.
Niestety, nawet i to nie wzruszyły zespół allegro, sugerując że działają na podstawie zasad... kiedy poprosiłem o zaprezentowanie zapisu regulaminu mówiącym o tym przedstawiono mi to ( https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-i-edycja-oferty/anulowanie-zakupu-informacje-... ).
Regulamin nie mówi nic o rzeczach zawartych pod tym linkiem, nie ma podstawy w regulaminie.
I teraz moje pytanie.
Czy Zespół Allegro ma prawo nie respektować regulaminu ?
Jeśli nie to gdzie mogę zgłosić takie działanie.
Dla mnie to żadna nowość, od dłuższego czasu allegro ma w głębokim poważaniu sprzedawców oraz ich problemy z tzw kupującymi. Ci tzw "kupujący" to święte krowy, wszystko im wolno. Nie zwracają już nawet prowizji od nieopłaconych aukcji. Już 16 dni pytają tzw kupującego jak przebiegła transakcja, a tzw kupujący nabrał wody w gebę. Odsyłają mnie od Annasza do Kajfasza, żeby tylko znaleźć powód do odmowy zwrotu należnej prowizji. Tacy chytrzy się zrobili. Skandal!!!!!!!!!
Miałem podobną sytuację. Jakiś inteligent wygrał licytację, ale stwierdził że już nie chce i nie zapłaci. Nawysyłał prostackich wiadomości, wystawił negatywa, a jakiś genialny pracownik allegro nie widzi podstaw do usunięcia takiej oceny. Śmiechu warte.
@xdk- Pisz, monituj, powołuj się na regulamin. Zauważyłem że administracja wysyła zawsze te same formułki nawet które nie mają nic wspólnego z pytaniem jakie wysłałem.
Napisałem o regulamin a pani mi wysłała odpowiedź że nie może bo jest to zgodne z "zasadami allegro".
Oceniaj obsługę na "0", może jakiś kierownik w allegro się zainteresuje sprawą.
Postanowiłem że jeśli w ciągu tego tygodnia nie załatwię sprawy będę poruszał sprawę wyżej i napiszę zapytanie do jakiejś instancji o respektowanie zasad i regulaminu np. w UOKIK.
Anulowałam zakup i Allegro przysyła powiadomienia, bym wystawiła ocenę zamówionym przedmiotom:) Jest dokładnie co najmniej DZIWNE, że mam oceniać przedmiot, którego nie otrzymałam, anulowałam po 1 h po zakupie. Jakże dziwne było, że jeszcze po 5 miesiącach Allegro przysłało monit o ocenieniu anulowanego zamówienia, przedmiot po przedmiocie i tylko od mojego nastawienia zależało czy przyznam 1 , czy więcej gwiazdek, nie trzeba pisać treści , by ocenić jakiś artykuł.
ALLEGRO ŁAMIE REGULAMIN. Bo system niby automatyczny tak działa, jak się go poustawia.
@Newday5 Dzięki za zgłoszenie. Dla anulowanego zamówienia nie ma możliwości wystawienia oceny (ani Sprzedającemu, ani produktowi). Skontaktowaliśmy się z Tobą w tej sprawie mejlowo.
Dziękuję, odpowiedziałam na otrzymanego maila. Wystawiłam te oceny. nawet. Monit pojawiał się często, w końcu uległam i oceniałam - zakup anulowany, który nie został do mnie wysłany.
@ko_alka Dlatego monituje i walczę o usunięcie oceny (i ocen jakie także otrzymałem).
Zgadzam się z panią w tym przypadku Kupujący nie ma prawa wystawić ocenę do anulowanego zamówienia.
Z tym że państwo nie chcą go usuwać!
@mangowe_pl Możesz nie zgadzać się z tą decyzją i jest to naprawdę trudna sytuacja. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Dopiero zakup anulowany z poziomu zakładki Moje zakupy uniemożliwia wystawienie oceny dla tego zamówienia. Zespół przestrzega Regulaminu zgodnie z którym: Allegro.pl nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach (11.7.)
@xdk- Jako Allegro możemy ingerować w opinię kupujących tylko w określonych przypadkach.
Zawsze zachęcamy do kontaktu z kupującymi i dojście do porozumienia w sprawie. Jako Sprzedający możecie złożyć wniosek o unieważnienie oceny w ciągu 21 dni od daty jej otrzymania, a Kupujący może wyrazić na to zgodę i ocena zostanie usunięta.
@nostalgia53 Odwołanie od decyzji o rabacie transakcyjnym możesz złożyć przez ten formularz.
Nic nie mogę, bo ani mi nie odmówiono, ani nie zaakceptowano, na to nie ma formularza. Wszystko "wisi" i nikt nie ma ochoty tym problemem się zająć. Jak to możliwe? minęło 17 dni od zakończenia aukcji. Gdzie obiecane przez Allegro zwroty automatyczne?
@nostalgia53 Widzę, że wniosek jest rozpatrywany. Przepraszam Cię za czas oczekiwania - poproszę o przyspieszenie tej sprawy.
Dziękuję:)
Pani @ko_alka
Nie ma tego zapisu w regulaminie allegro że oceny nie należą się w tylko w przypadku kiedy TYLKO w takim sposób klient anuluje zakup.
Jest informacja w punkcie 11.1 że w przypadku "Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami". Problem w tym że kupujący anulował umowę przez co nie ma prawa do wystawienia oceny, a państwo nie respektują tego punktu.
Wskazałem zapis administracji i naglę cisza. Dziś odpisała bardzo miła pani i po rozmowie wskazałem że zgodnie z zapisem regulaminu 11.1 oraz 11.6 MAJĄ państwo prawo usunąć ocenę.
Uważam naprawdę z każdą taką sytuacją że regulamin allegro tylko obwiązuje Allegro "Tylko w przypadkach kiedy wam to pasuje" oraz klientów ponieważ jest pro konsumenci. Problem w tym że my sprzedawcy płacimy państwu za obsługę a to nam się kładzie kłody pod nogi.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Kolejna odmowa bez wskazania punktu w regulaminie na jaki zespół allegro się powołuje.
Proszę o kontakt do działu prawnego allegro lub osoby odpowiedzialnej za respektowanie regulaminu przez zespół allegro.
Nie zakończę tej sprawy póki nie zostanie ona rozwiązana zgodnie z regulaminem allegro czyli usunięciem oceny bezprawnie wystawionej przez klienta.
dopiero to zauważyłeś?
w myśl prawa jak kupujący odstąpi od umowy (w nowomowie allegro anuluje)
to umowy nigdy nie było
wg allegro była i można ją oceniać
allegro ma zapisy w regulaminie, które też o tym mówia
ale się nie stosuje do tego