Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy coś się zmieniło ? Czy sprzedający musi odebrać na własny koszt przedmiot który kupującemu się zepsuł po pół roku ?
@musicman76 powinieneś odebrać Wysłać własnego kuriera lub podesłać jakoś etykietę nadawczą. Możesz zaproponować aby klient odesłał a po uznaniu zwrócić poniesiony przez niego koszt.
no to juz w ogole nie opłaca sie sprzedawać na tym allegro
@musicman76 to nie Allegro wymyśliło, tak stanowią przepisy prawa, jak będziesz miała własny sklep internetowy, to również musisz odebrać na swój koszt reklamację
@musicman76 zależy od przedmiotu i rodzaju uszkodzenia. Czasami wystarcza zdjęcia/filmik uszkodzenia np. przy tanich rzeczach.
Takie przepisy ale można sprzedawać rzeczy ,których klienci zbyt często nie zwracają.
@musicman76 Odesłanie przedmiotu zawsze jest po stronie kupującego. Sprzedający ma obowiązek przedmiot odebrać, to znaczy przyjąć, a następnie sprawdzić i wydać decyzję reklamacyjną, czy reklamacja była słuszna czy nie.
Dopiero jeśli sprzedający uzna słuszność zgłoszonej reklamacji wtedy ma obowiązek zwrócić kupującemu koszt przesyłki.
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
@Client:44052296 ale bzdury i nadinterpretacja
cyt: powinieneś odebrać Wysłać własnego kuriera lub podesłać jakoś etykietę nadawczą.
przecież przepisy o tym nie mówią
@kostas11 jakby się zastanowić to @br. ma rację
podane przepisy dotyczą towaru niezgodnego z umową, a co jeżeli towar jest zgodny z umową?
@RED też kiedyś się nad tym zastanawiałem, ale wiesz jaki u nas wyglądają te sprawy 😞 UOKiK stoi na stanowisku że kupujący nie musi się na tym znać, i musisz odebrać i sprawdzić, jedyne co to możesz skasować za odesłanie odrzuconej reklamacji 😞
Jak nie chcesz się bawić w odbieranie a chcesz koniecznie sprzęt którego nie będziesz wymieniał czy naprawiał i planujesz oddać kasę to możesz 🙂
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2;
6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub
dowodu jego odesłania.
@kostas11 Ładnie to zacytowałeś: "Jeżeli towar jest niezgodny z umową...."
O jakiej niezgodności mówimy po pół roku używania przedmiotu? Przedmiot zwyczajnie się zepsuł a może kupujący go zniszczył. Normalne postępowanie: zgłoszenie reklamacji i odesłanie przedmiotu.
No i cytowany Art 5: " Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie."
Ale żeby stwierdzić czy towar podlega naprawie trzeba najpierw przedmiot obejrzeć, zbadać. Jest to możliwe po odesłaniu przedmiotu do sprzedawcy.
@musicman76 nie niestety, bubli się nie opłaca sprzedawać 😞 od 1 stycznia 2023 r. była zmiana 🙂
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
Dziwne że jako firma nie znasz Ustawy Konsumenckiej 😞 pamiętaj że reklamacja już zgłoszona i termin na wydanie decyzji już biegnie 😉
Jaki jest termin ?