anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy to prawda, że konsument nie może zadać pytania przed zakupem sprzedającemu?

alleloombard628
#7 Wielbiciel#

Podczas rozmowy na czacie z konsultantem allegro poinformowano mnie, że kupujący nie może zadać pytania sprzedającemu przed zakupem, może to zrobić ale tylko po zakupie. Jestem bardzo zaniepokojony brakiem takiej możliwości?! Poniżej treść do konsultantki allegro: Po prawej stronie umieściliście państwo taką możliwość zadaj pytanie, czy dozwolony będzie zapis "w razie wątpliwości prosimy o zadanie pytania"? Konsultantka odpowiedziała: nie kierowałabym bezpośrednio i nie wskazywałabym zakładki, pytania po zakupie należy kierować przez zadaj pytanie lub podobny zapis. Musi być informacja, że po zakupie inaczej możemy usunąć. Później pani dodała: Zapewniam, że jestem osobą kompetentną w celu udzielenia informacji w kwestii zasad wystawiania ofert. Moje pytanie jest takie czy jest to jakiś wymysł tej pani czy rzeczywiście tak jest, że nie mogę zadać pytania do sprzedającego przed zakupem w celu dowiedzenia się czy przedmiot będzie spełniał moje potrzeby? Czy reguluje to prawo handlowe lub jakie prawo, że sprzedający nie może odpowiedzieć na pytanie przed zakupem? Bo według tej pani można je dopiero zadać po zakupie.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

Nie wiem co ta konsultantka Ci nagadała, ale do mnie często piszą przed kupnem, aby się upewnić, czy dostaną, to co chcą

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@KOGIEL_T  bo tak jest, nadal istnieje coś takiego jak "pytanie o przedmiot"

 @alleloombard628  napisz za chwilę do innego konsultanta i zacznie wiadomość od "Przepraszam, że poprzedni konsultant wprowadził w błąd". Ostatnio to tutaj norma. Generalnie jak zadajesz pytanie Allegro to musisz znać na nie odpowiedź :)))

Ale temu konsultantowi chyba chodziło o to, że jak zachęcasz do zadania pytania przed zakupem to możesz proponować zakup poza Allegro tylko nie umiał tego odpowiednio wyrazić.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@alleloombard628  mysle że problem leży gdzieś indziej.

Problemem nie jest to że kupujący sie nie może skontaktować przed zakupem- to jest dozwolone choćby przez zakładke "zapytaj o przedmiot"

Po prostu w aukcji nie wolno umieszczać zapisów sugerujących kupującemu kontakt przed zakupem. 

oznacz moderatorów

alleloombard628
#7 Wielbiciel#

Jako lombard mamy również produkty, które w czasie ich produkcji nie było potrzeby tworzenia kodów ean, a żeby móc wystawić taki przedmiot muszę jakiś podać. W bazie kodów allegro nie ma kodów ean do takich przedmiotów i szukamy zbliżonego nazwą, właściwościami ale nie są to te same parametry przez co dodatkowo zamieszczam informację że w razie wątpliwości prosimy o kontakt. Nie nakłaniamy i nie sugerujemy zakupu poza allegro informujemy, że jest możliwość skontaktowania się jeżeli ktoś ma wątpliwości między parametrami narzuconymi przez kod ean które są automatycznie dodawane a tym co jest przedmiotem sprzedaży.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@alleloombard628  to zapoznaj się z regulaminem Allegro żebyś za chwilę nie tworzył kolejnego wątku pt. "Zablokowali mi konto i nie wiem dlaczego"

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

A to akurat też nie jest prawda. Nie dawno zgłosiłam do sprawdzenia oferty z takim dopiskiem:


 

Dodatkowo GRATIS!

Jeśli znajdziesz lepszą ofertę przedstaw ją w polu wiadomość dla sprzedającego by otrzymać różnicę wraz z jeszcze większym gratisem!

 

Moderatorki odpisały, że wszystko jest w porządku i gratisy są dozwolone. A tu już nawet nie tylko kontakt wchodzi w grę ale dosłownie sobie prywatną licytację bez licytacji urządził....

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@alleloombard628 Odpisz że jednak zapewnienia pani konsultant o jej kompetencji mijają się  z prawda i regulaminem Allegro, właśnie tacy są "fachowcy" teraz na Allegro, Masz zakładkę przy ofercie "zapytaj sprzedającego" i tam możesz pytać o ofertę jego, nie możesz proponować zakupu poza Allegro.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Oczywiście, że masz prawo. Jednak faktem również jest, iż portal ogranicza to jak tylko może. W takie wiadomości będą Ci się wcinać boty, musisz je dodatkowo potwierdzać itp. Nie tak dawno portal nawet próbował usunąć numery telefonów sprzedających. Musieli je jednak przywrócić, bo udostępnianie ich jest obowiązkiem wynikającym z przepisów dla firm. 

oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@alleloombard628 Kolejny dowód na to, że ilość konsultantów nie przechodzi w jakość 🐭

Jak informowali przedpiścy, link "Pytanie o przedmiot" jest od zawsze, więc jak najbardziej można zadać pytanie przed zakupem. 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów