Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Z bezsilności zapytam o opnie. Co uważacie? Jeśli kupujący załapuje się na SMART allegro potrafi to rozróżnić. Fakt. Racja. W komentarzu koszt wysyłki jest ustalony na 5 gwiazdek. Oki. Szacun. Tak ma być. Co jednak jeśli ktoś anuluje zakup przed wysyłką? Hmmm Dlaczego ocena zgodności produktu jest "otwarta" i można ocenić produkt , którego się nie widziało na oczy? Kupujący anuluje , zwracamy mu środki i powinno to tak zadziałać jak w SMART. Ocena zgodności jest blokowana. Allegro ma dowód na to, że jest zwrot przed wysyłką. W końcu monitorują numery listów. Tymczasem można ocenić na jedną gwiazdkę. Nie mówiąc o totalnym negatywie.
Skąd taka luka i dlaczego Allegro nic z tym nie robi? Dać 3 gwiazdki po anulacji zakupu po 5 minutach za zgodność z opisem? Gdy się produktu na oczy nie wiedziało? CHORE !!!!
Gdzieś tam próbuję doszukać się aktywnej oceny za obsługę kupującego. Według allegro to wszystko subiektywne odczucia. Może kupujący zadzwonił i poczuł się urażony? Ok. Ale skoro teraz numery telefonów są niewidoczne ( nowe zasady) to również ten aspekt powinien być blokowany.
Gdzie tu zatem sprawiedliwość w ocenie sprzedawcy za TOWAR ZGODNY Z OPISEM i OBSŁUGA KUPUJĄCEGO skoro nie można się dodzwonić a maile są monitorowane. Skoro nie doszło do transakcji , maila żadnego nie było od kupującego, telefonu też to z jakiej racji ocena zgodności z opisem produktu którego kupujący nie widział i dlaczego dochodzi ocena za obsługę skoro nie było telefonu, maila , nic.
Jeśli SMART - koszt zablokowany. A reszta?
Jeśli poza SMART - ok rozumiem. Ktoś mógł przemyśleć i stwierdzić, że koszt za duży ( sam wiedział na co się pisze) ale ok. Według systemu komentarzy mógł ocenić. Ale nie wolno oceniać zgodności z opisem jeśli nie widzi się produktu na oczy. Nie wolno oceniać obsługi kupującego jeśli nie można się dodzwonić ( numer zablokowany przez nowy system allegro) a maile są monitorowane. Allegro wie , że do kontaktu nie doszło. Tak samo wie, że SMART (ocena kosztów zblokowana) czy poza SMART.
Allegro przecież wszystko wie. Kiedy nadaliśmy przesyłkę, kiedy wprowadziliśmy numer przesyłki, kiedy została doręczona. Kiedy był SMART a kiedy nie. Dziwne, że nie wie czy kupujący anulował zakup przed momentem wysyłki ( wie, skoro nas o tym informuje - zakup anulowany i zwrot środków, paczka nie wysłana) A co z płatnością rozpoczętą i anulowaną ? To samo.
ABSURD
@Z_Kwitalski Nie bardzo rozumiem dlaczego używasz tutaj logiki? Allegro popiera Kupujących nawet jeśli nie powinno. Wystąp o anulowanie komentarza i powołaj się na to ze klient nawet nie widział produktu na oczy. Choć niestety szanse na to nie są duże..
pinsplash To było tylko czysto teoretyczne pytanie. Nie wspomniałem, że dostałem. Masz rację z ripostą odnośnie logiki 🙂 Gdybym dostał to usunięcie komentarza by graniczyło z cudem. Logika a naturalne postrzeganie tego to dwie różne kwestie. Jest to absurd i wiem kolego, że się zgodzisz. Tak być nie powinno. Pojedyncza cząsteczka H2O próbuje się zmierzyć z górą lodową. Jest na przegranej pozycji ale nikt nie zakazał jej walczyć 🙂
Jeżeli anuluje zakup z poziomu zakładki "kupione' to Allegro pisze tak:
Jeśli anulujesz zakup z poziomu zakładki Kupione, nie będziesz mieć możliwości wystawienia oceny sprzedającemu za ten zakup.Kupujący powinien także rozróżniać obsługę przez sprzedającego a towar(często mylone).
lew433 Oj to cenna wypowiedź bo znam osobiście inny przypadek wśród znajomych w pracy. Doszło do zakupu. Kupujący dokonał zwrotu. Nie dosłownie anulowania. Numer przesyłki był wprowadzony. Troszkę inna sytuacja ale zakończenie to samo. Nie doszło do wysyłki. Wysyłka miała nastąpić na drugi dzień a anulacja była kilka godzin po zamówieniu. Zdążył wprowadzić numer przesyłki i zarobić transakcję na W REALIZACJI. Wtedy typowa anulacja nie ma prawa zadziałać. Klient dokonał zatem typowego zwrotu. Nie mniej od razu była anulacja z poziomu sprzedawcy. Zwrot środków i wystąpienie o zwrot prowizji. Skoro allegro monitoruje numery przesyłek, miało na blacie zwrot środków, zwrot prowizji od ręki to dlaczego dopuszcza do oceny produktu?
@Z_Kwitalski w sytuacji gdy nie dochodzi nawet do wysyłki, zawsze można się powołać na to, że zakupu dokonano tylko w celu wystawienia opinii, co jest złamaniem regulaminu. Mi w takich sytuacjach zawsze usuwano komentarze. Bo złośliwcy byli, są i będą. Jak nie usunie jeden pracownik to trzeba spróbować u innego. W Allegro też są porządni pracownicy, którzy sprawiedliwie podchodzą do sprawy i nie robią problemów aby pomóc sprzedawcy. Niestety, są w mniejszości, ale jednak są 🙂
www_otosek_pl W sumie to racja tylko to powinno odbywać się z automatu tak jak ustalona na 5 gwiazdek z góry - wysyłka SMART. Nie dochodzi do transakcji - zblokowana ocena za zgodnośś z opisem. Nie ma wymiany maili a skoro telefonu usunięte z zakładki O SPRZEDAJĄCYM - zblokowana obsługa.
@Z_Kwitalski Masz rację, w takim przypadku nie powinno być komentarza. Wielokrotnie tu o tym pisaliśmy i.....jest jak bylo.
🙂
Może kiedyś ktoś "nas" posłucha.
lew433 - hahaha Mistrzowska wypowiedź. Niech allegro przeczyta. Przeanalizuje i wprowadzi zmiany. Niech nas wysłucha a kiedy mam 38 lat mam nadzieję, że moje prawnuki tą zmianę odczują, jeśli serwis będzie nadal istniał 🙂
@Z_Kwitalski Mistrzowska wypowiedź jest taka że"nie ma znaczenia że nie widział, może gdzieś, czyli w ...,oj ręce opadają. Całe życie w oddziale zamkniętym i tyle wie o życiu.
@Z_Kwitalski Mylisz tak zwane anulowanie zakupu na Allegro z formularzem zwrotu na Allegro. Po anulowaniu zakupu, które następuje zazwyczaj zaraz po zakupie, kupujący nie może wystawić komentarza i rozpocząć Dyskusji, a po dokonaniu zwrotu może jedno i drugie. Zarówno anulowanie jak i zwrot to odstąpienie od umowy, przy czym zwrotu nie należy rozumieć jedynie jako odebranie i odesłanie towaru, można też zwrócić, czyli odstąpić przed dostawą. W Twoim przypadku to nie było anulowanie, tylko zwrot (odstąpienie od umowy) przed otrzymaniem towaru, a wtedy kupujący może wystawić komentarz. Nie ma znaczenia, że nie widział Twojego towaru, mógł widzieć taki sam gdzie indziej.
xyz96 Z całym szacunkiem. Nie popadajmy w skrajności. Anulowanie transakcji jeśli status jest NOWE a jeśli status jest w REALIZACJI bo sprzedawca reaguje błyskawicznie to taka ogromna różnica? Według mnie nie. I według innych też nie. Zawodzi system. Przecież każdy może określić czy kupujący może anulować zakup w fazie NOWE. Jest odpowiednia zakładka i "ptaszek" do zaznaczenia. Zarówno pierwszy jak i drugi przypadek powoduje , że towaru klient nie widzi. Riposta w powyższym - proszę. Sprzedawca ma ustawione np. 5 dni na realizację. Zmienia status 4 dnia. Kupujący przecież też w tym czasie zobaczyć towar w sklepie. Poza tym to zgodność towaru oferowanego na aukcji - nie w sklepie, nie u sąsiada. Często na allegro są jakieś gratisy itp. Nie sposób tu porównać obejrzenia towaru gdzie indziej z tym wysłanym, często robionym typowo pod aukcje. P.S. Oczywiście, że po zmianie statusu na W REALIZACJI trzeba dokonać zwrotu z poziomu allegro ale na to samo wychodzi. Do transakcji nie doszło. Klient nie zobaczył towaru. Do wysyłki według numer przewozowego nie doszło. Zwrócona wcześniej wpłata i anulacja sprzedawcy.
lew433 No właśnie. Widział w sklepie, u sąsiada ? Może i tak ale być może sprzedawca na allegro coś dodaje gratis, może ten wyrób różni się delikatnie... Skąd sprzedawca wie czy to co w sklepie jest zgodne z tym co oferuje sprzedawca? W opisie jest np., że jest przewód X gratis. W sklepie go nie ma . Skąd pewność co otrzyma klient od sprzedawcy? ZGODNOŚĆ Z OPISEM to nie sprzedawany produkt ale tak naprawdę treść całej aukcji. Zwróćmy uwagę, że jeśli sprzedawca deklaruje, że coś dokłada gratis to to też się liczy a w sklepie tego nie ma. To też sposób pakowania , jeśli jest opisany... Zgodność z opisem to nie Zgodność produktu. Komentarz wyraźnie sugeruje , że to zgodność z opisem ( dozwolonym opisem aukcji)
Aaa byłbym zapomniał. Oceniamy transakcję a nie produkt ( dla produktu jest osobna działka - ocena produktu) Zgodność z opisem to tak jak wyżej opisałem zgodność z OPISEM ....AUKCJI. Całość transakcji czy była zgodna z deklarowaną w opisie, czy klient otrzymał to co zamawiał z wszelkimi dodatkami wymienionymi itp. Komentarz podstawowy według allegro ma oceniać transakcję a nie produkt. To również odpowiedź dla xyz96
@Z_Kwitalski W opisanym przypadku powinna pozostać ocena obsługi. Co jeśli Wielmożny klient anulował opłacony zakup, a ty np. zamiast natychmiast zwrócić pieniądze, robisz to dopiero po kilkunastu minutach...... i już powód do jednej gwiazdki.
TATLOK - Dobra. Troszkę naciągane ale ok. Nie zmienia to kwestii dotyczącej podstawowego pytania. Zgodności z opisem. Poza tym wtrącę się jednak. Skoro allegro rozlicza nas co do minuty i wie o nas wszystko, nawet kiedy zmienia się status wysyłki na WYSŁANE to jaki problem monitorować to kiedy jest zwrot na konto. Jest deklaracja dajmy na to 14 dni. Po sprawie. Zachowanie idealne jeśli się wywiążemy. Kupujący nie ma argumentów. Jeśli deklaruje inaczej - potwierdzenie przelewu. Skoro nie ma żadnego kontaktu ( telefony niewidoczne, maili nie było bo są też monitorowane) to z punktu widzenia oficjalnej transakcji nie powinno być innej oceny jak 5 w ramach obsługi jeśli sprzedawca dokonał zwrotu w deklarowanym czasie. Skoro opieramy się na oficjalnych danych to i komentarz powinien na nich bazować.