anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy zmieniło się coś w związku ze sprzedażą w Czechach?

Alora-Hurtownia
#11 Animator#

Właśnie rozważałam rozszerzenie działalności sprzedaży o rynek czeski i czytając od dwóch godzin tematy związane z tym rynkiem definitywnie zrezygnowałam.
Raz, że soft Allegro jest niedostosowany do sprzedaży B2B na rynku czeskim, trzeba się 'bawić' w 0% Vat, oddawać nadwyżkę i jeszcze płacić od tego prowizję !!! ( jest to celowy zabieg ze strony Allegro, bo jak to inaczej wyjaśnić), to na dodatek widzę, że sam proces wypłaty pieniędzy jest uniemożliwiony. Wisi kilka tematów na forum bez żadnej odpowiedzi. Ludzie czekają miesiąc-ponad na wypłaty ...

O co chodzi? Przecież to jest temat dla UOKiK. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Alora-Hurtownia Uruchomiliśmy stronę, na której znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do tego, żeby zacząć sprzedaż na rynku czeskim. Zapewniam, że z czasem będziemy wprowadzać usprawnienia, które będą odpowiedzią na zgłaszane przez Was potrzeby. 

Wypłaty pieniędzy za sprzedaż na rynku czeskim nie są blokowane, jeśli sprzedający przeszedł pozytywnie weryfikację danych do wypłat. Wnioski, które formułujesz na podstawie lektury kilku wątków z Gadane, nie są prawdziwe.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#11 Animator#

Co do samej blokady to tu się w pełni zgodzę, oparłam opinię o wpis kilku sprzedających. Ale co do pobierania prowizji przez Allegro na zwracany VAT 23% w przypadku, gdy dochodzi do transakcji B2B to chyba mam rację? Jak można pobierać prowizję z powietrza? Zresztą to samo tyczy się prowizji od kosztów wysyłki, ale to już przemilczę.

oznacz moderatorów

AkcOgrod-pl
#10 Popularyzator#

Jestem na allegro.cz od samego początku i nie jest prawdą, że jest problem z wypłatami. Mam podpięte konto revolut (z tym też nie było problemów) i tu wszystko działa super. Co do sprzedaży B2B to masz pełną rację. Ja rozwiązuje to tak: gdy Czech dokona zakupu z fv wysyłam do niego maila i sms z ładnie zredagowanym tekstem, że nie wystawiam fv do czech i że allegro wprowadza klientów w błąd automatycznie dodając informacje o fakturze jeżeli wystawiam je w swoim kraju i nie mam możliwości wyłączyć tej opcji w Czechach Pytam czy w związku z tym anulować zamówienie i zwrócić wpłatę. Takich sytuacji miałem już mnóstwo i absolutnie zawsze Czesi grzecznie i miło odpowiadali żeby wystawić im w takim razie jakikolwiek dokument sprzedaży i wysłać towar. Jak do tej pory nie miałem żadnej nieprzyjemnej sytuacji chociaż zdaje sobie sprawę, że pewnie prędzej czy później do niej dojdzie. Wolę jednak sprawę rozwiązywać w taki sposób niż tracić na każdej transakcji B2B ze względów opisanych przez ciebie. Wg mnie ryzyko związane z niezrozumieniem ze strony Czeskiego klienta jest takie samo załatwiając sprawę "po mojemu" jak i kombinując z tym zwrotem vatu i fakturą 0% (w końcu klient może nawet nie zauważyć tego zwrotu, niezgadzać się z kwotą i w ogóle nie rozumieć co robimy). Ogólnie sprzedaż na allegro.cz idzie naprawę nieźle więc szkoda rezygnować ale skala niedopracowania jest typowa dla allegro. Od razu wyłącz też przelicznik cen i ustaw sobie tam ceny np 10% wyższe bo będziesz tracił na przesyłkach.

oznacz moderatorów

super-okazje3009
#7 Wielbiciel#

Proszę powiedz jak wystawiasz paragon dla czeskiego klienta?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@super-okazje3009 jak wysyłasz klientowi czeskiemu to musisz za każdym razem wystawiać fakturę, równiez dla klienta prywatnego. Oczywiście wtedy imienną, żadnych paragonów.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

super-okazje3009
#7 Wielbiciel#

Jak wystawiamy polskiemu klientowi fakturę imienną to i tak wystawiamy paragon i robimy imienną "fakturę do paragonu". Rozumiem że wystawiacie imienną fakturę bez wcześniejszego wystawienia paragonu? W sytuacji klienta polskiego też tak robicie czy tylko w przypadku klienta z czech?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@super-okazje3009 ta sytuacja dotyczy tylko zakupów zagranicznych, czyli wysyłki poza nasze granice do klienta prywatnego, nie wystawiasz juz paragonu, tylko samą fakturę.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Alora-Hurtownia allegro nie chce nakłaniać a raczej skutecznie zniechęca do korzystania czeskiej strony. Ja po miesiącu usunąłem wszystkie oferty allegro.cz

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów