Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam problem.
Pani po ponad 2 miesiącach od zakupu zgłosiła że nie dostała paczki, mimo że widnieje jako odebrana. Sama zgłosiła reklamacje w DHL ale załozyła mi też spór. Jak twierdzi paczki nie dostała, a na moje pytanie dlaczego zgłasza to dopiero po 2 miesiącach odpisała: " Zgłoszenie robię dopiero teraz, bo zamawiam jednocześnie wiele przesyłek z różnych sklepów, a nie jedną, więc przegląd tego, co dotarło a co nie robię cyklicznie. Z uwagi na mnogość zakupów nie daję rady być na bieżąco z każdą przesyłką. Myślę, że czas reklamacji do 2 miesięcy jest w porządku, Allegro daje na to 2 lata. "
Pracownik Allegro mi w sporze napisał : "W tej sytuacji proszę sprzedawcę o złożenie reklamacji. To Państwo muszą złożyć taką reklamację, ponieważ odpowiadają Państwo za paczkę do momentu odbioru jej przez kupującego. "
Jak wiadomo to bzdura, bo kupujacy też może złożyć reklamację, co napisałam w sporze ale złożyłam reklamację. Niestety DHL żąda ode mnie: "dokument potwierdzający wartość przesyłki (np. faktura, paragon),"
Odpisałam ze nie mają prawa ode mnie żądać faktur na których jest cena po jakiej zakupiłam bo to tajemnica handlowa, a oni że wobec tego nie rozpatrzą mojej reklamacji. Czy DHL ma prawo tego żądać? Na jakiej podstawie? Czy mogę to gdzieś zgłosić?
Wysłałam in scrin zamówienia gdzie jest kwota i to taką kwotę powinni mi oddać a nie taką za którą kupiłam towar.
Dodam że mam mnóstwo faktur i pewnie z tydzień by mi zajęło zanim bym je zabrała z biura rachunkowego i odnalazła. To bizuteria więc mogą to być FV nawet sprzed 5 lat.
@Pszczola2013 ale im chodzi o wartość paczki do kupującego czyli Twój dokument sprzedażowy a nie zakupowy do ewentualnego odszkodowania w przypadku zaginięcia/zniszczenia przesyłki.
@Client:44052296 No właśnie nie, bo wysłałam im scrin zamówienia na którym jest kwota i napisałam że paragon był w zagubionej paczce wiec go nie mam, a oni mi na to że mam wysłać dowód zakupu towaru przeze mnie, żeby potwierdzić jego wartość
@Pszczola2013 no i musisz , jeśli jesteś płatnikiem Vat i odszkodowanie otrzymasz to będzie to kwota netto .
Jakim prawem? Przecież to tajemnica handlowa, za ile coś kupuję.
Wiem że netto, ale ja nie chce zwrotu, niech zwrócą kupującej bo to ona złożyła pierwsza reklamację.
@Pszczola2013 ,,odwiecznym prawem natury , jesteś przedsiębiorcą więc musisz udokumentować poniesioną stratę , nie prześlesz skanu FV to Ci odrzucą na bank ... a jak prześlesz to też pewnie Ci odrzucą .
Naprawdę? Cena towaru nabytego oficjalną drogą z legalnego źródła jest objęta tajemnicą handlową? Intrygujace...
A nie? To idź np. do Carrefoura i zapytaj pp ile kupują towar id producenta skoro można. Oczywiście US ma do tego prawo ale nie przewoźnik. Czemu sprzedawca ma być stratny skoro DHL zgubił paczkę i chce zaoszczędzić?
Tak. Masz rację. Ja w pośpiechu "nie złapałem kontekstu" wypowiedzi. Kajam się!😞
To znowu jakieś cudowanie. Gdyby nawet mieli bez vat oddać to im kwota zakupu nie potrzebna. Ich powinna interesować cena za którą towar był sprzedany na Allegro, bo tyle zapłacił klient i taka kasa przepadła. A tak co? Zapłacisz w hurtowni za coś 50zł. Sprzedasz na Allegro za 100zł. DHL odda Ci 50zł, Ty klientowi 100zł. Coś tu jest nie haloo.
Inpost jak mi kiedyś paczkę zniszczył też wołał dowodu. Dostał zrzut sprzedaży z Allegro. Całość miałam na koncie za 2 dni....
@Pszczola2013 napisał(a):
@Client:44052296 No właśnie nie, bo wysłałam im scrin zamówienia na którym jest kwota i napisałam że paragon był w zagubionej paczce wiec go nie mam, a oni mi na to że mam wysłać dowód zakupu towaru przeze mnie, żeby potwierdzić jego wartość
@Pszczola2013 Biżuterii nie można wysyłać DHLem, więc nie muszą nic ci wypłacać. A cena sprzedaży jest subiektywna, więc jeśli nawet cos ci wypłacą, to będzie to udokumentowana cena zakupu (taka bardziej realna). Swego czasu DHL miał całkiem szeroki artykuł na swojej stronie i tłumaczyli, że zarówno biżuteria jak i antyki maja ceny subiektywne, zmienne, nie odzwierciedlające wartości rynkowej itd. Na transport biżuterii DHL wyraża zgodę, jak podpiszesz z nimi odpowiednią umowę. Bez tego wysyłasz na swoje ryzyko.
Na biżuterie sztuczną mam mieć ich zgodę? Od kiedy? Poza tym DHL nic nie napisał na temat zakazu tylko chce Fakturę zakupu.
Po drugie reklamuje zagubienie paczki a nie zniszczenie lub uszkodzenie.
@Pszczola2013 napisał(a):
Na biżuterie sztuczną mam mieć ich zgodę? Od kiedy? Poza tym DHL nic nie napisał na temat zakazu tylko chce Fakturę zakupu.
Po drugie reklamuje zagubienie paczki a nie zniszczenie lub uszkodzenie.
@Pszczola2013 W regulaminie usługi masz zakaz wysyłania biżuterii. Nie ma znaczenia sztuczna czy ze złota. DHL czasem mimo zakazu dla dobrej współpracy coś wypłaci, ale nie będzie to cena sprzedaży, bo ta w tej kategorii produktów często odbiega od rzeczywistej wartości towaru. Ten sam produkt może w różnych sklepach mieć diametralnie różniące się ceny sprzedaży, ale cena cena zakupu może być podobna.
@Pszczola2013 jaka tajemnica ? masz udokumentować straty netto i tyle dostaniesz, Vat już rozliczony, zarobek też 🙂 zawsze tak było przy odszkodowaniach, chyba że składa prywatny to na podstawie paragonu czy zamówienia zwracają całość 😄
Reklamację braku paczki można składać do 12 mc, to nie reklamacja towaru wady 😞
Albo Ci dadzą kiedy kto odebrał albo uznają za zaginioną 🙂
Dla mnie strata jest to że ja mam oddać klientowi kwotę jaką ni zapłacił a DHL mi odda netto zakupu. Jakim prawem? Ponadto ja mam kilkadziesiąt a czasem nawet kilkaset faktur zakupu miesięcznie oddaję jej wszystkie do księgowej. Być może ta biżuteria była kupiona 5 lat temu bo ja tego nie pamiętam. Teraz mam szukać faktur w biurze rachunkowych sprzed pięciu lat albo i więcej aż znajdę konkretny dowód zakupu? To mi zajmie z tydzien. A jeśli kupiłam to 10 lat temu i już nie mam obowiązku trzymać takiej faktury to co wtedy?
@Pszczola2013 otrzymasz netto bo VAT naliczony odliczyłeś księgując FV zakupu ,należny księgowość Ci skoryguje na podstawie decyzji reklamacyjnej oraz potwierdzeniu zwrotu środków .
DPD tak kiedyś nam odpowiadało na reklamacje, w przypadku których strata dokumentowana była tylko ceną sprzedaży:
Z uwagi na fakt, iż nie odpowiadamy za utracone korzyści, spowodowane utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem ubezpieczonych przesyłek. Za utracone korzyści rozumie się nie powiększenie się stanu majątkowego poszkodowanego, które nastąpiłoby gdyby szkoda nie zaistniała. W związku z powyższym przyjmuje się, iż bezsporna należna kwota odszkodowania wynosi 80% wartości netto z przedstawionej faktury sprzedaży.
Jednocześnie informujemy, iż po przedstawieniu przez Państwa dokumentu stwierdzającego wartość wytworzenia towaru, jego zakupu lub innego dowodu świadczącego, iż rzeczywista wartość jest wyższa niż uznana przez nas, poinformujemy Państwa o ostatecznej wysokości odszkodowania.