Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W zasadzie każdy wie że ustawowo za przesyłkę odpowiada nadawca i na nadawcy spoczywa obowiązek do złożenia reklamacji jeśli jest jakiś problem z przesyłka którą nadawali.
..jednak od dłuższego czasu mam problem z konsultantami allegro którzy ignorują tę zasadę ale także swój regulamin jak i regulamin przewoźników na który się powołują w swoich regulacjach i wymuszają na mnie czyli odbiorcy składanie reklamacji do przewoźników na przesyłki w których nie byłem nadawcą.
Problem dotyczy przesyłek w których kupujący odsyłają towar korzystając z usługi smart którą wykupili od allegro.
W takiej sytuacji jeśli jest jakiś problem z przesyłką ( np błędny monitoring, paczka nie jest dostarczona) to kupujący będący nadawcami zgodnie z prawem, regulaminem jak i logiką powinni składać reklamacje do allegro albo pobierając pełnomocnictwo od allegro (właściciela usługi smart) bezpośrednio do przewoźnika.
Niestety w takich sytuacjach konsultanci allegro domagają się bym to ja składał takie reklamację.
Pomijając fakt że jedynie nadawcy mają podstawową wiedzę niezbędną do złożenia reklamacji ( m.in na temat opakowania, stanu towaru jego zabezpieczenia itd) odbiorca takiej wiedzy nie posiada i w praktyce musiałbym składać fałszywe oświadczenia to nawet jeśli bym to zrobił to i tak regulaminy przewoźników nie dałyby mi możliwości złożenia takowych reklamacji lub odrzuciłby je automatycznie po złożeniu.
Kto składa reklamację określają m.in zapisy regulaminu allegro, usługi smart, jak i regulaminy przewoźników, na które powołuje się portal i które nie dają mi uprawnień do złożenia takowych reklamacji. Przytaczałem je wielokrotnie pracownikom allegro ale w praktyce zawsze je ignorują nawet nie próbując się do nich ustosunkować.
Precyzując chodzi mi o zapisy:
REGULAMIN ALLEGRO Zał 12 Art IV pkt 3 Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:
tu w zasadzie w każdym z regulaminów przewoźników prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy nie odbiorcy.
przykładowo
REGULAMIN POCZTEXU: Paragraf 23 pkt 6. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy,
analogicznie jest dla UPC które obsługuje allegro one
Dodatkowo również REGULAMIN ALLEGRO Zał 16 Art 6 pkt 8 Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
W związku z tym chciałbym tu na forum uzyskać do administratorów @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ odpowiedź z oficjalnym stanowiskiem portalu kto odpowiada za takie przesyłki i kto składa reklamacje oraz precyzyjnym ustosunkowaniem się do punktów regulaminu który przytoczyłem powyżej.
Oczywiście jeśli ktoś ma podobne problemy z allegro, ich konsultantami i udało się mu je rozwiązać proszę o sugestie.
@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację?
@la_nika koledze chodzi zapewne o sytuację, gdy kupującemu podczas "darmowego" zwrotu allegro ginie przesyłka
i prosi o prawne aspekty, ze zwróceniem na regulamin allegro dlaczego w takim wypadku sprzedawca ma odpowiadać za zwrot przesyłki
@RED napisał(a):@la_nikakoledze chodzi zapewne o sytuację, gdy kupującemu podczas "darmowego" zwrotu allegro ginie przesyłka
i prosi o prawne aspekty, ze zwróceniem na regulamin allegro dlaczego w takim wypadku sprzedawca ma odpowiadać za zwrot przesyłki
dokładnie chodzi mi o sytuacje gdy kupujący dokonuje zwrotu korzystając z wykupionej od allegro usługi smart. Przytoczyłem zapisy z regulaminu allegro, usługi smart i regulaminów przewoźnika do których się portal w swoim regulaminie odwołuje.
@la_nika mogę potwierdzić słowa @denim-outlet pisząc "w każdej gdy problem dotyczy darmowego zwrotu allegro"... Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby było inaczej.
znalazłem:
https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3
cyt:
Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, jak również w ramach Ofert, o których mowa w art. II ust. 3 lit. b powyżej w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy, na następujących zasadach:
@la_nika za kazdym razem chcecie by to sprzedawca skladal reklamacje
To samo tyczy sie bezpodstawnych dopłat np ze strony DPD
Ostatnio mialem mała batalie z kilkoma konsultantami bo wiadomo za kazdym razem ktos inny. Kazdy chcial bym potwierdzil, że chce by allegro zlozylo w moim imieniu reklamacje do dpd.
To allegro jest stroną dla mnie, a dpd strona dla allegro w przypadku przesylek smart
Kilka dni maili.Przypominalem, że zegar tyka i odziwo reklamacja na opłaty dodatkowe rozpatrzona pozytywnie dla mnie
Jesli allegro chce sie bawic w pośrednictwo w kurierce to musi brac takze problemy a nie tylko pieniądze
@la_nika napisał(a):@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Można uzyskać oficjalne stanowisko portalu i ustosunkowanie się do przytoczonych zapisów z waszego regulaminu jak i regulaminów przewoźników.
.. czy możne w swoim zwyczaju zastosujecie cenzurę i za chwile usuniecie powyższy post.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@la_nika napisał(a):@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację?
Mogę podać dziesiątki jeśli nie setki waszych odpowiedzi gdzie wymuszaliście składanie reklamacji w takich sytuacjach.
Niech będą choćby te z dziś :
-odpowiedź ze zgłoszenie nr "27248880"
-odpowiedź na zgłoszenie nr "27869273" [ ref:_00D24aE05._5003VUTpX5:ref ] ta udzielona zaledwie godzinę temu Ponownie nakazujecie w powyższym zgłoszeniu składanie reklamacji.
DOWODZI TO ŻE NICZEGO NIE ZMIENILIŚCIE W SWOIM DZIAŁANIU I NADAL WASI KONSULTANCI ŚWIADOMIE STOSUJĄ TE SAME PRAKTYKI KTÓRE WASI PRAWNICY OSTATECZNIE UZNALI ZA NIEZGODNE Z PRAWEM
Dodam że w powyższym wątku podałem też wniosek allegro protect Wniosek POK - sprzedający - 344630-1667544858 [ ref:_00D24aE05._5003VTrp0Q:ref ] gdzie nie otrzymałem zwrotu towaru, paczka ze zwrotem zaginęła więc zgodnie z regulaminem oraz ostatecznie stanowiskiem waszych prawników kupujący powinien złożyć reklamację a wy uparcie domagacie się abym to jak składał reklamację. Jednocześnie obarczyliście mnie kosztami wypłaconej rekompensaty.
To działania niezgodne z prawem mówiąc po imieniu określiłbym je jako zwykłe wyłudze.. ze strony portalu. Portal jak i kupujący niezwłocznie otrzymaliście z mojej strony zgłoszenie o nieprawidłowej dostawie zwrotu (błędnym monitoringu wskazującym na doręczenie pomimo iż nie odbierałem paczki a jestem jedyną uprawniona do tego osobą) z jednoczesną informacją że po otrzymaniu zwrotu towaru, weryfikacji jego stanu niezwłocznie zostanie rozliczony.
POST Z PODANYM WNIOSKIEM POK USUNĘLIŚCIE (robię zrzuty ekranu by mieć udokumentowane wasze niezgodne z prawem działania i cenzurowanie treści w allegro gadane mające na celu ukrywanie drażliwych/ niekorzystnych dla was treści)
Oczekuję wyciągnięcia konsekwencji wobec pracowników udzielających takich odpowiedzi, stosowania przepisów których prawidłowość potwierdzili wasi prawnicy i anulowanie opłaty za wypłaconą kupującemu rekompensatę w ramach wspominanego Wniosku POK - sprzedający - 344630-1667544858 [ ref:_00D24aE05._5003VTrp0Q:ref ]
red sl-aw-ek Client:80340374 mikeza _Likos_ Kaliope_Brzeg LEW433 mdrogeria kostas11 medalik_2009 jako użytkowników z dużą ilością punktów proszę was o pomoc i zachęcam do podzielenia się wasza opinia i potwierdzenie czy również spotkaliście się z podobnymi działaniami portalu wobec Was.
@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać.
Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@ko_alka napisał(a):@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać.
Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Składałem wielokrotnie w treściach zgłoszeń reklamację na wasze działania, wypowiedzi i decyzje konsultantów.. i zbywaliście mnie twierdząc że wasze stanowisko został już przekazane.
W przytoczonym wniosku POK zrobiłem to co najmniej kilka razy
i odpowiedź jest w zasadzie jednozdaniowa i nie uwzględnia zmiany waszego stanowiska co do tego kto ma obowiązek składać reklamację.
Dobry wieczór.
Powody zaakceptowania wniosku wskazaliśmy już we wcześniejszych wiadomościach.
Pozdrawiam,
Joanna
Zespół Allegro Protect
@ko_alka napisał(a):@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać.
Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Udało się uzyskać odpowiedź od Allegro Protect ?
@ALL-DA Jeszcze nie. Kiedy dostanę odpowiedź, to wrócę tutaj i dam Ci znać.
@ALL-DA Wracam z odpowiedzią — Twoje saldo zostało skorygowane o kwotę wypłaconą klientowi w ramach Allegro Protect.
@denim-outlet tylko w przypadku przesyłek Smart! wymagamy, aby to sprzedający składał reklamację, ponieważ sprzedający oferując przesyłki Smart w ofercie, zapewnia jednocześnie możliwość darmowego zwrotu Smart. Jako że to on jest stroną, która udostępnia w ofercie darmowy zwrot konsumentowi, to sprzedający składa reklamację, kiedy ze zwrotem Smart są problemy w trakcie transportu.
W razie trudności sprzedający może zgłosić się do nas, wówczas pomożemy złożyć taką reklamację.
@la_nika napisał(a):@denim-outlet tylko w przypadku przesyłek Smart! wymagamy, aby to sprzedający składał reklamację, ponieważ sprzedający oferując przesyłki Smart w ofercie, zapewnia jednocześnie możliwość darmowego zwrotu Smart. Jako że to on jest stroną, która udostępnia w ofercie darmowy zwrot konsumentowi, to sprzedający składa reklamację, kiedy ze zwrotem Smart są problemy w trakcie transportu.
W razie trudności sprzedający może zgłosić się do nas, wówczas pomożemy złożyć taką reklamację.
Jakie to stanowisko ma umocowanie prawne i gdzie znajduje odzwierciedlenie w przepisach.
Bo z przytoczonych wynika coś innego
REGULAMIN ALLEGRO Zał 12 Art IV pkt 3 Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:
tu w zasadzie w każdym z regulaminów przewoźników prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy nie odbiorcy.
przykładowo
REGULAMIN POCZTEXU: Paragraf 23 pkt 6. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy,
analogicznie jest dla UPC które obsługuje allegro one
Dodatkowo również REGULAMIN ALLEGRO Zał 16 Art 6 pkt 8 Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
Dodam że regulamin powinien być spójny nie powinni zawierać sprzecznych treści
..choć w waszych regulaminach jak i regulaminach przewoźników nie widzę zapisów które potwierdzały by wasze stanowisko.
Proszę zatem @la_nika mnie oświecić i poprzeć swoje stanowisko stosownymi zapisami.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Przypominam się i proszę o udzielenie odpowiedzi popartych stosownym umocowaniem prawnym.
Przytoczenie stosownych przepisów nie powinno wymagać tak długiego czasu.
Dodam że sprzedawca miałby już zablokowane konto gdyby nie odpowiedział w ciągu 24h w dyskusji z Kupującym ..ale jak widać allegro stosuje inne standardy wobec siebie.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Minęły kolejne dni i nadal nie udzieliliście odpowiedzi z podaniem umocowania prawnego.
Brak odpowiedzi z przytoczeniem stosownych zapisów dowodzi tylko arogancji allegro i potwierdza brak stosownych przepisów oraz niezgodne z prawem działania portalu
tj wymuszanie na sprzedawcach składania reklamacji w sytuacji gdy zarówno ogólne przepisy, regulamin allegro, regulamin smarta i regulaminy przewoźnika obliguje do tego nadawcę czyli Kupującego (odsyłającego towar w ramach wykupionej od allegro usługi smart).
@ALL-DA przepraszam, że czekałeś na odpowiedź, sprawa była konsultowana z działem prawnym. Odpowiedni punkt regulaminu Allegro, czyli:
VII. Reklamacje
1. Użytkownik, będący Nabywcą może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.
W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient. Jeśli klient upoważni Sprzedającego, wówczas sprzedający może złożyć reklamację. Może on również składać reklamację sam (bez upoważnienia), jeżeli paczka jest już fizycznie u Sprzedającego.
Przekazałam powyższą informację do działu, który udziela informacji na temat reklamacji sprzedającego w przypadku przesyłek w ramach Smart! jeśli otrzymam dalsze informacje w tej sprawie, przekażę je tutaj.
Dziękuję, że zwróciłeś na to uwagę.
W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient.
chciałbym by moderatorzy allegro w dyskusjach przyswoili sobie tą zasadę