anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro wymusza na sprzedawcach składanie reklamacji przewoźnikom gdy są odbiorcami paczek

denim-outlet
#10 Popularyzator#


W zasadzie każdy wie że ustawowo za przesyłkę odpowiada nadawca i na nadawcy spoczywa obowiązek do złożenia reklamacji jeśli jest jakiś problem z przesyłka którą nadawali.

..jednak od dłuższego czasu mam problem z konsultantami allegro którzy ignorują tę zasadę ale także swój regulamin jak i regulamin przewoźników na który się powołują w swoich regulacjach i wymuszają na mnie czyli odbiorcy składanie reklamacji do przewoźników na przesyłki w których nie byłem nadawcą.


Problem dotyczy przesyłek w których kupujący odsyłają towar korzystając z usługi smart którą wykupili od allegro.
W takiej sytuacji jeśli jest jakiś problem z przesyłką ( np błędny monitoring, paczka nie jest dostarczona) to kupujący będący nadawcami zgodnie z prawem, regulaminem jak i logiką powinni składać reklamacje do allegro albo pobierając pełnomocnictwo od allegro (właściciela usługi smart) bezpośrednio do przewoźnika.

Niestety w takich sytuacjach konsultanci allegro domagają się bym to ja składał takie reklamację. 

Pomijając fakt że jedynie nadawcy mają podstawową wiedzę niezbędną do złożenia reklamacji ( m.in na temat opakowania, stanu towaru jego zabezpieczenia itd) odbiorca takiej wiedzy nie posiada i w praktyce musiałbym składać fałszywe oświadczenia to nawet jeśli bym to zrobił to i tak regulaminy przewoźników nie dałyby mi możliwości złożenia takowych reklamacji lub odrzuciłby je automatycznie po złożeniu.

Kto składa reklamację określają m.in zapisy regulaminu allegro, usługi smart, jak i regulaminy przewoźników, na które powołuje się portal i które nie dają mi uprawnień do złożenia takowych reklamacji. Przytaczałem je wielokrotnie pracownikom allegro ale w praktyce zawsze je ignorują nawet nie próbując się do nich ustosunkować.

Precyzując chodzi mi o zapisy:

REGULAMIN ALLEGRO Zał 12 Art IV pkt 3 Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:

tu w zasadzie w każdym z regulaminów przewoźników prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy nie odbiorcy.
przykładowo

REGULAMIN POCZTEXU: Paragraf 23 pkt 6. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy,

analogicznie jest dla UPC które obsługuje allegro one

Dodatkowo również REGULAMIN ALLEGRO Zał 16 Art 6 pkt 8 Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166


W związku z tym chciałbym tu na forum uzyskać do administratorów   @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ odpowiedź  z oficjalnym stanowiskiem portalu kto odpowiada za takie przesyłki i kto składa reklamacje oraz precyzyjnym ustosunkowaniem się do punktów regulaminu który przytoczyłem powyżej.

Oczywiście jeśli ktoś ma podobne problemy z allegro, ich konsultantami i udało się mu je rozwiązać proszę o sugestie.

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika koledze chodzi zapewne o sytuację, gdy kupującemu podczas "darmowego" zwrotu allegro ginie przesyłka

i prosi o prawne aspekty, ze zwróceniem na regulamin allegro dlaczego w takim wypadku sprzedawca ma odpowiadać za zwrot przesyłki

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@RED  napisał(a):

@la_nikakoledze chodzi zapewne o sytuację, gdy kupującemu podczas "darmowego" zwrotu allegro ginie przesyłka

i prosi o prawne aspekty, ze zwróceniem na regulamin allegro dlaczego w takim wypadku sprzedawca ma odpowiadać za zwrot przesyłki


dokładnie chodzi mi o sytuacje gdy kupujący dokonuje zwrotu korzystając z wykupionej od allegro usługi smart. Przytoczyłem zapisy z regulaminu allegro, usługi smart i regulaminów przewoźnika do których się portal w swoim regulaminie odwołuje.

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@la_nika mogę potwierdzić słowa @denim-outlet pisząc "w każdej gdy problem dotyczy darmowego zwrotu allegro"... Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby było inaczej. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

znalazłem:

https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3

cyt:

Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, jak również w ramach Ofert, o których mowa w art. II ust. 3 lit. b powyżej w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy, na następujących zasadach:

 

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

@la_nika za kazdym razem chcecie by to sprzedawca skladal reklamacje

To samo tyczy sie bezpodstawnych dopłat np ze strony DPD

 

Ostatnio mialem mała batalie z kilkoma konsultantami bo wiadomo za kazdym razem ktos inny. Kazdy chcial bym potwierdzil, że chce by allegro zlozylo w moim imieniu reklamacje do dpd.

To allegro jest stroną dla mnie, a dpd strona dla allegro w przypadku przesylek smart

Kilka dni maili.Przypominalem, że zegar tyka i odziwo reklamacja na opłaty dodatkowe rozpatrzona pozytywnie dla mnie

Jesli allegro chce sie bawic w pośrednictwo w kurierce to musi brac takze problemy a nie tylko pieniądze

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@la_nika  napisał(a):

@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację? 


  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Można uzyskać oficjalne stanowisko portalu i ustosunkowanie się do przytoczonych zapisów z waszego regulaminu jak i regulaminów przewoźników.
.. czy możne w swoim zwyczaju zastosujecie cenzurę i za chwile usuniecie powyższy post.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 


@la_nika  napisał(a):

@denim-outlet odpowiem na Twoje pytanie i wyjaśnię te kwestie, jednak czy możesz wskazać gdzie i w jakiej sprawie konsultanci domagali się, byś to Ty składał reklamację? 


Mogę podać dziesiątki jeśli nie setki waszych odpowiedzi gdzie wymuszaliście składanie reklamacji w takich sytuacjach.

Niech będą choćby te z dziś :

-odpowiedź ze zgłoszenie nr "27248880"
-odpowiedź na zgłoszenie nr "27869273" [ ref:_00D24aE05._5003VUTpX5:ref ] ta udzielona zaledwie godzinę temu Ponownie nakazujecie w powyższym zgłoszeniu składanie reklamacji.
DOWODZI TO ŻE NICZEGO NIE ZMIENILIŚCIE W SWOIM DZIAŁANIU I NADAL WASI KONSULTANCI ŚWIADOMIE STOSUJĄ TE SAME PRAKTYKI KTÓRE WASI PRAWNICY OSTATECZNIE UZNALI ZA NIEZGODNE Z PRAWEM


Dodam że w powyższym wątku podałem też wniosek allegro protect Wniosek POK - sprzedający - 344630-1667544858 [ ref:_00D24aE05._5003VTrp0Q:ref ] gdzie nie otrzymałem zwrotu towaru, paczka ze zwrotem zaginęła więc zgodnie z regulaminem oraz ostatecznie stanowiskiem waszych prawników kupujący powinien złożyć reklamację a wy uparcie domagacie się abym to jak składał reklamację. Jednocześnie obarczyliście mnie kosztami wypłaconej rekompensaty.
To działania niezgodne z prawem mówiąc po imieniu określiłbym je jako zwykłe wyłudze.. ze strony portalu. Portal jak i kupujący niezwłocznie otrzymaliście z mojej strony zgłoszenie o  nieprawidłowej dostawie zwrotu (błędnym monitoringu wskazującym na doręczenie pomimo iż nie odbierałem paczki a jestem jedyną uprawniona do tego osobą) z jednoczesną informacją że po otrzymaniu zwrotu towaru, weryfikacji jego stanu niezwłocznie zostanie rozliczony.


POST Z PODANYM WNIOSKIEM POK USUNĘLIŚCIE (robię zrzuty ekranu by mieć udokumentowane wasze niezgodne z prawem działania i cenzurowanie treści w allegro gadane mające na celu ukrywanie drażliwych/ niekorzystnych dla was treści)

Oczekuję wyciągnięcia konsekwencji wobec pracowników udzielających takich odpowiedzi, stosowania przepisów których prawidłowość potwierdzili wasi prawnicy i anulowanie opłaty za wypłaconą kupującemu rekompensatę w ramach wspominanego Wniosku POK - sprzedający - 344630-1667544858 [ ref:_00D24aE05._5003VTrp0Q:ref ]

  

  red  sl-aw-ek  Client:80340374  mikeza   _Likos_   Kaliope_Brzeg  LEW433 mdrogeria kostas11 medalik_2009 jako użytkowników z dużą ilością punktów proszę was o pomoc i zachęcam do podzielenia się wasza opinia i potwierdzenie czy również spotkaliście się z podobnymi działaniami portalu wobec Was.

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać. 

Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ko_alka  napisał(a):

@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać. 

Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 


Składałem wielokrotnie w treściach zgłoszeń reklamację na wasze działania, wypowiedzi i decyzje konsultantów.. i zbywaliście mnie twierdząc że wasze stanowisko został już przekazane.

W przytoczonym wniosku POK zrobiłem to co najmniej kilka razy

i odpowiedź jest w zasadzie jednozdaniowa i nie uwzględnia zmiany waszego stanowiska co do tego kto ma obowiązek składać reklamację.

Dobry wieczór.

Powody zaakceptowania wniosku wskazaliśmy już we wcześniejszych wiadomościach. 

Pozdrawiam,
Joanna

Zespół Allegro Protect

 

 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@ko_alka  napisał(a):

@ALL-DA Przykro mi, że spotkały Cię takie sytuacje, jednak żaden pracownik Allegro nie odmówił złożenia reklamacji. Jeśli tak się stanie, to koniecznie daj znać. 

Sprawę z Allegro Protect skonsultuję i wrócę do Ciebie z odpowiedzią. 


Udało się uzyskać odpowiedź od Allegro Protect ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ALL-DA Jeszcze nie. Kiedy dostanę odpowiedź, to wrócę tutaj i dam Ci znać. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ALL-DA Wracam z odpowiedzią — Twoje saldo zostało skorygowane o kwotę wypłaconą klientowi w ramach Allegro Protect. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@denim-outlet tylko w przypadku przesyłek Smart! wymagamy, aby to sprzedający składał reklamację, ponieważ sprzedający oferując przesyłki Smart w ofercie, zapewnia jednocześnie możliwość darmowego zwrotu Smart. Jako że to on jest stroną, która udostępnia w ofercie darmowy zwrot konsumentowi, to sprzedający składa reklamację, kiedy ze zwrotem Smart są problemy w trakcie transportu. 
W razie trudności sprzedający może zgłosić się do nas, wówczas pomożemy złożyć taką reklamację. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@la_nika  napisał(a):

@denim-outlet tylko w przypadku przesyłek Smart! wymagamy, aby to sprzedający składał reklamację, ponieważ sprzedający oferując przesyłki Smart w ofercie, zapewnia jednocześnie możliwość darmowego zwrotu Smart. Jako że to on jest stroną, która udostępnia w ofercie darmowy zwrot konsumentowi, to sprzedający składa reklamację, kiedy ze zwrotem Smart są problemy w trakcie transportu. 
W razie trudności sprzedający może zgłosić się do nas, wówczas pomożemy złożyć taką reklamację. 


Jakie to stanowisko ma umocowanie prawne i gdzie znajduje odzwierciedlenie w przepisach.

Bo z przytoczonych wynika coś innego

REGULAMIN ALLEGRO Zał 12 Art IV pkt 3 Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:

tu w zasadzie w każdym z regulaminów przewoźników prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy nie odbiorcy.
przykładowo

REGULAMIN POCZTEXU: Paragraf 23 pkt 6. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje: 1) nadawcy,

analogicznie jest dla UPC które obsługuje allegro one

Dodatkowo również REGULAMIN ALLEGRO Zał 16 Art 6 pkt 8 Reklamacje dotyczące sposobu realizowania przez Dostawcę Usługi Zwrotu Towaru składane są przez Kupującego bezpośrednio Spółce za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166

 

Dodam że regulamin powinien być spójny nie powinni zawierać sprzecznych treści

..choć w waszych regulaminach jak i regulaminach przewoźników nie widzę zapisów które potwierdzały by wasze stanowisko.

Proszę zatem @la_nika  mnie oświecić i poprzeć swoje stanowisko stosownymi zapisami.

 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_

Przypominam się i proszę o udzielenie odpowiedzi popartych stosownym umocowaniem prawnym.

Przytoczenie stosownych przepisów nie powinno wymagać tak długiego czasu.


Dodam że sprzedawca miałby już zablokowane konto gdyby nie odpowiedział w ciągu 24h w dyskusji z Kupującym ..ale jak widać allegro stosuje inne standardy wobec siebie.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_

Minęły kolejne dni i nadal nie udzieliliście odpowiedzi z podaniem umocowania prawnego.

Brak odpowiedzi z przytoczeniem stosownych zapisów dowodzi tylko arogancji allegro i potwierdza brak stosownych przepisów oraz niezgodne z prawem działania portalu
tj wymuszanie na sprzedawcach składania reklamacji w sytuacji gdy zarówno ogólne przepisy, regulamin allegro, regulamin smarta i regulaminy przewoźnika obliguje do tego nadawcę czyli  Kupującego (odsyłającego towar w ramach wykupionej od allegro usługi smart).

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALL-DA przepraszam, że czekałeś na odpowiedź, sprawa była konsultowana z działem prawnym. Odpowiedni punkt regulaminu Allegro, czyli:

VII. Reklamacje

1. Użytkownik, będący Nabywcą może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.

W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient. Jeśli klient upoważni Sprzedającego, wówczas sprzedający może złożyć reklamację. Może on również składać reklamację sam (bez upoważnienia), jeżeli paczka jest już fizycznie u Sprzedającego. 

Przekazałam powyższą informację do działu, który udziela informacji na temat reklamacji sprzedającego w przypadku przesyłek w ramach Smart! jeśli otrzymam dalsze informacje w tej sprawie, przekażę je tutaj.
Dziękuję, że zwróciłeś na to uwagę.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

W związku z powyższym co do zasady reklamację składa klient.

chciałbym by moderatorzy allegro w dyskusjach przyswoili sobie tą zasadę

oznacz moderatorów